Corgi was al enige tijd van Mattel en in 1996 werden oude Corgi modellen in het Hotwheels segment opgenomen, zoals de Porsche 911.
Ik wist al een tijdje van het bestaan maar had er nog niet één kunnen vinden. Nu dus wel en het leek me leuk om er een kijk & Vergelijk van te maken om te zien of het model enigszins veranderd is...

ik heb er een zwarte Corgi naast gezet dat vegelijkt beter
als eerste valt natuurlijk op dat de Hotwheels andere wielen heeft die 'm duidelijk beter staan, ook omdat het model daardoor wat lager ligt.
Nader bekeken valt op dat met name de achterwielkasten bij de corgi wat vierkant zijn en bij de Hotwheels helemaal rond zijn gemaakt...

verder op het oog weinig verschillen...

Zelfs de bodemplaat is hetzelfde gebleven al dan wel unpainted en voorzien van de Hotwheels logo's...

Hee... toch een verschil
Het luchtrooster op de motorkap heeft bij de Hotwheels 5 dikkere strepen en de Corgi vele duntjes...

Wel jammer dat Hotwheels er niet even een paar deurlijntjes bijgemaakt heeft, dat vond ik altijd zo storend bij de Corgi. Maar goed... Uiteindelijk is door de nieuwe wielen in mijn ogen de Hotwheels een mooiere Porsche 911...