buttonfreak
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 21, 2015, 05:31:49 » |
|
SIKU lijkt langzaam ook weer meer nieuwe auto's te doen. We hadden jaren met een of twee nieuwe modellen, dit jaar zijn het er meer. De keuze is niet al te verkeerd.
|
|
|
|
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 21, 2015, 08:47:27 » |
|
Für mich ist nichts dabei. Umso besser für meine Brieftasche
|
|
|
|
|
|
|
Hugo
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 21, 2015, 09:36:57 » |
|
SIKU lijkt langzaam ook weer meer nieuwe auto's te doen. We hadden jaren met een of twee nieuwe modellen, dit jaar zijn het er meer. De keuze is niet al te verkeerd. Dat hangt ervan af wat je verzamelgebied is. Een KTM en een Manitou zal jij fantastisch vinden. Ik zelf heb er niks mee. Interessant voor mij zouden eventueel de Bentley en de Fiat kunnen zijn, Maar Tomica heeft beide alweer een tijdje. Dat geldt bij de Bentley ook voor Matchbox, en de Fiat van Majorette en Norev. Dan is de lol er wel weer wat af. Zo'n Macan is redelijk interessant. Zal best populair worden denk ik. De Cayenne zie je immers ook veel rijden. Mijn voorkeur gaat toch naar gewone middenklasse sedans en stationwagons. Iets kleiner (Astra-klasse mag ook). Zit er dus weer niet bij... Had ik ook niet veracht.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 21, 2015, 11:13:36 » |
|
Dat hangt ervan af wat je verzamelgebied is. Een KTM en een Manitou zal jij fantastisch vinden. Ik zelf heb er niks mee. Interessant voor mij zouden eventueel de Bentley en de Fiat kunnen zijn, Maar Tomica heeft beide alweer een tijdje. Dat geldt bij de Bentley ook voor Matchbox, en de Fiat van Majorette en Norev. Dan is de lol er wel weer wat af.
Zo'n Macan is redelijk interessant. Zal best populair worden denk ik. De Cayenne zie je immers ook veel rijden.
Mijn voorkeur gaat toch naar gewone middenklasse sedans en stationwagons. Iets kleiner (Astra-klasse mag ook). Zit er dus weer niet bij... Had ik ook niet veracht.
Het ging mij er meer om dat er meer personenwagens komen. Ik kom gerust je tegemoet dat een KTM wellicht niet ieders smaak is. Voor mij is het inderdaad een topper. Een Oostenrijks automerk, zo vaak kan ik dat niet toevoegen. De Bentley en Fiat lijken al heel vaak gedaan, maar wellicht dat SIKU ons toch nog verrast. Zo zou de Bentley de tweede generatie moeten zijn en daar zijn er niet zo veel van, volgens mij. Wellicht is de 500 het model C, daar is er enkel nog een Norev.
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 22, 2015, 12:10:44 » |
|
Ik hoop dat de nummering niet aangeeft wat het tot op heden aangaf. We kennen van oudsher de 800-nummers, 1000-nummering, 1300-nummering en zo gestaag steeds een stapje hoger (lees duurder) naar 1400-nummering... In de getoonde lijst wordt nu gestart met 1400-nummering... Oei!
Ik ben wel benieuwd wat Siku van deze maakt.... 1671 Wohnmobil.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 22, 2015, 12:17:45 » |
|
De Alfa Romeo 4c van dit jaar was nummer 1451. Ik weet niet meer wat die kostte, maar het zal dus vergelijkbaar zijn met de andere auto's. Op jouw thema voortbordurend: De 1600-serie werd meestal gebruikt voor H0 vrachtwagens (met aanhanger/oplegger), tractors en personenwagens (met aanhanger). Het lijkt me voorlopig een 1:87-achtig modelletje.
|
|
« Laatste verandering: Januari 22, 2015, 12:19:51 door buttonfreak »
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 22, 2015, 12:25:11 » |
|
De Alfa Romeo 4c van dit jaar was nummer 1451. Ik weet niet meer wat die kostte, maar het zal dus vergelijkbaar zijn met de andere auto's. Op jouw thema voortbordurend: De 1600-serie werd meestal gebruikt voor H0 vrachtwagens (met aanhanger/oplegger), tractors en personenwagens (met aanhanger). Het lijkt me voorlopig een 1:87-achtig modelletje.
De 1600-serie was inderdaad voor convoys of 2-packs. In ieder geval de bredere blister. de wohnmobile zal niet het 1/87-predikaat krijgen. De 1/87 modellen zitten namelijk steeds in de 1800-serie... Sorry ik heb nu eenmaal (ook) een nummer-tik.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 22, 2015, 12:45:58 » |
|
Kortom: Afwachten.
|
|
|
|
|
|
|
Denniyo
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 23, 2015, 12:46:13 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: Januari 23, 2015, 10:01:11 » |
|
Die Bentley komt er niet zo tof uit op deze foto. Bedankt voor de info!
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: Januari 23, 2015, 10:03:48 » |
|
Joskin is overigens een Belgische firma. Lijkt me iets voor de Belgen onder ons ?
|
|
|
|
|
|
|
RougeClio
Gast
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: Januari 23, 2015, 01:49:53 » |
|
Gemiste kans wederom. Begrijp niet waarom geen nieuwe Volkswagen modellen? Zoals bijvoorbeeld de Passat. Of de actuele BMW 5-serie. Mooie modellen zijn dat voor varianten. Helaas...
|
|
« Laatste verandering: Januari 23, 2015, 05:58:19 door RougeClio »
|
|
|
|
|
Vinc
Lekker bezig
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: Januari 23, 2015, 01:55:41 » |
|
Zitten weer leuke dingen bij zoals de X-Bow maar ook de MB Trac Winterdienst! Die showroom ziet er ook wel leuk uit alleen haalt het niet bij de Tomica Town showrooms vind ik.
Verbaasd mij echter ook wel dat de nieuwe Passat er bijvoorbeeld niet bij zit en een BMW i3 of i8 had ik eigenlijk ook wel verwacht maar misschien volgend jaar. In ieder geval is Siku bezig de succesvolle Farmer serie ook naar 1:50 en 1:87 flink uit te breiden en blijven de personenauto's maar ook de 1:50 vrachtwagens een beetje achter.
|
|
|
|
|
|
|
Frans
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: Januari 23, 2015, 01:59:29 » |
|
Nou, voor Sam zit er genoeg tussen. Siku Farmer is "zijn ding" tegenwoordig.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: Januari 23, 2015, 02:28:28 » |
|
Gemiste kans wederom. Begrijp niet waarom geen nieuwe Volkswagen modellen? Zoals bijvoorbeeld de Passat. Of de actuele 5-serie. Mooie modellen zijn dat voor varianten. Helaas...
Ik ken geen Volkswagen 5-serie. Flauw grapje. Het is inderdaad jammer dat men nauwelijks gewone auto's van de straat meer worden gemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
|