buttonfreak
|
 |
« Gepost op: Februari 01, 2016, 01:58:44 » |
|
Hoewel het topic misschien een andere indruk geeft ben ik op zoek naar het automerk dat van zoveel mogelijk van de door het merk geproduceerde types ook een modelauto bestaat.
Ik denk bijvoorbeeld dat van het merk MINI - althans het merk vanaf het BMW-tijdperk - waarschijnlijk de meeste types wel gemaakt zijn. De Mini hatchback, cabriolet, paceman, countryman, JCW WRC, coupe, clubman, ...
Of het merk Smart, waarvan de meeste types ook wel gemaakt zijn, de originele CityCoupe, de ForTwo, de ForTwo II, de ForFour, de Roadster, etc. enkel de nieuwste lijkt nog niet in schaal verkrijgbaar (hoewel? er is een 1:64-achtige USB-stick)
Van welk automerk zijn dus de meeste types gemaakt?
|
|
|
|
|
|
|
busjes-gek
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 01, 2016, 05:27:21 » |
|
VW Golf:
Golf I 3-deurs Golf I 5-deurs Golf I Cabrio Golf 2 3-deurs Golf 2 5-deurs Golf 3 3-deurs Golf 3 Cabrio Golf IV 3-deurs Golf IV 5-deurs Golf IV Cabrio Golf V 5-deurs Golf VI 5-deurs Golf VII 3-deurs VW Golf Pick-up (Caddy) I
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 01, 2016, 05:31:01 » |
|
Ik denk dat ik het niet duidelijk heb genoeg heb gemaakt.
Het gaat me dus niet om verschillende types VW Golf, maar of van VW de kever, Transporter, Karmann Ghia, Passat, Polo, etc. gemaakt zijn. Ik denk dat er van Volkswagen veel is gemaakt, maar ik gok dat er een aantal generaties Polo missen bijvoorbeeld. Volkswagen is natuurlijk wel erg lastig om alle modelnamen en generaties te vinden en dan te zien of er een model van gemaakt is.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 01, 2016, 05:35:41 » |
|
VW Golf:
Golf I 3-deurs Golf I 5-deurs Golf I Cabrio Golf 2 3-deurs Golf 2 5-deurs Golf 3 3-deurs Golf 3 Cabrio Golf IV 3-deurs Golf IV 5-deurs Golf IV Cabrio Golf V 5-deurs Golf VI 5-deurs Golf VII 3-deurs VW Golf Pick-up (Caddy) I
Hoewel het niet de bedoeling van mijn topic is, wel een indrukwekkend lijstje. Er is ook een Golf VII 5-deurs (Rietze), een Golf V 3-deurs (o.a. Norev) en een Golf VI 3-deurs (o.a. RMZ)
|
|
« Laatste verandering: Februari 02, 2016, 10:37:55 door buttonfreak »
|
|
|
|
|
Dries
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 01, 2016, 09:55:59 » |
|
Ik denk dat je met Citroen ook een goede kandidaat hebt.
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 01, 2016, 10:21:57 » |
|
Ik denk dat je met merken als Mercedes-Benz, Ferrari, Porsche en Volkswagen erg goeie kandidaten hebt 
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 01, 2016, 10:26:54 » |
|
Ik denk dat we Kyosho zouden beledigen als Ferrari en Porsche niet in de top 3 van deze lijst zouden komen te staan. ...
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 02, 2016, 10:18:53 » |
|
Juist van de "grote" merken verwacht ik niet dat ze in de top 3 en misschien zelfs niet in de top 10 komen. Simpelweg omdat de grote merken zo lang bestaan en zoveel modellen bestaan.
Ik denk dat er van Citroën nog best wel wat missen. Ik kan me niet aan een ZX herinneren en zeker de vooroorlogse modellen zullen missen. Er zullen van Ferrari echt veel missen, simpelweg omdat ze zoveel kleine series hebben gemaakt. Mercedes-Benz heeft een grote vooroorlogse geschiedenis die niet of nauwelijks in kleine schaal is gemaakt. Van VW missen de Jetta I, Jetta II, Vento, Jetta V, Jetta VI, de Typ 147, Caddy (Typ 9KV), Caddy (Typ 9U), Typ 183 (Iltis), Taro, Sharan II, Golf Plus, Golf Sportvan, Polo II, Santana I, Derby I, Derby II, Golf Variant III, Golf en Bora Variant IV, GOLF Variant V, Golf Variant VI, Golf Variant VII
Porsche zou wellicht nog wel in de top kunnen komen.
|
|
« Laatste verandering: Februari 02, 2016, 03:16:59 door buttonfreak »
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 02, 2016, 11:56:18 » |
|
Ik neem aan dat je in 3inch bedoelt? Want een hoop van de Volkswagens die je opnoemt zijn in andere schalen wel gemaakt, bv in 1/43 of 1/87.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 02, 2016, 12:25:13 » |
|
Ik neem aan dat je in 3inch bedoelt? Want een hoop van de Volkswagens die je opnoemt zijn in andere schalen wel gemaakt, bv in 1/43 of 1/87.
We zijn op het 3 inch forum :) Inderdaad, ik spreek enkel over modellen in 3 inch.
|
|
|
|
|
|
|
busjes-gek
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 02, 2016, 01:28:23 » |
|
Juist van de "grote" merken verwacht ik niet dat ze in de top 3 en misschien zelfs niet in de top 10 komen. Simpelweg omdat de grote merken zo lang bestaan en zoveel modellen bestaan.
Ik denk dat er van Citroën nog best wel wat missen. Ik kan me niet aan een ZX herinneren en zeker de vooroorlogse modellen zullen missen. Er zullen van Ferrari echt veel missen, simpelweg omdat ze zoveel kleine series hebben gemaakt. Mercedes-Benz heeft een grote vooroorlogse geschiedenis die niet of nauwelijks in kleine schaal is gemaakt. Van VW missen de Jetta I, Jetta II, Vento, Jetta IV, Jetta V, de Typ 147, Caddy (Typ 9KV), Caddy (Typ 9U), Typ 183 (Iltis), Taro, Sharan II, Golf Plus, Golf Sportvan, Polo II, Santana I, Derby I, Derby II, Golf Variant III, Golf en Bora Variant IV, GOLF Variant V, Golf Variant VI, Golf Variant VII
Jetta IV = Bora? die is er van Maisto. Vento is er ook (1:64) van Racing Champions.
|
|
« Laatste verandering: Februari 02, 2016, 01:33:15 door Pedro. »
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 02, 2016, 03:14:40 » |
|
Ik denk dat er van Citroën nog best wel wat missen. Ik kan me niet aan een ZX herinneren en zeker de vooroorlogse modellen zullen missen. Er zullen van Ferrari echt veel missen, simpelweg omdat ze zoveel kleine series hebben gemaakt. Mercedes-Benz heeft een grote vooroorlogse geschiedenis die niet of nauwelijks in kleine schaal is gemaakt. Van VW missen de Jetta I, Jetta II, Vento, Jetta IV, Jetta V, de Typ 147, Caddy (Typ 9KV), Caddy (Typ 9U), Typ 183 (Iltis), Taro, Sharan II, Golf Plus, Golf Sportvan, Polo II, Santana I, Derby I, Derby II, Golf Variant III, Golf en Bora Variant IV, GOLF Variant V, Golf Variant VI, Golf Variant VII
Jetta IV = Bora? die is er van Maisto. Vento is er ook (1:64) van Racing Champions. Je hebt volgens mij gelijk. Ik wist niet dat Racing Champions de Vento maakte; dacht dat het een Bora was. Eentje voor op de lijst :)
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 02, 2016, 04:57:13 » |
|
Vraag me toch wel af hoor of Ferrari niet thuis hoort in het rijtje kijkend naar de modellen die in het verleden gemaakt zijn door o.a. Hotwheels, Kyosho,Majorette,Siku, Maisto en recent de lijn van Bburago enz.
verder zie ik een merk als Chevrolet/Corvette ook redelijk hoog eindigen en hoe zit dat eigenlijk met Merken als Renault en Peugeot die zijn bij de Franse en Spaanse modelautomerken ook aardig vertegenwoordigd volgens mij en af en toe ook nog door de Duitsers.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 02, 2016, 05:20:26 » |
|
Iemand anders postte dat deze modellen van Ferrari missen: - 125S - 166 Spyder Corsa - 166 Inter - 195S - 340 America - 340 Mexico - 225S - 250MM - 340 MM - 250 Europa - 375 America - 500 Mondial - 750 Monza - 250 GT Boano - 410 Superamerica - 400 Superamerica - 500 TR - Superfast - 250 GTE - 246 SP - 330 TRI - 275 P2 - 330 GTC - 330 LMB - 365 GTC
Renault en Peugeot zijn, net als wat ik al voorheen schreef, merken die nogal lang bestaan. En juist van die vooroorlogse modellen zijn er niet zoveel gemaakt. Daarbij hebben die fabrikanten zoveel modellen gemaakt dat het een opgave is. Maar anders gezegd: We kunnen wel speculeren, maar laten we eens proberen een merk te noemen met alle modellen en een miniatuurversie.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 02, 2016, 05:42:10 » |
|
SMART:  1e generatie ForTwo  1e generatie ForTwo cabrio  2e generatie ForTwo  2e generatie ForTwo cabio USB Stick (geen afbeelding) 3e generatie ForTwo  Roadster  Roadster Coupé  Crossblade Missend: 1e generatie ForTwo K (voor de Japanse markt met smalle asbreedte) 3e generatie ForTwo cabrio 2e generatie ForFour
|
|
|
|
|
|
|
|