Een relatief onbekend merk is "Valvoline's most wanted cars"

Dit merk gaf een serie uit met Amerikaanse wagens die gevraagd waren. Ik heb een Shelby Cobra 350GT en een Corvette in de verzameling. Ik weet niet of ik ze naar aanleiding van het artikel van Breithaupts heb gekocht of dat ik ze al had. Maar ben er wel blij mee.
BGM is ook een relatief onbekend merk.

Net zoals Abrex was ook BGM een importeur van Matchbox auto's die later zelf auto's ging maken. De modellen waren relatief grof van vorm.
Gisima uit Spanje heb ik ook pas recentelijk.

Ook Gisima is vrij grof, maar zijn relatief helder vergeleken met bijvoorbeeld voorgaande BGM.
Ook Pilen kwam nog niet voorbij.

Pilen is voornamelijk bekend van Dinky Toys, maar heeft ook 1:66 modellen uitgebracht, waaronder deze fraaie Renault 4F. Nu zijn er relatief veel Spaanse diecastproducenten uit deze periode, maar Pilen was de producent voor AHC (zo heb ik een 1:43 DAF van AHC waar ook Pilen op staat). De naam Artec kom in deze context ook voor, maar ik meen dat Artec het bedrijf achter Pilen is.
Poliguri, ik had de naam al genoemd, maar nog geen afbeeldingen geplaatst.

Deze Peugeot 405 T16 heeft "SIKU wielen", maar er staat natuurlijk geen SIKU op. Poliguri maakte voornamelijk kopieen van SIKU en Majorette, maar had ook wat unieke modellen, zoals deze Peugeot, een Fiat Uno e.d.