3 Inch Forum
November 23, 2024, 11:57:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Siku 2015  (gelezen 45400 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #30 Gepost op: Januari 23, 2015, 02:29:58 »

Zitten weer leuke dingen bij zoals ... de MB Trac Winterdienst!
Die MB Trac is 3 inch. De een zal dat mooi vinden, ik vind het te klein/er niet mooi bij passen.

Denniyo
Spammert

« Antwoord #31 Gepost op: Januari 23, 2015, 02:50:22 »

De Bentley is idd niet de beste op deze foto helaas, toch wel gaaf dat duidelijk te zien is dat het om een nieuw type lijkt te gaan. Maar het feit dat ze nu al met een KTM komen betekend dat ze nu bijna alle sportwagens wel gehad hebben en er dus ruimte  is voor normale auto's. Verder moet ik zeggen dat de 500 en de 918 er erg goed uitzien op deze foto's.

Daarnaast zie ik dat de tankauto in 1:87 een nieuwe Actros cabine heeft en in dat geval betekend het dat we volgend jaar of misschien al dit jaar kennis kunnen maken met een soortgelijke versie in 1:50. Want zo is het ook gegaan met de Zetros die kwam eerst in 1:87 als houttransporter  en later ook in 1:50.
« Laatste verandering: Januari 23, 2015, 03:30:51 door Denniyo » Gelogd
Hugo
Uber spammer

« Antwoord #32 Gepost op: Januari 23, 2015, 08:17:22 »

Ben altijd ook benieuwd naar wat er verdwijnt. Dat geeft vaak meer een idee waar het naar toe gaat.

Geen personenauto's betekend namelijk dat je ook geen nieuwe polizei of taxi's kan creeren. Als je kijkt naar de Mercedes E-klasse en de Porsche Cayenne zie je dat de mallen van deze castings aardig aan versleten zijn.

Mijn favoriet voor dit jaar is de Sprinter hoogwerker.

En wat me toch ook blijft verbazen is dat er nog steeds auto's debuteren in rood, terwijl dat niet Siku's sterkste kleur is.
Niels
Administrator
Spammert

« Antwoord #33 Gepost op: Januari 25, 2015, 11:52:56 »

De modellen op de Neuheitenblätter, en dan zeker die voor de latere kwartalen, zijn heel vaak handgemaakte prototypes. Daarentegen is de kleur vaak wel definitief. Da's jammer want het rood dat Siku gebruikt is a) heel onflatteus en b) heel generiek. Dat is toch een beetje een zwaktebod in een tijd dat zelfs fabrikanten van speelgoedauto's een bestaande lakkleur van dat model auto gebruiken of in elk geval benaderen. En ik denk niet dat Siku's "Verkehrsrot" een goede vervanger is van Bentley's St. James' Red.

Dat er eigenlijk al langer geen 'normale' auto's worden uitgebracht, toont wat mij betreft aan dat Siku erkent dat de autootjes het geld niet binnenbrengen. Dat doen de trekkers. Logisch ook, want daar heeft Siku een unieke positie ten opzichte van Mattel (Hotwheels/Matchbox) en Majorette. Met de personenautootjes kan Siku simpelweg niet meer concurreren. De autootjes zijn daarvoor te duur. Vergeet ook niet dat twintig jaar geleden licenties eigenlijk geen rol speelden, en nu wel. Als je dan een klein budget hebt, kan ik me voorstellen dat je liever de krenten uit de pap pikt. Ook al betekent dat weer een Fiat 500...
RougeClio
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Januari 26, 2015, 12:38:16 »

Wellicht kan Siku beter de personenwagens op den duur helemaal afstoten en zich alleen gaan richten op tractoren, vrachtwagens en wat ander bijpassend spul.
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #35 Gepost op: Januari 26, 2015, 12:40:27 »

Liever niet. Die suggestie vind ik niet tof

buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #36 Gepost op: Januari 28, 2015, 09:39:58 »

live vanaf de "Messe":

Let op de coureur! Als die blijft is het een leuk extraatje!

Wat we zien aan de camper is dat het de standaard wieltjes heeft. M.a.w.: Het is eigenlijk zo'n tussenmaat. Niet echt 1:55, maar ook niet 1:87. Eerder zo 1:70 ofzo. Het is er een van het merk Niesmann & Bischoff en het model Arto.

http://www.siku.de/de/neues/events/beitrag/live-bilder-der-spielwarenmesse.html
« Laatste verandering: Januari 28, 2015, 09:47:21 door buttonfreak » Gelogd

buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #37 Gepost op: Januari 28, 2015, 09:46:04 »

En direct ook maar de link naar het "neuheitenblatt":
http://www.siku.de/fileadmin/News/Events/NH-Blatt_2015.pdf

RougeClio
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: Januari 28, 2015, 12:13:10 »

Mooie Porsches thumbsup
Christian
Administrator
Uber spammer

« Antwoord #39 Gepost op: Januari 28, 2015, 08:18:17 »

Ik vind ze allemaal best wel leuk eigenlijk, maar die Bentley, die heeft niets van wat je van een Bentley verwacht..

Die Mobile home daarentegen. Die lijkt ver boven verwachting!!
Hugo
Uber spammer

« Antwoord #40 Gepost op: Maart 18, 2015, 08:33:17 »

Siku heeft een vervolg gegeven aan de Bugatti-sets.
Vooral set 4 vind ik erg geslaagd.

Set 3
Veyron zwart
Veyron Spyder bruin
Veyron aluminium / groen

Set 4
Veyron rood / zwart
Veyron Spyder zwart interieur geel
Veyron aluminium / zwart

Vanaf heden leverbaar onder nummer 6213 bij de bekende adressen.
Denniyo
Spammert

« Antwoord #41 Gepost op: Maart 19, 2015, 04:37:18 »

Klinkt zeker interessant, in ieder geval beter dan Blauw met zilver of Rood met wit.  Als ik ze tegen kom komen ze hier zeker te staan!

Vandaag heeft siku deze modellen gepost op haar Facebookpagina:

Ik moet zeggen ze zien er wel erg goed uit, ook al is rood niet de mooiste kleur op de Bentley, Toch vindt ik het zeker geslaagde modellen! thumbsup
LoD
Lekker bezig
**

« Antwoord #42 Gepost op: Maart 19, 2015, 04:46:52 »

Die wieltjes zien er wel erg cheap uit...
Egbert2CV
Uber spammer

« Antwoord #43 Gepost op: Maart 19, 2015, 08:19:23 »

Die wieltjes zien er wel erg cheap uit...

Lijken wel wat op de generieke Welly 1:60 wielen
LoD
Lekker bezig
**

« Antwoord #44 Gepost op: Maart 19, 2015, 08:30:21 »

Yups. Dat is inderdaad de reden dat ik geen Welly in mijn verzameling heb. Hun modellen an sich vallen nog wel mee, maar die wielen...  crybaby2
En ik weet, alle waar naar zijn prijs, maar het verschil met die groene Pontiac Firebird van Matchbox, ook erg goedkoop, is imo enorm.
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: