3 Inch Forum
November 26, 2024, 04:20:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 69 Charger do Brasil  (gelezen 27630 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Riacho
Beginnend spammer

« Gepost op: Januari 24, 2010, 06:22:46 »

Na een eerste poging met de Mustang nu eerst maar eens wat oefenen met een van mijn favoriete Hotheels de 69 Charger.

Na de tip van Elwin om Motip te gebruiken, nu eens de tip van Wildcat opgevolgt en DupliColor gebruikt.
Gelijk maar wat kleuren aangeschaft voor 1 euro per bus, dat leek me namelijk niet te duur:

Ik had al mijn twijfels over de Colorworks, volgens mij is dat Alkyd ipv Acryl toen de verkoper zei dat het allemaal dezelfde waren en ze door elkaar gebruikt konden worden was het me wel duidelijk dat dit een andere is, het was echter de enige bus zwart die ik zag. Deze ruikt echt anders dus gebruik ik ze maar niet door elkaar.

Hier de gestripte Chargers

Het valt niet mee om de verf er vanaf te krijgen, diverse malen met verf afbijt om daarna nog te moeten krabben.

Primer

Je ziet ook nog een verdwaalde Golf GTI die hoognodig opgeleukt moet worden.

En de resultaten:
geel

oranje

rood

Het eindresultaat:

Voor degene die zich afvragen waarom ik dit lomp stuk papier op het dak heb geplakt:

Ik heb geprobeerd om een decal te maken met decal papier, met dit als resultaat:

Het is nu een dag later en de inkt is nog steeds niet droog. Blijkbaar hoort er een printersetting bij de het decal papier die ik niet weet.
Een andere mogelijkheid is dat dit papier alleen geschikt is voor laserprinters terwijl ik een inktjet heb gebruikt. Hoge resolutie/kwaliteit.
Ik heb microscale decals (TF-1) gebruikt, maar kan zo 123 geen beschrijving vinden van printer settings.
Volgende week waag ik er nog een setje aan, hoop eigenlijk dat iemand hier wat wijzer is dan ik.

nog een paar die klaar staan:

Het thema laat zich wel een beetje raden, zodra ik de kunst van het decal maken onder de knie heb volgt de rest.

We zien wel, daarna kunnen we altijd nog kijken.
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 24, 2010, 06:49:17 »

Ah, kijk eens aan, volhouden, daar hou ik wel van  :mrgreen:

Duplicolor is zekere ook goede verf, het is maar net waar je goede ervaringen mee hebt. Ik laat meestal een kleur maken , aan de hand van kleurnummers van auto's, en waar ik dat haal, die heeft Motip. maar heb net zo goed andere merken . zolang het maar acryllak is, althans voor mij dan...Heb ooit in het verleden gehad dat me na een bepaalde tijd barstjes in de lak kwam, met van die onbekende bussen, dat nooit meer.

Wat betreft dat decal papier, Edwin is daar ervaren in. Ikzelf gebruik het ook pas sinds kort, enigste wat ik tot nu toe gedaan heb , is zwart met een monolaserprinter. dat ging perfect.

wat ik wel nog even wil weten, je hebt die kranten zo opgehangen achter de modellen... pas op dat je geen terugslag van stofjes krijgt op je modellen. Ikzelf zet er nooit iets achter, zodat de verf/luchtstroom weg kan.

maar ook dat weer, is mij ooit gebeurd, vandaar dat ik het niet meer doe.

keep up the good work!!

One life, live it!
Jaceot
Uber spammer

All in the family

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 24, 2010, 07:28:19 »

Leuk dat je chargers gebruikt, ze zien er leuk uit in die frisse kleuren.
Benieuwd hoe die anderen gaan worden en hoop dat je het printen van decals onder de knie gaat krijgen. Dan zijn de mogelijkheden eindeloos, ik zou dat ook graag willen doen, maar ja zonder printer lukt het zo wie zo niet.

Goed bezig en wat gaat de Golf doen?

Greetz Jacco
Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak

Er zijn nog vier wachtende achter mij

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 24, 2010, 07:45:42 »

TF ( TrimFilm ) is volgens mij alleen geschikt voor laserprinters.
er zijn speciale films ook voor de bubblejet printers.

De TF zijn al voor gecoat
 thumbsup

das waarschijnlijk de rede dat de inkt uitloopt.
WP
Spammert

WP from Estonia

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 24, 2010, 07:49:12 »

Very good ! Go on with restorings !
vs
Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 24, 2010, 07:54:14 »

@Elwin, thanx ik ga rekening houden met de kranten te dicht achter het spuitwerk. Eigenlijk ben ik zo'n goeiekope hollander en gebruik wat ik voor weinig geld kan vinden, maar ben wel van plan om Acryl te gebruiken. Lijkt me zeker als beginneling niet verkeerd.
Heb ook nog gedacht om de airbrush te gebruiken op waterbasis, dat stinkt hopelijk niet zo hard als die bussen.

@Jacco, ik heb zelf ook geen printer normaal print ik alles op de zaak. Deze heb ik echter bij mijn broer geprint.
Deze sema golf GTI heb ik in gedachte:

Maar dan wel zonder het bodywork aan te passen.

Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 24, 2010, 08:00:10 »

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewforum.php?f=77
snuffel hier maar eens....

One life, live it!
Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 24, 2010, 08:05:35 »

Citaat van: "elwincrxlover"

Had ik al gedaan, staat niks tussen.
Alleen iets over dat het waarschijnlijk laserprinterpapier is in een inktjet.
Verder alleen in de trant van "Bij mij werkt het" en "gewone printer instelling gebruikt"

Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 24, 2010, 08:22:18 »

ah, dus je hebt wel het juiste papier?

nogmaals, ik kan het je niet zeggen, waarschijnlijk Edwin wel....

One life, live it!
Jaceot
Uber spammer

All in the family

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 24, 2010, 09:31:36 »

Golf gaat mooi worden, zwart is gaaf. Goeie keuze Rob.

Greetz Jacco
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 25, 2010, 07:13:12 »

Citaat van: "Riacho"
@Elwin, thanx ik ga rekening houden met de kranten te dicht achter het spuitwerk. Eigenlijk ben ik zo'n goeiekope hollander en gebruik wat ik voor weinig geld kan vinden, maar ben wel van plan om Acryl te gebruiken. Lijkt me zeker als beginneling niet verkeerd.
Heb ook nog gedacht om de airbrush te gebruiken op waterbasis, dat stinkt hopelijk niet zo hard als die bussen.

Zie nu dit antwoord pas....

Ach, de prijs hoeft het probleem niet te zijn... soms vind je bij een verf- of autolakwinkel, spuitbussen die uit het assortiment gaan, voor weinig. Er is dan evengoed niks mis met de verf hoor... of op rommelmarkten bijv. Ik hou me gewoon bij het merk of fabrikant ( lees de kleine lettertjes maar eens ) waar ik goede ervaringen mee heb.

Normaal ben ik zo'n 14 euro kwijt voor 1 op aanvraag gemaakte bus. Tja en dat is voor 1 modelletje te spuiten, relatief veel geld. Langs de andere kant, heb ik ook geen zin om , zeg, 15 modellen achterelkaar in dezelfde kleur te spuiten, om maar die bus leeg te hebben.... Dus wat dat betreft zou ik ze ook wel wat goedkoper willen hebben  thumbsup

Wel is het zo, dat ik nu een behoorlijke sortering kleuren heb, en je dus na verloop van tijd een keuze kunt maken uit allerlei kleuren. De verf is ( naar mijn ervaring) haast onbeperkt houdbaar....

Greetz!

One life, live it!
Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 25, 2010, 07:23:33 »

Citaat van: "Toejoe68"

thumbsup

Zoiets moet het haast wel zijn, Ik kan het nergens vinden en het staat ook niet op de verpakking. Heb bij de lokale hobbyshop gevraagd om decal papier en heb dit gekregen. Ga nu dus ander papier kopen speciaal voor inkjet printers.

De inkt is nu nog steeds niet droog...... 48 uur later.

Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #12 Gepost op: Januari 25, 2010, 07:44:53 »

ik zou die van Modelbrouwers nemen, weet je eigenlijk zeker dat je goede hebt....

One life, live it!
Jaceot
Uber spammer

All in the family

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 25, 2010, 08:50:55 »

Citaat van: "Toejoe68"

thumbsup

Zoiets moet het haast wel zijn, Ik kan het nergens vinden en het staat ook niet op de verpakking. Heb bij de lokale hobbyshop gevraagd om decal papier en heb dit gekregen. Ga nu dus ander papier kopen speciaal voor inkjet printers.

De inkt is nu nog steeds niet droog...... 48 uur later.

Die droogt nooit meer volgens mij. :mrgreen:

Greetz Jacco
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

« Antwoord #14 Gepost op: Januari 26, 2010, 09:25:05 »

Citaat van: "elwincrxlover"

Had ik al gedaan, staat niks tussen.
Alleen iets over dat het waarschijnlijk laserprinterpapier is in een inktjet.
Verder alleen in de trant van "Bij mij werkt het" en "gewone printer instelling gebruikt"

Op de decalsheets, die ik heb gekocht (bij bovengenoemde "knutselsite"), staat achterop de sheet of het bedoeld is voor inkjet- of laserprinters. Ik vermoed, dat daar het probleem zit. Ik heb tot nog toe alleen met de inkjetvariant gewerkt. Daar kunnen grote vlakken in dezelfde kleur wel eens wat vlekken, maar op jouw foto lijkt het er meer op, dat de sheet de inkt afstoot.
Misschien kun je eens proberen of je een beter resultaat bereikt met een laserprinter??

Succes ermee. Leuk idee, trouwens en als je de stickers vervangt door decals, is het wat mij betreft een erg geslaagd resultaat glasses9  glasses9
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: