3 Inch Forum
Juni 12, 2024, 02:59:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Raar genoeg...  (gelezen 6623 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Prancing_Horse
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 41



« Gepost op: Januari 09, 2008, 02:53:15 »

kan ik mij weinig herinneren van autootjes kopen als kind, hoewel ik bij elk winkelbezoek er één kreeg.  Mijn vroegste herinnering is het kopen vd rode Majorette Ford Capri.  Ik had redelijk wat Majorette Capri's en Bagheera's (van mijn verzameling als kind bezit ik nog steeds een oranje capri, een witte en een oranje bagheera) .

Als 3-jarig ventje ging ik met mijn ouders op vakantie in Hongarije, daar noemden ze me "het jongetje met de kleine groene auto".  Volgens mij was het bewuste autootje een Majorette Fiat 127 ofwel een Matchbox Ford Zodiac Mk IV ofwel een Matchbox Javelin AMX.

In 1983 kreeg ik van de opa van mijn buurmeisje een oranje-rode Ferrari 308 GTB, nadat mijn buurmeisje haar broertje een Porsche van me niet wou teruggeven.  De opa gaf me de splinternieuwe Ferrari met de woorden "Hier, jongen, je krijgt de snelste auto ter wereld."  Als 8-jarig knaapje geloofde ik dit en was ik dolgelukkig.  Jammer genoeg verloor ik het model later. Intussen kocht ik de oranje rode 308 GTB tweemaal weer; één voor de verzameling, één voor in mijn bureaulade.

Mijn significante modellen zijn dus: Majorette Ford Capri II en Matchbox Ferrari 308 GTB.

Gelogd

Keep on rolling in a free world!
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10416



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 09, 2008, 03:03:42 »

je buurjongen dus...
Gelogd

Prancing_Horse
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 41



« Antwoord #2 Gepost op: Januari 09, 2008, 03:08:34 »

Citaat van: "buttonfreak"
je buurjongen dus...


Ja, maar 't ventje was jonger dan mij en 't buurmeisje even oud als mij  :lol:
Gelogd

Keep on rolling in a free world!
Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6997


Er zijn nog vier wachtende achter mij


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 09, 2008, 03:37:49 »

beide staan bij mij ook als jeugd herrinering.
geweldig zijn ze.




 :amen:  :amen:
Gelogd
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #4 Gepost op: Januari 09, 2008, 05:51:57 »

de capri daar heb ik vroeger ook veel km's mee gereden een fijne auto , de ferrari heb ik niet gehad als speelmodel  gelukkig nu wel als showmodel  thumbsup

groetjes marcel
Gelogd
Fardango
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4117



WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 04, 2008, 11:47:46 »

beetje late reactie maar ik geef toe dat de Ferrari wel 1 van meest geslaagde MB´s is (vind ik dan, he) Ik heb dit model vroeger ook gehad. erg mooie warmrode kleur die ze gebruikt hebben...

De mijne heeft trouwens amberkleurige ramen, kwam er later achter dat je die weinig tegenkomt
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!