marcel
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 11, 2011, 09:07:18 » |
|
er zitten echt hele mooie modellen in ieders top 5 :faint:
|
|
|
|
|
|
|
theo Grazy Taxi Limo's
Gast
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 11, 2011, 02:45:00 » |
|
:huh: mogen het ook dezelfde model auto zijn :huh:  zoals 5x fx4r  londen cab's het is maar een vraagje 
|
|
|
|
|
|
|
Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer

broem broem
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 11, 2011, 03:12:27 » |
|
Dit is ECHT moeilijk! Maar na lang wikken en wegen is dit dan in mijn top 5 terechtgekomen, allemaal nummer 1 wat mij betreft:
Iso Grifo -> die heb ik 'altijd al gehad'. Kan me geen tijd herinneren dat ie niet in de koffer zat! Nooit een echte gezien, maar het model was altijd een van mijn favoriete sportwagens!
VW 1600 Fastback -> gekregen van mijn vader toen we 'weer eens' naar onze favoriete speelgoed/treinenwinkel gingen met z'n 2-en. Ik zal zes geweest zijn denk ik. M'n vader kocht een Fleischmann wagon en ik mocht een autootje uitzoeken. Die extra schijnwerpers voorop de VW vond en vind ik fascinerend!
Land Rover met paardentrailer -> Ja, wat moet je daar van zeggen. Uren mee gespeeld in de tuin! Die Land Rover is zo enorm goed gemaakt.
Daf 2600 met kiepbak -> Ja, en een vrachtwagen, en een DAF! Ik was als kind 'maf van Daf' omdat het een Nederlands product was! Alleen jammer dat ie wel kon kiepen, maar er geen achterklep open kon...?
Mercedes Benz truck met aanhanger -> Hola, mijn buurman toentertijd was vrachtwagen chauffeur bij de RSK en had precies deze combinatie! Stond iedere avond en weekend naast ons huis geparkeerd, dus ja, vrachtwagen-aanhanger combinaties-met-huif zijn sinds mijn geboorte zwaar favoriet! Die paar keer 'dat ik mee mocht' staan nog steeds in mijn geheugen gegrift! Machtig was dat! Doodsangsten uitgestaan als ie in de stad 'achter een agent op de fiets' aanreed... man man, wat hebben we gelachen!
|
|
|
|
|
|
|
480GT-hunt
Lekker bezig

|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 11, 2011, 04:48:27 » |
|
Hopla.... hier mijn top 5:
1. Volvo 480ES: ik weet nog goed dat ik in die warme zomer van 87 smachtend gezocht heb naar mijn droomwagen op schaal.... Gelukkig heb ik vele jaren een echte 480 gekocht, maar dit model blijft toch wel favoriet.
2. Alfa Romeo SZ: komt uit de latente periode van het niet verzamelen... maar ik weet nog goed toen ik hem voor de eerste keer in de speelgoedwinkel zag! Ik was direct verkocht. Een topper!
3. VW busje in blauw met reclame van Matchbox (die oude dan, met de metalen wieltjes) erop. Gekregen van een klasgenootje die autootjes wegdeed voor grabbelton.... Kijk er altijd met heel veel plezier naar.
4. BMW 323i bauer cabriolet. Unieke auto, altijd afgevraagd hoe´ie er had uitgezien als ze bij Matchbox geweten hadden dat BMW zelf met een vol cabriolet kwam! Was in mijn puber tijd ook één van mijn eerste projecten om te verbouwen.
5. Onlangse favoriet: Skoda 130. Prachtig modelletje van een lelijke auto. Perfect uitgevoerd door Matchbox.
|
|
|
|
|
|
|
Niels
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 11, 2011, 06:33:51 » |
|
Mooi die generatieverschillen. Mijn top-5 is ook duidelijk van na de seventies  1. Ford Courier GEK was ik op dit dingetje, vooral vanwege die Milka-uitdossing, dan zie je zo'n autootje van mijlenver. Denk mijn onverscholen ergernis van destijds dus maar in toen mijn broertje (die wel vaker in mijn kist met auto's zat te graaien) juist dit autootje opviste en hem kwijtmaakte op de peuterspeelzaal. Maar verdomd, een paar maanden later, daar hing-ie in de speelgoedwinkel, verstopt onderaan het rek achter een stel grote plastic graafmachines. Bodem is inmiddels een heel andere kleur paars, maar ik heb hem nog steeds! 2. Volvo 480 Prachtig modelletje om redenen al omschreven door mijn 480-rijdende verzamelcollega, maar ook een heerlijk eenvoudig modelletje zonder achterlijke tampo's. 3. Vauxhall Astra GTE Als kind dat zijn eigen wagenpark het liefst zo representatief als mogelijk hield voor de werkelijke wereld mocht deze bestseller natuurlijk niet ontbreken. Wel met zo'n achterlijke rallyuitdossing maar na een tijdje was de lak er zodanig af dat je daar nog maar weinig van zag! En hij reed zo lekker. 4. Dodge Viper R/T Uit de tijd van die achterlijke Tyco-horror, edoch gewoon een sportauto zoals het hoort: ROOD. Punt. 5. Ford LTD Mijn wagenparkje bestond uit voornamelijk Europees spul maar mijn favoriete politieauto's kwamen wel degelijk uit Uhmurka. Ik had hier ook de Fury of de latere Crownvic kunnen noemen, maar deze draagt toch het meeste sentiment met zich mee.
|
|
|
|
|
|
|
Toejoe68
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: Mei 11, 2011, 06:52:51 » |
|
HEREN......FOTO,S GRAAG
:pics:
|
|
|
|
|
|
|
Galaxie-Wil
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Mei 11, 2011, 07:02:03 » |
|
HEREN......FOTO,S GRAAG
Sluit ik me helemaal bij aan, lekker autotjes kijken :freak:
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: Mei 11, 2011, 07:42:54 » |
|
HEREN......FOTO,S GRAAG
Sluit ik me helemaal bij aan, lekker autotjes kijken :freak: Ik sluit me er ook bij aan, we willen plaotjes kijken........
|
|
|
|
 ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
|
|
|
Tomica
Lekker bezig

|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 11, 2011, 08:21:39 » |
|
|
|
|
|
eigenlijk spaart iedereen Tomica :mrgreen:
|
|
|
vw freak
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: Mei 11, 2011, 08:34:26 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
Fardango
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: Mei 12, 2011, 08:50:12 » |
|
Nou zal ik de mijne er ook maar even op zetten... Ik heb mijn keuze laten afhangen van het jeugdsentiment anders is het niet te doen, zoveel moois, Ik had de Isi Grifo ook op één maar die heeft al wat veren gekregen dus een paar andere in het spotlicht. Ooit van mijn broer geweest maar ik vond 'm ook super...  De eerste versie van de '57 Chevy is echt een pracht...  De oh zo aparte F1 wagen van Team Matchbox...  De robuustheid van de Badger blijft geweldig...  De enige nieuwere die ik vroeger nooit gehad heb maar ik wel helemaal geweldig vindt... 
|
|
|
|
|
|
|
Prancing_Horse
Newbie
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: Mei 13, 2011, 12:40:10 » |
|
5.  Lamborghini Miura (P400) 4.  Jaguar 140XK 3.  Citroen CX Break 2.  Ferrari (250 GT Lusso) Berlinetta 1.  Ferrari 308 GTB
|
|
|
|
Keep on rolling in a free world!
|
|
|
Fardango
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: Mei 13, 2011, 02:31:26 » |
|
Jaaa, de 308 is ook één van mijn favorieten hoor :o
|
|
|
|
|
|
|
pedro
Gast
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: Mei 17, 2011, 07:55:57 » |
|
veel matchbox heb ik niet meer omdat ik nu Siku en VW/Audi verzamel.' Maar hier is de top 5 van wat ik nu heb: nummer 1:  nummer 2:  nummer 3:  nummer 4:  nummer 5: 
|
|
|
|
|
|
|
Civictoria
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: Mei 18, 2011, 08:41:50 » |
|
Foei foei foei Egbert  Ik zie er 10... het mogen er toch echt maar 5 zijn :mrgreen: dus , terug naar je kamer, huiswerk overnieuw maken  Kom op, je top5 , niet minder en zeker niet meer...
|
|
|
|
One life, live it!
|
|
|
|