3 Inch Forum
November 27, 2024, 08:34:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Matchbox MB3 "Martini" Porsche Turbo  (gelezen 19424 keer)
0 geregistreerde leden en 7 gasten bekijken dit topic.
Riacho
Beginnend spammer

« Gepost op: Mei 22, 2010, 07:43:45 »

Dit was het origineel, de matchbox porsche turbo:

Het voorbeeld waar het idee op gebaseerd is (foto's van internet afgeplukt):

Na het gebruikelijke kaal maken, wit spuiten zodat ik doorzichtige decals kan gebruiken, heb ik plakband op het model geplakt en de striping afgetekend. De plakband van het model afgehaald (het model weer opnieuw moeten spuiten omdat er lakchips meekwamen :lol: en ik heb notabene speciale lowtack masking tape :doh: ) en foto's gemaakt van de layout van de plakband:

Na maanden en vele proefprintjes, een nieuwe printer, nu eindelijk zover dat ik de decals zover heb dat ze gebruikt kunnen worden:

Inderdaad heb ik maar meteen meerdere setjes gemaakt, ik verwacht niet dat alles in een keer goed gaat en heb nog wat porsche turbo's op voorraad.

En dit is het huidige resultaat:

Ik vind de decals erg goed geslaagd, het opplakken is echter een hels karwei, daar moet ik nog wat mee oefenen. Tevens heb ik wat potjes revell verf gekocht waarmee ik het oranje deel en de achterlichten met de hand geverft heb, ook dat heeft nog veel oefening nodig. Het resultaat ten opzichte van spuiten vind ik zelf teleurstellend. Je ziet goed dat ik geen vaste hand heb, maar ook de deking van het schilderwerk is  :cry: .
Dus aan jullie de vraag of er nog een truc is om dat schilderen tot een iets beter resultaat te krijgen.

Waarschijnlijk ga ik nog wat decals bijmaken zoals de zwarte letters martini racing en shell op de bumpers. Als je nog tips hebt om dit soort lange decals goed op te plakken hoor/lees ik het ook graag.

Rob

We zien wel, daarna kunnen we altijd nog kijken.
Rene
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 22, 2010, 07:48:02 »

Ik vind hem heel geslaagd , zou wel de velgjes een nieuw laagje geven of geheel zwart afscheuren.
Henri
Autobahnstreifenwagen Fahrer
Administrator
Uber spammer

broem broem

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 22, 2010, 07:52:00 »

Ik waardeer je kunsten enorm!! Man, die decals zijn super!!!

Ik weet dat er speciaal spul is waarmee je de decals kunt behandelen voordat je ze opbrengt, waardoor ze enorm flexibel worden en dus alle bochtjes en hoekjes van je model goed volgen. Ik denk dat als je dat gebruikt, die fantastische decals er perfect op komen!

En hoe dat spul heet...???? Geen idee!

Ronald
Lekker bezig
**

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 22, 2010, 07:55:15 »

Mooi gedaan die decals zijn echt super, jammer dat je ze er niet helemaal perfect op hebt gekregen. Die wielen hebben nog wel wat aandacht nodig, misschien ergens een setje onder een andere vandaan slopen.
Galaxie-Wil
Uber spammer

[url=https://ibb.co/gy7JNR][img]https://thumb.ibb.

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 22, 2010, 07:56:37 »

Hotwheels wielen. Een HW slopen om een MB op te frissen is toch een goede daad ...... icon_biggrin
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 22, 2010, 08:37:46 »

zo hee, meneer maakt even super decals :shock:

om die decals week te maken, krijg je online bij die modelbouwwinkel ... spul heet iets van ...sol... heb zelf ook een potje staan, maar ligt in m'n knutselruimte....

edwin zal het ook wel weten....

One life, live it!
Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak

Er zijn nog vier wachtende achter mij

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 22, 2010, 09:48:57 »

KLIK HIER

de benodigheden die ik ook gebruikt hebt   thumbsup
Peter Parker
Goeroe
Spammert

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 22, 2010, 10:00:56 »

micro sol heet het. Nog 1 tip, gebruik de volgende keer een beter model, want met zulke mooie decals is het mooi als de ramen goed zijn. Echt vakwerk!

I'm a doctor damned, not a modelcar collector!
http://www.freewebs.com/dinkymodels/
Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 23, 2010, 11:00:38 »

Zoderju die decals heb je strak gemaakt  :faint:

Kun je een keertje toelichten hoe je dat gedaan hebt? Het maakt mij erg nieuwsgierig.
Danny
Uber spammer

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 23, 2010, 06:46:11 »

mooie decals

voor de bumpers denk ik dubbelzijdige tape gebruiken
jammer van de decal striping bij de vooruit
Rumlo
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: Mei 23, 2010, 07:24:11 »

Mooi werk de decals  alleen die wielen !! dat kan echt niet   :doh:
Bas
Beginnend spammer

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 23, 2010, 08:53:46 »

heel erg mooi  :faint:

Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 23, 2010, 11:35:43 »

Citaat van: "Rumlo"
Mooi werk de decals  alleen die wielen !! dat kan echt niet   :doh:

Ja ok, ik ben echter nog niet toe aan wiel swaps, maar doe een voorstel voor de juiste wielen. Ik denk zelf aan porsche cuprace velgen of iets met zwarte velgen 6 spoke vlak. Eerst maar eens internet af naar een voorbeeld, daarna een wieldonor zoeken, kijken hoe ik wielen fatsoenlijk op de asjes krijg ...... uh wacht ff, eerst nog wat anderen in de lak zetten, daarna de wielen.

Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 23, 2010, 11:41:48 »

Citaat van: "Toejoe68"
KLIK HIER

de benodigheden die ik ook gebruikt hebt   thumbsup

Set en Sol, ik heb het inmiddels gelezen. De truc is dus om extra plakspul op het model te smeren en tegelijkertijd softener voor de decal. Het is ook wel nodig want het lijkt wel of de meeste plak nog op het papier zit ipv op de decal.

Nieuwe witte porsche staat inmiddels te drogen, set en sol kopen en we gaan weer. :lol:

Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 23, 2010, 11:55:51 »

Citaat van: "Xsarian"
Zoderju die decals heb je strak gemaakt  :faint:

Kun je een keertje toelichten hoe je dat gedaan hebt? Het maakt mij erg nieuwsgierig.

Ik gebruik MS Visio hiervoor en wordart in MS Word voor sommige letters.

Het proces gaat dan als volgt: ik haal een foto van internet af plak die in visio en begin met lijntjes te trekken rond de letters of plaatjes of wat het ook mag zijn.
Onderandere  de letters waaruit de tekst porsche gemaakt is is een speciaal lettertype. Ik vergroot dat uit en trek lijntjes rondom elke letter. Daarna verkleinen en terug plakken op de juiste plek.

Naast rechte lijnen kun je ook curves maken dat doe je dan net zolang tot het goed is. Proefprintjes maken, uitknippen testen, weer aanpassen, enz enz.

Ook de vlaggen en de cijfers op de chargers heb ik zo met de hand gemaakt. Als je goed kijkt zijn ze allemaal opgebouwd uit rechte lijnen, driehoeken, ovalen, cirkels en combinaties daarvan. Maar zoals ik al schrijf, het kostte me veel tijd. In de kerst vakantie ben ik er mee begonnen en heb er regelmatig wat aan gedaan en pas vorige week was het zover dat het er goed genoeg uitzag.

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: