buttonfreak
|
|
« Gepost op: Mei 28, 2008, 04:09:36 » |
|
Naar aanleiding van een post door Doug Breithaupts op MCCH leek het me wel interessant om te zien hoeveel verdwenen automerken we weer tot leven kunnen brengen via onze modelauto's.
Om een aanzetje te geven: Wie heeft er een Borgward, Simca, Oldsmobile, Plymouth... (en er zijn er natuurlijk zat meer) ?
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 28, 2008, 05:09:51 » |
|
Zo ff uit m'n hoofd wat ik in 3inch heb qua 'verdwenen' automerken: - Bizzarrini (Guisval) - De Tomaso (Corgi Juniors) - Autobianchi (Majorette) - Matra (diversen) - Alpine (diversen) - Ligier (Norev) - Simca/Talbot (diversen) - Rover (diversen) - Triumph (diversen) In andere schalen nog wel wat meer keuze in merken.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 28, 2008, 06:53:07 » |
|
Zo ff uit m'n hoofd wat ik in 3inch heb qua 'verdwenen' automerken: - Bizzarrini (Guisval) - De Tomaso (Corgi Juniors) - Autobianchi (Majorette) - Matra (diversen) - Alpine (diversen) - Ligier (Norev) - Simca/Talbot (diversen) - Rover (diversen) - Triumph (diversen) In andere schalen nog wel wat meer keuze in merken. Nu heb je gelijk maar Fiat heeft plannen om Autobianchi weer in het leven te roepen...
|
|
|
|
|
|
|
VW_Dutchy
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 28, 2008, 07:12:55 » |
|
dichter bij huis D A F Tatra esink
|
|
|
|
Leef met plezier en geniet van je hobby door ook anderen een hobby te gunnen
|
|
|
Toejoe68
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 28, 2008, 07:46:17 » |
|
Austin niet vergeten MG
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 28, 2008, 07:46:52 » |
|
dichter bij huis D A F Tatra esink Eysink wellicht? Maar deze automerken heb je vast niet in miniatuur (de laatste ken ik geen model van)
|
|
|
|
|
|
|
roelof
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 28, 2008, 07:47:39 » |
|
Deussenberg
|
|
|
|
KW Kringloop Kampen
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 28, 2008, 07:48:41 » |
|
Deussenberg Duesenburg ? laat zien die modelauto
|
|
|
|
|
|
|
Cyriel
Gast
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 28, 2008, 08:09:53 » |
|
Tatra bestaat nog steeds als vrachtwagenfabrikant. Laatst las ik dat de fabriek er over denkt opnieuw personenauto's te gaan maken. Hun laatste personenauto is de 613 die tot de jaren 90 gemaakt is.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 28, 2008, 08:16:49 » |
|
Tatra bestaat nog steeds als vrachtwagenfabrikant. Laatst las ik dat de fabriek er over denkt opnieuw personenauto's te gaan maken. Hun laatste personenauto is de 613 die tot de jaren 90 gemaakt is. De T700!
|
|
|
|
|
|
|
Civictoria
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 28, 2008, 08:32:16 » |
|
Hino? of beantwoord dat niet aan je vraag? en Borgward? Loyd valt me nog in....
|
|
|
|
One life, live it!
|
|
|
roelof
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 28, 2008, 08:50:56 » |
|
Vergeet de oude vertrouwde Simca niet
|
|
|
|
KW Kringloop Kampen
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 28, 2008, 10:48:03 » |
|
Hino? of beantwoord dat niet aan je vraag? en Borgward? Loyd valt me nog in.... Hino is gemaakt als modelauto, Lloyd ook, maar heb je die? Had ik Borgward niet genoemd?
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 28, 2008, 10:49:00 » |
|
Vergeet de oude vertrouwde Simca niet die noemde ik al in mijn originele post... Nogmaals mensen, het gaat om modelauto's van verdwenen merken in je verzameling...
|
|
|
|
|
|
|
Xsarian
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 29, 2008, 05:07:05 » |
|
Vooral veel Brits spul dat Dinky, Corgi/Husky en Matchbox uitgebracht hebben.
Wolsley, Riley, Reliant, Jensen, Daimler, Hillman, Morris,
Andere landen; NSU, (husky) DKW (Siku) Studebaker, Lincoln, Binnenkort Mercury :?:
Maar ook de vrachtwagen merken: Bedford, Commer, Erf, Foden, Guy, Berliet, Saviem, (Majorette) Bernard, (Majorette)
En er zijn er vast nog wel veel meer.
|
|
|
|
|
|
|
|