lil 86
|
|
« Gepost op: December 23, 2015, 02:26:43 » |
|
Aangekondigde nieuwe modellen;
Jaguar F type. Renault Twingo. Citroën Cactus. McLaren 675. Jeep Wrangler. Bentley Continental.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: December 23, 2015, 02:59:14 » |
|
Goh, jarenlang geen Bentley in 3 inch en nu alle grote fabrikanten een Continental (SIKU, Tomica, Matchbox, Hot Wheels, Welly en nu Majorette)
|
|
|
|
|
|
|
lil 86
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: December 23, 2015, 03:49:43 » |
|
Kyosho heeft er ook ene.
|
|
|
|
|
|
|
|
lil 86
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: December 23, 2015, 03:56:45 » |
|
Kyosho heeft er ook ene.
Maar die hoort natuurlijk niet in het rijtje der groten...(SIKU, Tomica, Matchbox, Hot Wheels, Welly en nu Majorette) Da's ook waar.
|
|
|
|
|
|
|
Hugo
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: December 23, 2015, 10:12:55 » |
|
Dat was ook het eerste wat mij opviel.
Maar zou met de Mclaren net zo hard kunnen gebeuren...
|
|
|
|
|
|
|
lil 86
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 06, 2016, 06:51:05 » |
|
Nog een nieuw model, de Mercedes-Benz AMG GT.
|
|
« Laatste verandering: Januari 06, 2016, 06:54:46 door lil' '86 »
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 06, 2016, 09:44:49 » |
|
Ik weet het dat het al tig keer is gezegd, maar ...
Wat is Majorette toch goed bezig de laatste jaren!!
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 06, 2016, 10:28:41 » |
|
Eens!
|
|
|
|
|
|
|
Frans
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 06, 2016, 10:39:39 » |
|
Oef.....die's mooi
|
|
|
|
|
|
|
Hugo
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 06, 2016, 11:01:03 » |
|
Ruitenwissers omdraaien en je bent er.
Mijn model is het zeker niet, het lijkt een kruising tussen een SLS en een Porsche. Waar is de tijd dat Mercedes nog Mercedessen maakte?
Dat geldt dan voor Majorette net zo, vroeger leuke auto's, met goede vering, verkeerde maat wielen en van niet al te beste kwaliteit. Nu nette auto's met passende wielen, minder Frans georiënteerd (net als de Fransen) maar de oude magie is weg.
|
|
|
|
|
|
|
Frans
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 07, 2016, 08:37:00 » |
|
Vraag en aanbod Hugo, vraag en aanbod!
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 07, 2016, 08:21:17 » |
|
Ruitenwissers omdraaien en je bent er.
Mijn model is het zeker niet, het lijkt een kruising tussen een SLS en een Porsche. Waar is de tijd dat Mercedes nog Mercedessen maakte?
Dat geldt dan voor Majorette net zo, vroeger leuke auto's, met goede vering, verkeerde maat wielen en van niet al te beste kwaliteit. Nu nette auto's met passende wielen, minder Frans georiënteerd (net als de Fransen) maar de oude magie is weg.
Wat is er mis met een kruising tussen 2 superauto's? Maar Hugo, bij welke producent tref je die "oude magie" dan nog wel in hun nieuwe producten?
|
|
|
|
|
|
|
Hugo
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 07, 2016, 08:43:44 » |
|
Daar heb je een punt Christian.
Ze zijn allemaal veranderd. Voor mijn gevoel is het bij Majorette het roer een keer helemaal omgegaan. Bij Matchbox en Siku diverse keren, en in mijn ogen meer geleidelijk. Sommige castings bleven in productie, als knipoog naar de eenheid met het verleden. Majorette had in mijn beleving jarenlang: metal base, goede vering, te kleine wieltjes en dikke deuren en stijlen. Ineens (1997 werd alles in hoog tempo vernieuwd, door auto's met plastic base, slecht rijdend, vaak hangend op de achteras, een een dunne casting. Het is echt weer beter nu, al kan de hechting van de wielopdruk nog wel wat beter.
En over de GT AMG: De combinatie tussen Mercedes en sportiviteit (incl. AMG) heb ik nooit begrepen. Een BMW was vooral sportief een Mercedes comfortabel. Dus Mercedes moest mee omdat BMW best aardig verkocht. Maar dan moet er toch nog een automaat in. Dat rijm ik niet met sportiviteit. Bovendien moesten er ook dooie koeien stoelen in, en nog andere luxe. Dan heb je als resultaat lijkt mij een zware auto met veel vermogen.
En nu hebben ze een 911 met de neus van een SLS. Ik vind dat geen slechte ingrediënten, ze passen allen niet bij elkaar vind ik. En Mercedes moet toch best in staat zijn met iets geheel eigens te komen? Hoewel, zouden die Citan-rijders weten dat ze in een veredelde Renault zitten?
Maar ieder z'n mening. Dat levert een diversiteit aan auto's op. Zou goed zijn in het land van boeren, burgers en bijtelling.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 08, 2016, 12:37:58 » |
|