De laatste tijd circuleren er wat foto's op de diverse sites op internet van een DAF 600 coupé (prototype) dat echt heeft bestaan en waar volgens overleveringen mevr. van Doorne jaren in rond heeft gereden.
Geen mens weet waar het model later gebleven is en of het bewaard is gebleven. Ik woon vlak bij de villa waar de oude van Doornes woonden en moet eerlijk zeggen dat er altijd veel DAFjes op de oprit stonden, maar dat ik als kind deze daar nooit heb zien staan.
Toch heeft dit model mij geïnspireerd om de zomervakantie goed te gaan beëindigen met een verbouwing.
Ik ben aan mijn eigen prototype DAF 600 coupé begonnen:
Ik had de onderkant van een 600-tje nog liggen in mijn hobbykist voor wrakken en onderdelen en op Koninginnedag kocht ik ooit eens voor één hele euro de body van een 55 coupé.
Ook had ik nog wat passende losse onderdelen in mijn hobbykist liggen en dus ging vanmiddag de zaag in de 55 coupé.
Het eerste rondje passen is achter de rug. Nu staat alles in de afbijt en morgen eens kijken hoe ik het een en ander passend ga maken. Daarna mag hij naar de spuitstraat.