daffies
|
|
« Gepost op: Februari 07, 2021, 11:18:39 » |
|
Het was even denken (en vooral checken welke onderwerpen er al zijn geweest), maar ik ben er uit. Er wordt regelmatig geklaagd over de eenheidsworsten van moderne auto's en dat de auto's vroeger (en dat is in verzamelaars oogpunt al een vrij veel omvattend tijdsbestek) meer karakter en een eigen smoel hadden. Daar doe ik in deze aflevering van de fotowedstrijd een appèl op. Het onderwerp wordt " nostalgie". Plaats een foto van een 3 inch miniatuur dat bij jouw nostalgische gevoelens oproept, een model met karakter. Dat kan leeftijdsgebonden dus al een vrij breed spectrum zijn. De nostalgie kan blijken uit het model, maar ook uit de entourage of de wijze van fotograferen (zwart - wit of sepia). Ik neem als uiterste inzenddatum 14 maart. Een symbolische datum, want eigenlijk zou op die dag de DAF-beurs worden gehouden.
|
|
|
|
ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 12, 2021, 11:18:12 » |
|
Deze foto heb ik al jaren geleden gemaakt, maar is dit zoiets waar je aan denkt?
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 14, 2021, 09:35:20 » |
|
Deze foto heb ik al jaren geleden gemaakt, maar is dit zoiets waar je aan denkt? Absoluut, een reis terug in de tijd en in dit geval wel een bijzondere tijd en bijzondere plaats. Klasse.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 14, 2021, 09:48:43 » |
|
Deze mag, denk ik, niet mee doen, want ik denk dat het aan vele regels niet voldoet. Maar wellicht dient het de inspiratie
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 15, 2021, 09:24:19 » |
|
Deze mag, denk ik, niet mee doen, want ik denk dat het aan vele regels niet voldoet. Maar wellicht dient het de inspiratie
"vele regels"? Ik zou niet weten waarom deze foto niet mee zou mogen doen.. Hij is zelf gemaakt, toont 3inch modellen. Niks mis mee. Integendeel! Direct een eerste titelkandidaat..
|
|
|
|
|
|
|
Sibbelle (Fred)
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 15, 2021, 05:27:05 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 17, 2021, 08:04:56 » |
|
Deze mag, denk ik, niet mee doen, want ik denk dat het aan vele regels niet voldoet. Maar wellicht dient het de inspiratie Ik weet niet of er algemene regels gelden, maar ik had het vrij ruim gesteld volgens mij. Een eigen foto van een (of meer) 3 inch model(len) waar jij om de een of andere reden nostalgische gevoelens bij hebt. Ik zou niet weten waarom deze buiten de boot zou moeten vallen Jan. ik vind hem in ieder geval al erg mooi.
|
|
« Laatste verandering: Februari 19, 2021, 11:11:59 door daffies »
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 17, 2021, 08:08:58 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 19, 2021, 11:10:40 » |
|
Een DAF 600 is in mijn ogen nostalgisch genoeg.
|
|
|
|
|
|
|
Pierkemimi
Lekker bezig
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 28, 2021, 03:29:11 » |
|
Voor mij puur nostalgie : mijne favoriete speeldoos en mijn model (en geen matchbox) nr 1 als ik klein was. Uren mee gespeeld met model en mijn bouwdozen die ik nog altijd zoek op mijn leeftijd
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 10, 2021, 09:18:35 » |
|
Er mogen nog meer inzendingen bij!!! Aan het thema kan het niet liggen!
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 11, 2021, 12:33:29 » |
|
Hierbij mijn lot:
|
|
|
|
|
|
|
Hugo
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 13, 2021, 08:28:39 » |
|
Toch wel lastig onderwerp. Voor mij is de definitie van nostalgie gewoon oude meuk. En een verdere gedachte was het terugkijken als door een spiegel met een troebele blik.
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 13, 2021, 11:46:16 » |
|
Collega forum liefhebbers, er zijn al mooie inzendingen. Ik vind het mooi om te zien hoe iedereen zijn eigen indruk heeft gefotografeerd in dit onderwerp. Er is nu nog 24 uur over om iets moois te plaatsen. Normaliter zou ik morgenavond mijn kratten van de DAF beurs weer in schappen zetten, maar nu zal ik morgenavond (of uiterlijk maandag) het stemtopic aanmaken. Dus als je nog wat moois wil delen, ..... doe het snel.
|
|
|
|
|
|
|
marcel
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 14, 2021, 11:52:26 » |
|
het kan nog net ... wat is nostalgie ... best wel lastig , maar als ik dan naar tekenfilms kijk dan vond / vind ik scooby doo echt heel erg leuk .. en dat is dan mijn keuze geworden voor deze opdracht de mystery machine photo hosting
|
|
|
|
|
|
|
|