Dit was het origineel, de matchbox porsche turbo:
Het voorbeeld waar het idee op gebaseerd is (foto's van internet afgeplukt):
Na het gebruikelijke kaal maken, wit spuiten zodat ik doorzichtige decals kan gebruiken, heb ik plakband op het model geplakt en de striping afgetekend. De plakband van het model afgehaald (het model weer opnieuw moeten spuiten omdat er lakchips meekwamen :lol: en ik heb notabene speciale lowtack masking tape :doh: ) en foto's gemaakt van de layout van de plakband:
Na maanden en vele proefprintjes, een nieuwe printer, nu eindelijk zover dat ik de decals zover heb dat ze gebruikt kunnen worden:
Inderdaad heb ik maar meteen meerdere setjes gemaakt, ik verwacht niet dat alles in een keer goed gaat en heb nog wat porsche turbo's op voorraad.
En dit is het huidige resultaat:
Ik vind de decals erg goed geslaagd, het opplakken is echter een hels karwei, daar moet ik nog wat mee oefenen. Tevens heb ik wat potjes revell verf gekocht waarmee ik het oranje deel en de achterlichten met de hand geverft heb, ook dat heeft nog veel oefening nodig. Het resultaat ten opzichte van spuiten vind ik zelf teleurstellend. Je ziet goed dat ik geen vaste hand heb, maar ook de deking van het schilderwerk is :cry: .
Dus aan jullie de vraag of er nog een truc is om dat schilderen tot een iets beter resultaat te krijgen.
Waarschijnlijk ga ik nog wat decals bijmaken zoals de zwarte letters martini racing en shell op de bumpers. Als je nog tips hebt om dit soort lange decals goed op te plakken hoor/lees ik het ook graag.
Rob