Vandaag op de eerste dag van de zomer tijd voor een zonnetje.
Het is een van mijn favorieten uit mijn jeugd en doch redelijk onbekende:
BMW 7-Series (E32) van Majorette.
Dit model in enkel uitgebracht in de serie: Sonic Flashers.
Het nummer wat Majorette heeft gebruikt is 2313.

Dit is 'm.
De aanleiding van dit verhaal begint in een zomer. Zomer 1995. Je weet wel, de laatste snikhete zomer.
Na een aantal jaren vakanties buitenland (meestal Duitsland) gingen we op vakantie naar Ede (Veluwe). Voor het eerst op een camping en dan in een stacaravan.
Deze was/is van een oom van mij.
Voor mij wel even wennen want ik was gewend dat vakanties begonnen op de Duitse Autobahn met Stau enzo.
Vakantie in Nederland was niet echt mijn ding eigenlijk (op vakantie horen mensen raar te praten, dat was mijn logica).
Terug naar de camping. Bij de ingang kon je bingokaarten kopen en vervolgens op tocht door het park speuren naar de nummers op de kaarten en het rode nummer.
Niet alle nummers waren te vinden (zaten aan bomen gespijkerd) maar aan het einde hadden we toch wat rijtjes.
Toch mocht ik een prijs uitkiezen.
Dat werd deze BMW en een dino met rode poten als bijgeval.
Ben met de BMW een paar keer over de dino z'n poten gereden om het rode echter te laten lijken.
Met de BMW heb ik veel gespeeld en op de motorkap gedrukt om de lampen te laten branden tot het niet meer ging. Banden zijn ook aardig versleten vanwege de vele dkm's die onder de wielen zijn doorgegleden. Als een echte BMW ging dit vrijwel probleemloos.

Vanaf de zijkant is de auto goed gelukt. Ook de hofmeisterknik is niet vergeten.

Recht van voren met iets te grote koplampen voor het licht.
Wel voldoende stevig. Auto heeft zeker ook te lijden gehad vroeger.

De achterkant oogt iets anonimer maar is toch ook geslaagd.

De bodemplaat bevat weinig info.
Wel kan ervan afgeluid worden dat deze Majorette z'n sporen heeft gemaakt.

Twee jaar geleden heb ik deze variant kunnen vinden.
En natuurlijk nog enige groepsfoto's.
Al is de groep niet zo groot.

Tot slot kwam ik tijdens het fotograferen voor dit zonnetje nog een interessant detail tegen.

Enkel de blauwe heeft een schuifdak.
Hebben jullie ook nog een Majorette E32 staan of een gemotiveerde mening over dit model laten het hieronder weten.