Jan, das supers te horen!!!!!! toppie!
en gisteren naar Brugge geweest voor de scan, was een dag van wachten, wachten , wachten en nog eens wachten... Ze had deze keer wel wat meer last dan anders van de narcose na afloop, ze is vandaag, vanmiddag weer wat opgeknapt en terug de oude.... de uitkomst van scan krijgen we nog... ben er wel gerust in....
Greetz!
vandaag de uitslag gehoord.... gelukkig is de ziekte weggebleven maar de verluchting in het oor is en blijft slecht... maar dat wisten we al, dat dat een "ontwerpfout" van haar is... Blijkt dat er zo'n vacuum in haar middenoor vormt, dat dat het nieuwe geconstrueerde trommelvlies naar binnentrekt zo ongeveer over de prothese heen... enfin, we kregen er tekeningen en beelden bij, allemaal goed en wel, maar dit gaat niks brengen verder. volgende stap is, omdat de wetenschap nog altijd niet op de hoogte is van hoe en wat die verluchting (die eigenlijk een uitwisseling is van gassen door een soort minilongen) werkt, langs het oor om de trillingen doorbrengen naar hersenen, oftewel een gehoorapparaatje. ene met een klein schroefje in de schedel en dan zo'n klikding erop ter grootte van een suikerklontje...
hebben nu voor 2 weken een demo model, dat wel volledig werkt, mee gekregen om haar er eens aan te laten wennen....kan ze als een koptelefoon eens opzetten.... wellicht dat ze dan inziet wat voor een wereld er voor haar opengaat.....
heb het haar proberen te vergelijken met mijn bril, ik zeg, "kijk, met bril zie ik net zo goed als jij zonder bril,ik kan wel zonder bril, maar dat is vermoeiend en "ik zie niet alles", andersom is het met het gehoor bij jou en mij..... en dat vond ze al een meevaller....
tja leuk is anders, maar het is niet anders.... ze komt nu goed mee op school, wat zeg ik, ze presteert heel goed, en dat wil ik haar niet afnemen door slecht gehoor, waar een oplossing voor is.. want dat is wel waar de arts op wijst... het gaat haar vermoeien, het slecht gehoor compenseren op den duur met alle mogelijke neveneffecten als resultaat. En daar schieten we zeker niks mee op. Dus, helaas pindakaas, het oplossen via reconstructie binnenoor heeft door het blijvend falen van de verluchting uiteindelijk niet de gewenste oplossing gebracht, nu moet een ander traject gevolgd gaan worden...oor buiten spel zetten en "achterom"de informatie naar haar hersenen brengen...
( wel lekker makkelijk, je kunt direct een ipod of iets dergelijks ermee verbinden, handig voor als je ff afgesloten wilt zijn van de buitenwereld :) )
Greetz!