Aurometal: Yugo 45
Bij mijn weten het enige model dat de fabrikant gemaakt heeft en tevens de enige Yugo die ik ken in miniatuur.
AHC, volgens mij geproduceerd door Pilen, op het doosje staat Artec:
Bij mijn weten zijn dit ook de enige vier van deze fabrikant. AHC maakte ook DAF bussen en trucks in de schaal 1:43 en werd later Doorkey. Voornamelijk bekend om haar 1:43 modellen.
B-A-C (Blick Art Creative)
Wederom bij mijn weten de enige auto's van de fabrikant. Zoals je ziet promotionals voor Gerolsteiner. Verwacht niet veel meer modellen, daar Gerolsteiner zich heeft teurggetrokken als sponsor. Werden gratis bij flessen Gerolsteiner weggeven.
Buby
Geen afbeelding van deze Argentijnse auto's.
Carisma
Hoogwaardige modellen.
Champion
Champion was deel van Safir. Men heeft ook trucks gemaakt, maar ik heb er eerlijkheidshalve nog geen gezien.
Gizima
Helaas geen voorbeeld van deze Italiaanse fabrikant
Conrad
Conrad heeft welgeteld 3 modellen in 1:66 uitgebracht als promotional voor Mercedes-Benz, de hier afgebeeld S-klasse, de kombi en de G-klasse.
Family Mart
Japanse supermarkt die begin 2007 een complete set Formule 1 auto's uitbracht. Producent is mij onbekend.
Gama
Naar verluidt heeft Gama 1:66 trucks gemaakt. Valt een beetje buiten de scoop van dit forum dus.
Grell
Vooral bekend om haar promotionals die van High Speed betrokken worden. Niet alleen Oost-Europese auto's!
Guiloy
Wel foto's, maar van slechte kwaliteit. Guloy lijkt een verbinding te hebben met Mira. Mijn vermoeden is dat het de oude casts van Mira heeft overgenomen.
Konami
Japanse fabrikant van hoogwaardige Japanse diecasts.
Morestone/Budgie
Morestone, later Budgie, de onbekende Britse die-cast firma.
Muky
Argentijnse fabrikant van Hot Wheels-achtige auto's
REI
Braziliaanse producent met behulp van mallen van Schuco en SIKU
Summer
Onbekend? Nee, maar vaak staat er geen naam op.
Tin Toys
Naar mijn mening kopieën van anderen. Slechte kwaliteit
Tootsietoys
De eerste fabrikant van een die-cast auto, onder wiens naam nog altijd auto's worden gemaakt.
Bingo Toys:
Summer:
(verkleurauto)
Faie? Norev?
Onbekend:
Universal Hobbies?