Jaceot
|
 |
« Gepost op: November 01, 2010, 08:07:31 » |
|
Ik weet niet of mijn topic hier nut heeft, ik ben tenslotte een Majorette rookie :mrgreen: Maar deze verschillende tampo's van de Lite Ace vielen mij op:   Bij de BMW lijkt het ene logo oranje en de andere geel. Is dat een variant, of is het een verkleuring?  Graag jullie Majo-kennis 
|
|
|
|
Greetz Jacco
|
|
|
300ZX Z31
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: November 01, 2010, 08:17:13 » |
|
Heb niet direct een antwoord voor je, maar ook ik ervaar nogal eens transfer/kleurverschillen bij Majorette. Ik mis dan ook een goed Majorette-boek of website helaas... :(
|
|
|
|
|
|
|
Toejoe68
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: November 01, 2010, 08:36:07 » |
|
van de turbo idd heb ik ook nog eentje met een kleinere transfer . Maar info over deze :huh:
|
|
|
|
|
|
|
Civictoria
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: November 01, 2010, 09:06:51 » |
|
Jacco,
ik heb de linker Hi-ace, althans met die tampo zonder duidelijke zwarte rand rond het roofdier, en wat mij opviel, er staat geen "made in france " onderop... wellicht verklaart dat ook al wat?
|
|
|
|
One life, live it!
|
|
|
Jaceot
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: November 01, 2010, 09:32:12 » |
|
Jacco,
ik heb de linker Hi-ace, althans met die tampo zonder duidelijke zwarte rand rond het roofdier, en wat mij opviel, er staat geen "made in france " onderop... wellicht verklaart dat ook al wat? Onder de LiteAce met de zwart omlijnde Puma staat ook geen made in france onder. Dus dat is hetzelfde. Als je ze los van mekaar ziet, dan denk je dat je hem hebt, toevallig dat die andere opdook in mijn verzameling. Daarom meldt ik het hier even. We wachten nog op de Majorette kenners...Arian, Denny!! 
|
|
|
|
Greetz Jacco
|
|
|
Civictoria
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: November 01, 2010, 09:40:26 » |
|
Ah ok, ik dacht, meld ook eens iets zinnigs 
|
|
|
|
One life, live it!
|
|
|
Egbert2CV
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: November 01, 2010, 09:41:31 » |
|
Majo ken ik alleen in geel... :oops: :lol: 
|
|
|
|
|
|
|
marcel
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: November 02, 2010, 08:43:50 » |
|
mijn vermoeden is dat die 2 lite ace modellen uit de periode komen dat majorette niet meer in frankrijk werd gemaakt ,dit model zat een beetje in de overgansperiode van made in france naar niet meer made in france, ik ga vanavond eens kijken op de modellen in mijn verzameling of er ergens made in france op staat voor een bevesteging van mijn vermoeden wat het kleurverschil tampo's betreft : misschien dat majorette eerst de lichte uiitvoering heeft gemaakt , maar daar later toch niet tevreden over was en dat ze hem daarna iets hebben verbeterd het is in ieder geval een variant die ik nog niet heb 
|
|
|
|
|
|
|
Danny
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: November 02, 2010, 10:17:43 » |
|
Heb niet direct een antwoord voor je, maar ook ik ervaar nogal eens transfer/kleurverschillen bij Majorette. Ik mis dan ook een goed Majorette-boek of website helaas... :( franse majorette websites genoeg er is ook een frans majorette boek zal morgen wat foto,s plaatsen
|
|
|
|
|
|
|
Jaceot
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: November 02, 2010, 12:10:57 » |
|
Heb niet direct een antwoord voor je, maar ook ik ervaar nogal eens transfer/kleurverschillen bij Majorette. Ik mis dan ook een goed Majorette-boek of website helaas... :( franse majorette websites genoeg er is ook een frans majorette boek zal morgen wat foto,s plaatsen Ik zit geregeld op een Frans majorette forum http://passion-majorette.forumactif.com/Maar misschien zijn er nog betere, laat maar eens weten wat je voor sites kent Danny. thanks.
|
|
|
|
Greetz Jacco
|
|
|
300ZX Z31
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: November 02, 2010, 03:09:49 » |
|
Ken de sites, maar ik bedoel dat ik een goede variatielijst mis (zoals bv. de Lesney-site van Nick&Debby of de RAWE-gids voor Siku) qua Majorette. Het boek wil ik ook graag hebben, maar is volgens mij overal uitverkocht... :cry:
|
|
|
|
|
|
|
Scoobie
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: November 02, 2010, 03:58:15 » |
|
Er zijn 2 boeken.
Deze heb ik: Majorette, ma voiture miniature préférée
Schitterend uitgevoerd. Geeft een goed beeld van de geschiedenis, de verschillende productlijnen en de promo's. Wel prijzig maar in webshops nog wel te vinden. Het geeft geen opsomming van variaties maar is gewoon een lekker leesboek/plaatjesboek
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: November 02, 2010, 05:48:22 » |
|
Hoe heet dat boek ook alweer dat een paar jaar geleden via Henri te koop was? Of is dat deze? Ben benieuwd of daar nog een keertje een druk van verkrijgbaar komt in NL!
|
|
|
|
|
|
|
Xsarian
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: November 02, 2010, 06:12:10 » |
|
:roll: een hele eer om als Majorette kenner aangemerkt te worden :roll:
Maar ik moet eerlijk bekennen dat de Toyota te nieuw is voor mijn verzameling en ik daarvan dan ook niets weet. De BMW is mij geen kleurverschil in logo bekend. Zou goed kunnen dat er een andere toeleverancier betrokken werd of dat het inderdaad gewoon vuil is. Dat laatste kun je natuurlijk proberen op te lossen.
Wat betreft de boeken ontbreekt er gewoon een variantenlijst. Die staat in geen van de beide boeken. Ma voiture prefere is een mooi plaatjes boek. Chronologische opsomming met een enkele auto afgebeeld. Nauwelijks varianten. Maar wel van 1965 tot begin deze eeuw. In het andere boekje Majorette 1965-1980 natuurlijk alleen de modellen tot 1980. Bijna alle modellen (de schrijver nam het niet zo nauw met de jaartallen, franse slag zegmaar) staan er overzichtelijk in beschreven in het frans en enkele steekwoorden in (gebrekkig) Engels. Hier wel foto's van vele varianten en details. Maar een afvinklijst is het niet.
Er schijnt wel een Amerikaans lijstje te zijn van twee schrijvers die beide Ron heten. Ik las op het MCCH wat over een herdruk van hun lijstjes. Bestellen was mij te kostbaar.
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: November 02, 2010, 07:49:14 » |
|
Dat laatste boek bedoel ik idd. De daarin beschreven periode komt goed overeen met mijn interessegebied.
|
|
|
|
|
|
|
|