Dit keer een vergelijk uit de stal van Hot Wheels...
Dit naar aanleiding van mijn laatste GT aanwinst van vorige week. Toen ik voor de grap even de originele McDonalds uitgave, uit 2004 erbij pakte vielen me toch wel een aantal dingen op...
Ik ging er altijd vanuit dat er gebruikt was gemaakt van dezelfde casting.
Natuurlijk is het grootste verschil dat de McDonalds is uitgerust met binnenverlichting, dit valt meteen op door de ingezette koplampen maar ook de roosters zijn met transparant kunstof ingelegd.
verlichting kost natuurlijk extra dus zal er ongetwijfeld bezuinigd op bv. een vaste achterspoiler, die bij de latere versies van plastic is, en de abominabele kwaliteit van de lak.
Toch is er meer aan de hand want als je goed kijkt is het helemaal niet dezelfde casting die gebruikt is... :huh:
bv. de A-stijlen die bij de McD nog buiten het glas vallen hebben bij de nieuwe versie een plekje binnenin gekregen...
Maar ook de vormgeving is net ff anders...
Zoals de achterlichten die bij de nieuwe een beetje naar beneden wijzen, zijn ze bij de McD versie netjes naast elkaar geplaatst.
En zelfs de luchtinlaten in de flanken zijn bij de nieuwe wat langgerekter of slanker...
Uiteraard is de onderzijde aanzienlijk anders vanwege het klepje waar de batterij verstopt is en ook nog transparante kokerbalken voor de nodige lichteffecten.
Al met al een leuk model om eens naast elkaar te zetten...
De McD is overigens vrij lastig in Mint conditie te vinden aangezien deze modelletjes gelijk vanuit de Happy Meal in de kinderhandjes terecht kwamen...