3 Inch Forum
November 01, 2024, 12:55:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: verwijderen van niet originele verflaag.  (gelezen 6962 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
lil 86
Forum Freak

« Gepost op: Mei 15, 2009, 05:23:17 »

Zoals de titel al laat vermoeden vroeg ik mij dus af of je een verflaag kunt verwijderen zonder de origele verf eronder te beschadigen?  :roll:

Er zit een goudkleurige verf op de tank, maar ik heb geen idee welke soort verf het is. Wat ik wel weet is dat ze er zeker al meer dan 15 jaar opzit.  :?

Volledig afbijten en opnieuw lakken is natuurlijk het simpelste, maar dan heb je geen originele meer hé.

lil 86
Forum Freak

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 17, 2009, 06:13:12 »

Citaat van: "JCE.72"
Ik heb al vaak succes gehad met nagellakverwijderaar (dissolvant gelijk wij zeggen) en vooral als het niet glanzende lak is. Wel voorzichtig te werk gaan zodat je de originele lak er niet mee afwrijft. Makkelijkst werkt het met oorstokjes... zeker het proberen waard.

Joël.

Klinkt goed. Ik ga het zeker eens proberen!!  :thanks:
Alwin van Hattem
Spammert

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 17, 2009, 08:06:06 »

wat joel zegt doe ik ook altijd, werkt super! gebruik ook altijd oorstaafjes en wattenschijfes, ook sateprikkers die ik in een wattenschijfje druk om in de hoekjes te komen, succes!
Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak

Er zijn nog vier wachtende achter mij

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 17, 2009, 08:35:38 »

even een opmerking hierover.

je heb twee soorten nagellakremover.
1 met aceton en 1 zonder aceton

gebruik degene zonder aceton die is minder agressief .
je moet zorgen voor een vochtige wattestaafje maar niet doordrenkt .
niet aandrukken op het object .

vaak geoefend hiermee  thumbsup
Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 18, 2009, 06:13:09 »

Heeee,

dit is precies de reden waarom ik aan het zoeken was op internet. Ik heb uiteindelijk ook aceton vrije nagelak remover gebruikt en watten staafjes.
Het is inderdaad lastig om de hoekjes en gaatjes verf vrij te krijgen. Dat had ik ook met een tandestoker gedaan.

Mij viel wel op dat een auto met lak veiliger is om te verwijderen dan een zonder en dat van een matchbox sneller de originele lak af komt dan van een siku.
Maar ik heb pas vier autootje geprobeerd.

Nu de foto nog:

Ik was begonnen met deze, een blauw groen metallic husky landrover forward control. Hij was helemaal rood met groen. Na een uurtje boven de damp gehangen te hebben ben ik ermee gestopt. Inmiddels ben ik er zover mee dat de originele verf afkomt. Er is nog steeds rode en groen verf te zien, maar ik laat het voorlopig zo.

We zien wel, daarna kunnen we altijd nog kijken.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: