3 Inch Forum
April 07, 2025, 07:39:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Siku VW Transporter T4  (gelezen 8311 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Denniyo
Spammert

« Gepost op: Juni 03, 2016, 12:50:49 »

Naar aanleiding van een vraag over de hoeveelheid aan varianten die er nu eigenlijk zijn in het topic mijn verzameling. Dacht ik van goh laat ik eens een overzichtje plaatsen, zelf tel ik 18 Siku T4 modellen in mijn verzameling.

Laat ik beginnen met de aller eerst geproduceerde versie van de T4 deze werd ergens begin jaren 90 van de vorige eeuw geïntroduceerd. Het ging hier om  een effen busje met de volgende kleur:

Deze werd opgevolgd door een T4 van Bosch dit was tevens de eerste T4 in mijn verzameling van Siku toen ik klein was:

En de Bosch variant werd op zijn manier weer opgevolgd door het volgende model:

Vanaf omstreeks 2003 was hij ook leverbaar met een heftruck op het dak:

Ook was er de volgende versie, deze werd als ik het goed heb geïntroduceerd omstreeks 1995 als opvolger van de T3:

Naast de Grijskentekenversie was er ook een Geelkentekenversie of wel personen uitvoering deze werd in het begin geleverd in het rood en volgens mij ook eerder dan de grijskenteken versie, helaas heb ik de rode niet in de verzameling staan.  Dit model maakte echter de grootste naamsbekendheid in de polizeiuitvoering en deze uitvoering was er ook met heel erg veel verschillen ik noem een Finse en een Zweedse variant, daarnaast was de Duitse variant er ook nog in heel veel verschillende uit voeringen. Als eerste was er de Groene uitvoering in verschillende versies:

Na de groene versie kwam de Groen/Witte variant, deze werd op zijn manier opgevolgd door de Zilver/Groene variant al was deze er alleen als radarfalle met Porsche 911 Snelheidscamera en 2 polizeiagenten:

Naast de voorgenoemde versies waren er ook nog een Blauw/Witte variant en een Blauw/Zilveren variant deze zijn ook bekend met 2 of 3 verschillende wieltypes, helaas staan deze ook nog niet bij mij in de kast.

Verder waren er naast de Polizeiuitvoeringen ook Brandweeruitvoeringen:

ook zijn ze er nog in verschillende ambulance Varianten.

Vervolgens zijn de volgende 3 modellen ook nog in serie geproduceerd:

Naast de vele in serie geproduceerde modellen zijn  er ook een heleboel werbes (reclame modellen) te vinden enkele voorbeelden hiervan zijn de volgende waarvan de zilveren één van de laatste mij bekende werbes is. Deze heeft ook het aller laatste bekende wieltype eronder zitten:

het exacte aantal varianten is echter moeilijk te bepalen, want kijkt men naar het aantal in serie geproduceerde modellen, Auslandmodellen, de grote hoeveelheid werbes en de wieltypes. Dan denk ik dat je met 40,50 verschillende varianten niet ver van de werkelijkheid zit.

Ik hoop jullie met deze informatie voldoende geïnformeerd te hebben, maar aanvullingen van varianten zijn altijd welkom natuurlijk!  thumbsup
« Laatste verandering: Juni 03, 2016, 01:05:12 door Denniyo » Gelogd
mcwilly
Lekker bezig
**

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 03, 2016, 05:24:52 »

Mijn kleine verzameling Siku T4's

« Laatste verandering: Juni 03, 2016, 05:42:23 door mcwilly » Gelogd

Mcwilly glasses9  "La Vida es Bella"
Robby
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 05, 2016, 10:54:47 »

Dat zijn heel wat varianten bij elkaar.
Alleen dit verzamelen vraagt heel wat intensief zoekwerk glasses9 glasses9

In elke volwassene schuilt een kind
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 05, 2016, 12:00:58 »

goede keuze denniyo , persoonlijk vind ik dit ook een heel leuk busje waarvan ik ook al een aantal varianten van heb staan

een aantal van diegene die jij laat zien heb ik ook hieronder de varianten die jij nog niet heb laten zien

deze mooie blauwe met quelle reclame er op

deze blauwe met wittebrug er op heb ik ooit gevonden op een rommelmarkt (het was mijn 2e variant die ik kocht)

de polis uitvoering

deze gele vind ik ook super gaaf

de grijs blauwe polizei

de groen witte polizei

mcwilly: ik zie bij jou ook nog een aantal varianten staan die ik heel erg mooi vind ... mooie collectie  icon_thumleft

LR110
Spammert

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 27, 2016, 11:49:06 »

Mooie allemaal.
Is dit niet een model dat vele verzamelaars links laten liggen ?
Ook de 1/1 T4krijgt maar weinig aandacht. Hij staat teveel in de T123 schaduw
Nochtans de eerste die ook in verlengde versie vrkrijgbaar was, en dan is hij nog mooier.
Prachtige varianten hier  icon_cheers
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 27, 2016, 05:01:21 »

Mooie allemaal.
Nochtans de eerste die ook in verlengde versie vrkrijgbaar was, en dan is hij nog mooier.
Prachtige varianten hier  icon_cheers
Ja, vanwege de schaal.

kevin vansteenkiste
Beginnend spammer

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 05, 2016, 10:47:36 »

Mooie allemaal.
Prachtige varianten hier  icon_cheers

De 1/1 t4 krijgt van mij wel veel aandacht ;-)

In Duitsland maar vooral in Engeland zijn er veel T4 liefhebbers.
Daar groeten bestuurders elkaar als ze elkaar kruisen. Zoals hier de motorrijders doen.
« Laatste verandering: Juli 05, 2016, 10:51:53 door kevin vansteenkiste » Gelogd
kevin vansteenkiste
Beginnend spammer

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 05, 2016, 10:59:04 »

mooie verzamelingen. ik ontbreek er duidelijk nog enkele ;-)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: