3 Inch Forum
November 01, 2024, 10:34:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bijhouden verzameling  (gelezen 55349 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Chefkok
Gast
« Gepost op: November 20, 2007, 09:30:56 »

Wat gebruiken jullie voor het bijhouden van de verzameling? Ik zag of een paar foto's  een map met handgeschreven teksten maar is er geen simpel computerprogrammaatje om de verzameling bij te houden?
LT-4
Spammert

« Antwoord #1 Gepost op: November 20, 2007, 09:33:46 »

Ik houd het nog steeds bij in mijn hoofd  :lol:

Ik denk dat ik maar eens met Excel aan de gang ga, dat schep vast meer duidelijkheid. Nu moet ik afentoe even in de kast gaan kijken wat ik ook alweer had.  :lol:
frank
Uber spammer

« Antwoord #2 Gepost op: November 20, 2007, 09:34:56 »

je zou ze in  `word` allemaal kunnen opslaan .

http://franksmatchbox.weebly.com/

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden ouder omdat we gestopt zijn met spelen.
300ZX Z31
Uber spammer

« Antwoord #3 Gepost op: November 20, 2007, 09:47:03 »

Ben ooit nog wel eens van plan om het vast te leggen, maar ben er nog nooit aan toe gekomen. Alleen mijn collectie Siku's in ongeopende blister hou ik al jaren bij in een klein notebookje, omdat ik op beurzen meestal niet meer precies weet welke kleur- en/of wielvarianten ik allemaal al heb. Rest gaat nog steeds op m'n geheugen.  :mrgreen:
Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak

Er zijn nog vier wachtende achter mij

« Antwoord #4 Gepost op: November 20, 2007, 11:03:49 »

ik zelf heb een compleet exel bestand aangemaakt.
inclusief formules die ook de prijzen bijhoud en dergelijk.
macro's komen er ook in verwerkt.

tis nou eenmaal een deel van me dagelijks werk hihi
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #5 Gepost op: November 20, 2007, 11:15:40 »

Heej Toejoe is sinterklaas geworden... eens een PB-tje sturen met mijn verlanglijstje :P:P

freaker
Spammert

« Antwoord #6 Gepost op: November 20, 2007, 11:16:42 »

ik doe het nog steeds met  de hand

al de modellen staan op volgorde van aankoop in een boek

Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak

Er zijn nog vier wachtende achter mij

« Antwoord #7 Gepost op: November 20, 2007, 11:34:07 »

Citaat van: "buttonfreak"
Heej Toejoe is sinterklaas geworden... eens een PB-tje sturen met mijn verlanglijstje :P:P

Hallo jan .
Nee Toejoe is even op vakantie.
ik hou de boel wat bij .... icon_biggrin
je mag je schoen zetten hoor.  icon_biggrin
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #8 Gepost op: November 21, 2007, 08:52:37 »

ik hou de stand van zaken bij via een exel bestand.

elke nieuwe aanwinst wordt verwerkt , ik heb het op volgorde van fabrikant staan en dan op automerk nog eens onderverdeeld.

zo kan ik precies zien hoeveel auto's ik per fabrikant heb en natuurlijk een totaal stand ik hoop begin 2008 mijn 3000ste auto binnen te halen... :mrgreen:

groetjes marcel
Chefkok
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: November 21, 2007, 11:27:20 »

Kan iemand mij eens een voorbeeld toemailen van een excel opzet want dat lijkt me ook wel een goeie oplosssing.
Peter Parker
Goeroe
Spammert

« Antwoord #10 Gepost op: November 21, 2007, 11:54:02 »

Siku hou ik bij in de Siku bijbel RAWE en Dinky hou ik bij in de catalogus van dr Force. plak er een stickertje bij als ik hem heb. Heb nog een tijdje de geschiedenis van elk model uitgezocht  en op A4 gezet, maar dat was een onbegonnen werk bleek al snel.

Voorbeeldje:

Alfa Romeo 33 merk Dinky Toys nr. 210

Alfa Romeo is een Italiaans automerk met een sportief imago. Naast gezinsauto's staat het merk ook bekend om zijn legendarische sportwagens. Alfa Romeo bouwt jaarlijks ongeveer 150.000 wagens en is daarmee het grootste Italiaanse automerk na moederbedrijf FIAT. Het is een redelijke verkoper in Nederland en België. Het huidige Alfa Romeo is in 1910 ontstaan uit SAID, de Italiaanse vestiging van het Franse automerk Darracq. Het bedrijf kreeg eerst de naam ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), tot het werd overgenomen door Nicola Romeo. Tegenwoordig is Alfa Romeo in handen van de FIAT-groep.

In 1968, Alfa Romeo's subsidiary, Autodelta, created an evolution model called 33/2. A road version, dubbed Alfa Romeo 33 Stradale, was also introduced. At the 24 Hours of Daytona, the Porsche 907 with 2.2L engines were dominating the overall race, but Alfa took the 2-Litre class win, with Udo Schütz and Nino Vaccarella, a win repeated at the Targa Florio, where Nanni Galli and Ignazio Giunti also took second place overall, followed by teammates Lucien Bianchi and Mario Casoni. Galli and Giunti then won the class at the 1000km Nürburgring, where the 2.5 L version finished for the first time, 4th place in the 3.0 L class with Schütz and Bianchi. However, in most races, the Alfa drivers were outclassed by their Porsche rivals which used bigger engines. In 1968, the car was used mainly by privateers, winning its class in the 1000km Monza, Targa Florio and Nürburgring.

In februari 2005 kocht ik op de AMC beurs in Hotel Mercure deze Alfa. Een zwaar metalen model met knallende kleuren, achterklep kan open en toont dan de motor. In Hotel Mercure vind ik altijd wel wat van Dinky. De prijzen verschillen enorm, maar in de goedkopere sectie vind ik nog wel eens iets wat dan wel niet mint is maar wel aardig compleet. Ik zag dat Slotemaker er op de Nurburgring ook in heeft gereden.

Dan heb ik er een foto bij van het model en van de echte wagen.

I'm a doctor damned, not a modelcar collector!
http://www.freewebs.com/dinkymodels/
Alwin van Hattem
Spammert

« Antwoord #11 Gepost op: November 21, 2007, 05:05:10 »

heb de complete christian falkensteiner lijsten waar ik alle 1-75's in bij hou,voor regular wheels wil ik mn stannard eens kopieren en de ontbrekende variaties die nog niet in de stannard staan erbij zetten,voor de garages,sets,yesteryear,kingsize enz. wil ik nog lijsten maken maar momenteel komen er meer modellen in mn collectie dan dat ik bij hou :roll: wacht op de kerstvakantie heb dan twee weken de tijd :mrgreen: moet momenteel nog meer dan 5000 modellen noteren :doh:
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #12 Gepost op: November 21, 2007, 05:20:16 »

Peter, je kan het ook overdrijven thumbsup

Je kan wel een databank aanleggen voor modelauto's, sterker nog, ik kan wel eentje maken voor de forummers, maar iedereen heeft verschillende ideeen over hoe zo'n ding er uit moet zien en welke info er in moet.

Voor mij zijn de volgende data waarschijnlijk algemeen de belangrijkste:

- Nummer (identificatie in de database)
- Model (bijv Volvo)
- Fabrikant (bijv Matchbox)
- Schaal (bijv 3 inch of 1:64)
- Kleur/Uitvoering (ik doe dit nooit, maar sommige vinden het belangrijk voor de duplicaten
- Modeljaar (wanneer is het model uitgegeven?)
- Aankoopsdatum (vinden sommige belangrijk)

Mocht je aanvullingen hebben, interesse hebben, mail me maar

marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #13 Gepost op: November 21, 2007, 07:24:34 »

alwin, ik zou gelijk de 2 kerstweken van 2008 en 2009 ook dit jaar gelijk opnemen dan kan je 1 weekje vrij nemen en 5 weken gemiddeld 1000 auto's noteren , 5 werkdagen per week, dat is dan 200 per dag gemiddeld 8 uurtjes is 25 auto's per uur

succes  :mrgreen:  :mrgreen:

groetjes marcel
Alwin van Hattem
Spammert

« Antwoord #14 Gepost op: November 21, 2007, 07:29:09 »

Citaat van: "marcel"
alwin, ik zou gelijk de 2 kerstweken van 2008 en 2009 ook dit jaar gelijk opnemen dan kan je 1 weekje vrij nemen en 5 weken gemiddeld 1000 auto's noteren , 5 werkdagen per week, dat is dan 200 per dag gemiddeld 8 uurtjes is 25 auto's per uur

succes  :mrgreen:  :mrgreen:

groetjes marcel

haha,die 25 per uur zal ik niet redden maar hoop toch dat ik de helft aan het eind van de vakantie wel op papier heb
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: