Christian
|
|
« Gepost op: September 19, 2012, 09:36:00 » |
|
Ertl is een merk dat niet moeilijk, maar ook weer niet makkelijk te vinden is. Ze zijn de voorloper van Hotwheels als het gaat om TV-iconen...
|
|
« Laatste verandering: Maart 03, 2018, 06:51:48 door Robby »
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: September 19, 2012, 10:03:05 » |
|
ERTL heeft best aparte modelletjes gemaakt, holy grail voor mij is een Maserati Quattroporte III uit een of andere Amerikaanse TV-serie.
|
|
|
|
|
|
|
Galaxie-Wil
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: September 20, 2012, 05:43:46 » |
|
Zeer mooi, en op die laatste foto een vroeg '50 model, ik denk een Mercury, worden te weinig vroege '50 jaren modellen in 3" gemaakt
|
|
|
|
|
|
|
Scratchydub
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: September 20, 2012, 05:51:13 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: September 20, 2012, 11:51:59 » |
|
Oei die Cannonbal Run Ferrari is erg fraai die moet ik nog 'ns op de kop tikken...
En die Alfa 33 is inderdaad ook een beauty... HEt staat me bij dat ik die in de Lintoy-uitvoering heb staan.
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: September 20, 2012, 11:53:30 » |
|
Zeer mooi, en op die laatste foto een vroeg '50 model, ik denk een Mercury, worden te weinig vroege '50 jaren modellen in 3" gemaakt
Daar onderscheid de kenner zich van de rest... ;D Het is inderdaad een Mercury. Nu je het zegt, veel te weinig vroege '50 jaren modellen in 3 inch!!!
|
|
|
|
|
|
|
300ZX Z31
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: September 21, 2012, 09:13:10 » |
|
Kwijl @ Alfa Tipo 33! :o @ Maarten, tnx voor de QP III foto! Geen TV-serie dus, maar uit Rocky!
|
|
|
|
|
|
|
Scratchydub
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: September 21, 2012, 05:16:27 » |
|
Oei die Cannonbal Run Ferrari is erg fraai die moet ik nog 'ns op de kop tikken...
En die Alfa 33 is inderdaad ook een beauty... HEt staat me bij dat ik die in de Lintoy-uitvoering heb staan.
Lintoy heeft inderdaad veel modellen van Ertl overgenomen, meestal in dezelfde kleuren. De Alfa heb ik nog niet gezien in Lintoy-uitvoering, en ook die van Ertl ben ik maar 1x tegengekomen, gelukkig was die te koop! ;D Die Ferrari en ook de Maserati heb ik ooit geruild met een vriend in de States. Geen idee of die hier ook ooit verkocht werden .. ??? Het is een hele mooie serie in ieder geval!
|
|
|
|
|
|
|
Scratchydub
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: September 21, 2012, 05:18:35 » |
|
Kwijl @ Alfa Tipo 33! :o @ Maarten, tnx voor de QP III foto! Geen TV-serie dus, maar uit Rocky! Graag gedaan! Ik heb de Rocky-films nooit gezien, maar deze zou uit Rocky III komen. Het is in ieder geval een interessant model, ik geloof niet dat die QP ooit door een andere fabrikant is gemaakt, toch niet in 3-inch.
|
|
|
|
|
|
|
olaf
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: September 23, 2012, 04:45:24 » |
|
canonball run uitvoering zitten leuke modelen bij veel tv-serie model die ik nog niet kende. boss hog auto is ook door ERTL uitgebracht en ook de auto van rosco.
|
|
|
|
|
|
|
Elske
Lekker bezig
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: September 27, 2012, 04:39:00 » |
|
Ik ken te weinig van auto's af, maar van de eerste foto herken ik de Dukes of Hazzard, Knightrider en ik denk The A-Team, de wagen van Face :) ???
|
|
|
|
Let's have fun, like it is the last day of your life
|
|
|
LR110
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: September 28, 2012, 10:43:36 » |
|
Zo mooi die ERTL modellen. En zeker ook de maserati :P
|
|
|
|
|
|
|
FritsM
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 31, 2013, 07:03:08 » |
|
Hier is de Ertl "The Dukes of Hazzard" set waar de General Lee uit komt - ik heb deze set natuurlijk vanwege de "Police cruiser" van Sheriff Roscoe P. Coltrane! Een soortgelijke set komt binnenkort van Johnny Lightning, alleen heeft die de Jeep van Daisy ipv de slee van Boss Hogg. En de politiewagen heeft daar een rode zwaailichtbalk ipv een blauwe... Voor de rest lijken de modellen identisch. Is Ertl door Johnny Lightning overgenomen of zo?
|
|
« Laatste verandering: Augustus 31, 2013, 07:16:28 door FritsM »
|
|
Groeten Frits
|
|
|
niva
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: September 01, 2013, 02:41:32 » |
|
Een aantal van die modellen is in NL wel verkocht. Het A-team busje was geloof ik de eerste diecast (tv model) die ERTL hier op de markt bracht. Ook de Knight rider 1/25 kwam in, ik meen 1987, op de markt hier. In verhouding tot de Bburago modellen waren ze veel te duur en werden ook niet veel verkocht.
|
|
|
|
|
|
|
buttonfreak
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: September 03, 2013, 01:37:14 » |
|
ERTL heeft best aparte modelletjes gemaakt, holy grail voor mij is een Maserati Quattroporte III uit een of andere Amerikaanse TV-serie.
Film: Rocky
|
|
|
|
|
|
|
|