Na een eerste poging met de Mustang nu eerst maar eens wat oefenen met een van mijn favoriete Hotheels de 69 Charger.
Na de tip van Elwin om Motip te gebruiken, nu eens de tip van Wildcat opgevolgt en DupliColor gebruikt.
Gelijk maar wat kleuren aangeschaft voor 1 euro per bus, dat leek me namelijk niet te duur:
Ik had al mijn twijfels over de Colorworks, volgens mij is dat Alkyd ipv Acryl toen de verkoper zei dat het allemaal dezelfde waren en ze door elkaar gebruikt konden worden was het me wel duidelijk dat dit een andere is, het was echter de enige bus zwart die ik zag. Deze ruikt echt anders dus gebruik ik ze maar niet door elkaar.
Hier de gestripte Chargers
Het valt niet mee om de verf er vanaf te krijgen, diverse malen met verf afbijt om daarna nog te moeten krabben.
Primer
Je ziet ook nog een verdwaalde Golf GTI die hoognodig opgeleukt moet worden.
En de resultaten:
geel
oranje
rood
Het eindresultaat:
Voor degene die zich afvragen waarom ik dit lomp stuk papier op het dak heb geplakt:
Ik heb geprobeerd om een decal te maken met decal papier, met dit als resultaat:
Het is nu een dag later en de inkt is nog steeds niet droog. Blijkbaar hoort er een printersetting bij de het decal papier die ik niet weet.
Een andere mogelijkheid is dat dit papier alleen geschikt is voor laserprinters terwijl ik een inktjet heb gebruikt. Hoge resolutie/kwaliteit.
Ik heb microscale decals (TF-1) gebruikt, maar kan zo 123 geen beschrijving vinden van printer settings.
Volgende week waag ik er nog een setje aan, hoop eigenlijk dat iemand hier wat wijzer is dan ik.
nog een paar die klaar staan:
Het thema laat zich wel een beetje raden, zodra ik de kunst van het decal maken onder de knie heb volgt de rest.