3 Inch Forum
April 06, 2025, 02:54:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: In het zonnetje - BMW 7-Series (E32) (Majorette)  (gelezen 9115 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hugo
Uber spammer

« Gepost op: Juni 21, 2016, 08:54:03 »

Vandaag op de eerste dag van de zomer tijd voor een zonnetje.

Het is een van mijn favorieten uit mijn jeugd en doch redelijk onbekende:

BMW 7-Series (E32) van Majorette.

Dit model in enkel uitgebracht in de serie: Sonic Flashers.
Het nummer wat Majorette heeft gebruikt is 2313.

Dit is 'm.

De aanleiding van dit verhaal begint in een zomer. Zomer 1995. Je weet wel, de laatste snikhete zomer.
Na een aantal jaren vakanties buitenland (meestal Duitsland) gingen we op vakantie naar Ede (Veluwe). Voor het eerst op een camping en dan in een stacaravan.
Deze was/is van een oom van mij.

Voor mij wel even wennen want ik was gewend dat vakanties begonnen op de Duitse Autobahn met Stau enzo.

Vakantie in Nederland was niet echt mijn ding eigenlijk (op vakantie horen mensen raar te praten, dat was mijn logica).

Terug naar de camping. Bij de ingang kon je bingokaarten kopen en vervolgens op tocht door het park speuren naar de nummers op de kaarten en het rode nummer.
Niet alle nummers waren te vinden (zaten aan bomen gespijkerd) maar aan het einde hadden we toch wat rijtjes.

Toch mocht ik een prijs uitkiezen.
Dat werd deze BMW en een dino met rode poten als bijgeval.

Ben met de BMW een paar keer over de dino z'n poten gereden om het rode echter te laten lijken.

Met de BMW heb ik veel gespeeld en op de motorkap gedrukt om de lampen te laten branden tot het niet meer ging. Banden zijn ook aardig versleten vanwege de vele dkm's die onder de wielen zijn doorgegleden. Als een echte BMW ging dit vrijwel probleemloos.

Vanaf de zijkant is de auto goed gelukt. Ook de hofmeisterknik is niet vergeten.

Recht van voren met iets te grote koplampen voor het licht.
Wel voldoende stevig. Auto heeft zeker ook te lijden gehad vroeger.

De achterkant oogt iets anonimer maar is toch ook geslaagd.

De bodemplaat bevat weinig info.
Wel kan ervan afgeluid worden dat deze Majorette z'n sporen heeft gemaakt.

Twee jaar geleden heb ik deze variant kunnen vinden.

En natuurlijk nog enige groepsfoto's.
Al is de groep niet zo groot.

Tot slot kwam ik tijdens het fotograferen voor dit zonnetje nog een interessant detail tegen.

Enkel de blauwe heeft een schuifdak.

Hebben jullie ook nog een Majorette E32 staan of een gemotiveerde mening over dit model laten het hieronder weten.

Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 21, 2016, 09:40:15 »

Ik heb helemaal geen Majorette E32 (wel een Edocar) staan en ook niet echt een gemotiveerde mening over dit model, Wel vind ik het een leuk verhaal hoe je dit goed bespeelde modelletje in het zonnetje zet!  blob7
Scoobie
Spammert

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2016, 11:13:24 »

Zijn inderdaad 2 verschillende mallen zo te zien. Ook de lijnen op de motorkap zijn verschillend. En er zijn vast nog meer verschillen.

Leuk verhaal Hugo, van een leuk modelletje.
Hugo
Uber spammer

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2016, 09:56:31 »

Dank voor jullie motiverende reacties.

Wellicht dat er nog 'ns een zonnetje van mijn kant komt.

@Scoobie: Had ik nog niet eens gezien.  confused1

@Christian:
Die van Edocar had ik ook. Lichtbruin met welstandsknobbel en bootje.
Qua lijning vond ik die eigenlijk beter. Was ook een favoriet van mij.
Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2016, 10:46:13 »

@Christian:

De vering van een Edocar heeft nimmer tegen vering van een Majorette opgekund. De Majorettes waren steeds populairder bij het spelen dan de Edocars. Mijn Edocar BMW is trouwens wit.
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 23, 2016, 08:54:00 »

ik vind het een leuk zonnetje hugo , je verhaal er omheen is ook leuk om te lezen .. een beetje over de pootjes van een dino heen rijden om de rode kleur echter te laten lijken  violent1  laughing7

het model zelf : ik vind niet de beste creatie van majorette , ik heb dit model ook nog nooit gezien (of misschien wel en heb ik er overheen gekeken)

vind het wel knap dat ondanks alle lak beschadigingen de bumper en lampjes nog heel zijn , uit de serie sonic flashers kon ik alleen diegene met de lampjes op het dak .. maakte het model ook nog geluid ? of gingen alleen de lampjes branden

het grote nadeel van deze auto's vind ik dat de batterij niet te verwijderen is zonder de auto te moeten open boren of slopen

buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 23, 2016, 10:11:55 »

@Christian:

De vering van een Edocar heeft nimmer tegen vering van een Majorette opgekund. De Majorettes waren steeds populairder bij het spelen dan de Edocars. Mijn Edocar BMW is trouwens wit.
Was de Edocar niet eigenlijk een McToy?

Hugo
Uber spammer

« Antwoord #7 Gepost op: Juni 23, 2016, 08:06:27 »

Beetje geluid kwam er ook nog uit.
Beetje mechanisch en speelgoedachtig klonk het.

Minifilmpje opgezocht om geluid te tonen.

En gevonden.

Er moet ook nog een Corvette bestaan met werkende remlichten. Cor zal deze waarschijnlijk wel aan je kunnen laten zien.

Edocar 750iL zou er best ook als MC Toy zijn geweest. Ik had en (heb nu weer) een Edocar.
Heb ook nog een staan met Maisto op de bodem.
300ZX Z31
Uber spammer

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 24, 2016, 10:31:03 »

Edocar heeft nooit zelf castings gemaakt, maar altijd leentjebuur gespeeld. Dus McToy/Maisto is hoogstwaarschijnlijk de casting leverancier ;-) Mijn favoriete E32 komt van Siku. Ben geen BMW-fan, maar ik vond de Siku 735iL altijd een indrukwekkend apparaat...
Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 25, 2016, 10:47:23 »

Beetje geluid kwam er ook nog uit.
Beetje mechanisch en speelgoedachtig klonk het.

Minifilmpje opgezocht om geluid te tonen.

En gevonden.

Er moet ook nog een Corvette bestaan met werkende remlichten. Cor zal deze waarschijnlijk wel aan je kunnen laten zien.

Edocar 750iL zou er best ook als MC Toy zijn geweest. Ik had en (heb nu weer) een Edocar.
Heb ook nog een staan met Maisto op de bodem.

Behalve de Corvette en de BMW zijn er nog andere modellen uitgebracht in de Sonic Flasher serie: Zoals een Porsche 928, een Ford Transit, Een Ford Bronco (of zo iets) een een Porsche Racer. Bij de meeste zat er dan een zwaailicht op het dak. De BMW is de enige met koplampen.

De Porsche is naderhand ook als gewoon modelletje uitgebracht. Alhoewel gewoon.. De Zwaailichten en het geluid werden achterwege gelaten, maar de ramen bleven zwart, zodat er niet alsnog een interieurtje in hoefde.

Het origineel (uit de catalogus)

En het latere model zonder poespas..
« Laatste verandering: Juni 25, 2016, 10:49:26 door Christian » Gelogd
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 25, 2016, 12:39:56 »

Dit is wel een geinige serie.

De BMW is natuurlijk perfect gekozen als 'koplamp flasher' en claxonnerend.
Hoewel de zwarte verlengde Cadillac dezelfde features heeft.

Leuk dat je deze showd icon_thumleft

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: