Naar aanleiding van een vraag over de hoeveelheid aan varianten die er nu eigenlijk zijn in het topic mijn verzameling. Dacht ik van goh laat ik eens een overzichtje plaatsen, zelf tel ik 18 Siku T4 modellen in mijn verzameling.
Laat ik beginnen met de aller eerst geproduceerde versie van de T4 deze werd ergens begin jaren 90 van de vorige eeuw geïntroduceerd. Het ging hier om een effen busje met de volgende kleur:

Deze werd opgevolgd door een T4 van Bosch dit was tevens de eerste T4 in mijn verzameling van Siku toen ik klein was:

En de Bosch variant werd op zijn manier weer opgevolgd door het volgende model:

Vanaf omstreeks 2003 was hij ook leverbaar met een heftruck op het dak:

Ook was er de volgende versie, deze werd als ik het goed heb geïntroduceerd omstreeks 1995 als opvolger van de T3:

Naast de Grijskentekenversie was er ook een Geelkentekenversie of wel personen uitvoering deze werd in het begin geleverd in het rood en volgens mij ook eerder dan de grijskenteken versie, helaas heb ik de rode niet in de verzameling staan. Dit model maakte echter de grootste naamsbekendheid in de polizeiuitvoering en deze uitvoering was er ook met heel erg veel verschillen ik noem een Finse en een Zweedse variant, daarnaast was de Duitse variant er ook nog in heel veel verschillende uit voeringen. Als eerste was er de Groene uitvoering in verschillende versies:

Na de groene versie kwam de Groen/Witte variant, deze werd op zijn manier opgevolgd door de Zilver/Groene variant al was deze er alleen als radarfalle met Porsche 911 Snelheidscamera en 2 polizeiagenten:

Naast de voorgenoemde versies waren er ook nog een Blauw/Witte variant en een Blauw/Zilveren variant deze zijn ook bekend met 2 of 3 verschillende wieltypes, helaas staan deze ook nog niet bij mij in de kast.
Verder waren er naast de Polizeiuitvoeringen ook Brandweeruitvoeringen:

ook zijn ze er nog in verschillende ambulance Varianten.
Vervolgens zijn de volgende 3 modellen ook nog in serie geproduceerd:

Naast de vele in serie geproduceerde modellen zijn er ook een heleboel werbes (reclame modellen) te vinden enkele voorbeelden hiervan zijn de volgende waarvan de zilveren één van de laatste mij bekende werbes is. Deze heeft ook het aller laatste bekende wieltype eronder zitten:

het exacte aantal varianten is echter moeilijk te bepalen, want kijkt men naar het aantal in serie geproduceerde modellen, Auslandmodellen, de grote hoeveelheid werbes en de wieltypes. Dan denk ik dat je met 40,50 verschillende varianten niet ver van de werkelijkheid zit.
Ik hoop jullie met deze informatie voldoende geïnformeerd te hebben, maar aanvullingen van varianten zijn altijd welkom natuurlijk!