Robby
|
|
« Gepost op: Januari 24, 2012, 07:40:47 » |
|
Mijn beroep is industrieel reiniger. Dat houdt in, dat we vooral aktief zijn in de Petrochemische sector, maar ook op grote voedingsbedrijven en staalbedrijven. Wij werken vooral in gans België maar hebben ook 2 vestigingen in Nederland (Rotterdam en Geleen) Waar we bij stops of shut downs met de nodige mankrachten en voertuigen bijspringen. Onze firma is gespécialiseerd in het reinigen van grote opslagtanks van Esso, Shell, Total en Vopac en tevens ook het reinigen van leidingen, katalisatoren, zuurtorens en olielekkages, ook is onze firma gespécialiseerd in het reinigen en herstellen van riolen en het reinigen van tunnels. Deze opdrachten zijn niet altijd zonder gevaar, zo zijn er giftige, zeer brandbare, zeer explosieve gassen en uiterst gevaarlijke zuren. Zo zijn er Benzeen (zwaar kankerverwekkend), Phenol (zware onherstelbare brandwonden) en H2S (een uiterst reuk- en kleurloos en zeer dodelijk gas). Het reinigen van tanks, leidingen en andere toestellen gebeurt onder hoge druk variërend van 250 tot 3000 bar, daarom is het van uiterste belang dat we de werkwijze respecteren en de werkvergunning van de klanten goed naleven. Iedereen wil 's avonds levend en wel thuiskomen. Onze uren zijn meestal onbeperkt maar op de meeste bedrijven geldt nu een tien of elf uren shift. Maar neem daar een viertal uren rijtijd bij of nog een jobje op een ander bedrijf, dan ben je snel tussen de twaalf en de achttien uur van huis weg. Dit is mijn vrachtwagen, dit is een combi en kan zowel product opzuigen als hogedrukwerk uitvoeren. Deze heeft een debiet van 110 liter water p/min met een max van 260 bar. Dit is een foto van het reinigen onder hogedruk. Soms moeten we ook uitrukken voor een verkeersongeval waarbij gevaarlijke produkten vrijkomen of zoals in dit geval waar binnen het uur het beton volledig uithardt (ik sta in groene overall aan de vrachtwagen) persfoto. Dit was het zo een beetje, en nu jullie beurt :roll:
|
|
« Laatste verandering: September 03, 2013, 03:47:18 door Robby »
|
Gelogd
|
In elke volwassene schuilt een kind
|
|
|
VonkeFTF
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 24, 2012, 07:46:17 » |
|
Robby, voel je je nou meer chauffeur of reiniger? Gaaf om zo'n specialistisch opgebouwde wagen te zien.
PTO aandrijving voor de pomp? En heb je een automaat? Is het een 6x2 aangedreven auto? Voorste as van 't tanden aangedreven?
Hoeveel laadvermogen gewicht/liter, heb je nou met die tank?
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Civictoria
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 24, 2012, 07:46:54 » |
|
Ah daarom dat ik vaker die groene wagens tegenkom :mrgreen: werk namelijk ook in Geleen :mrgreen:
|
|
|
Gelogd
|
One life, live it!
|
|
|
Kroonmodelcars
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 24, 2012, 07:50:01 » |
|
leuk topic idee dit! :) Interresante baan heb je robby! :) Momenteel ga ik nog naar school, dus een vaste baan heb ik niet. Ik studeer International Business studies en zit in het laatste leerjaar. Dit is één van de weinige engelstalige opleidingen in Nederland :) Ik heb vorige week mijn contract bij de Super markt Albert Heijn opgezegt. Hier heb ik 5 jaar als vakkenvuller gewerkt. Ook mijn contract bij de MOHO holding heb ik opgezged. Ik heb daar een aantal maanden gewerkt na mijn stage. Ik werkte voor de bedrijven Worldticketshop, Onlineticketshop, budgetticket. Dat zijn wederverkopers van tickets voor evenementen. Momenteel werk ik in de bediening bij het dorpshuis :) en sta ik achter de kasso bij het Esso tankstation. Als extra bijverdienste doe ik in en verkoop van miniatuurauto's :mrgreen: zoals jullie vast wel zullen weten
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Robby
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 24, 2012, 08:10:07 » |
|
Robby, voel je je nou meer chauffeur of reiniger? Gaaf om zo'n specialistisch opgebouwde wagen te zien.
PTO aandrijving voor de pomp? En heb je een automaat? Is het een 6x2 aangedreven auto? Voorste as van 't tanden aangedreven?
Hoeveel laadvermogen gewicht/liter, heb je nou met die tank? PTO aangedreven vacuumpomp en hogedrukpomp. Mijn wagen is een automaat, maar ik werk soms met andere wagens ook. Automaat leuk voor in de file . Ben eigenlijk beide, zowel chauffeur als industrieel reiniger. Doe niet zoveel KM als jullie, maar toch om en rond de 20 000 KM per jaar. De tankinhoud bedraagd 11 000 liter, de waterbakken opzij 3500 liter voor hogedrukwerk en 1200 liter water in het koelvat voor het koelen van de vacuumpomp. Wagen weegt 17300 kg en heeft een MTM van 26000 kg. Op terrein zitten we soms op meer dan 35000 kg.
|
|
|
Gelogd
|
In elke volwassene schuilt een kind
|
|
|
Robby
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 24, 2012, 08:27:43 » |
|
Logistics System Specialist bij Toyota Motor Europe.
Uitleggen wat ik doe is nogal complex, maar dit staat er in mijn jobomschrijving:
Set up complete AS400 system for new TME (Toyota Motor Europe) warehouses. Coördinate outgoing operations. Start up coördination new TME warehouses. Implementation of PL21 system in new TME warehouses: system training Management. Implementation of PL21 system in new TME warehouses: system and operational training for supervisors and team leaders. Advanced training supervisors and team leaders. Support Business Planning Department with system knowledge to take correct decisions. Support Depot Planning Department with system knowledge to take correct decisions. Preparing implementation schedule new TME warehouses. Making the new TME warehouse layout (general and detail). Follow up the implementation schedule. Support the system integration tests. Set up system for pilot. Support pilot preparation and launch on site (including pre-pilot test on side). Give extra training for people who don’t understand the processes to avoid problems during launch. Set up and support gooshi tests to confirm the system adjustments and operational consequences. System and operational preparation for final launch on site. Support final launch until knowledge of all processes is sufficient. Operational and system support to TME warehouses after launch. Immediately support of business critical processes to avoid service rate drop and to increase customer satisfaction.. Support daily ‘problems, questions, reporting, urgently investigations, queries, explanations', standby outside office hours Coördination and follow up of system changes. Discuss and schedule new development and system changes with IS. Test system changes and create test scenarios. Create new manuals for new processes, update manuals for changed processes. Create SOP’s/manuals for new processes, update for changed processes. Coordinate system changes in TME warehouses. Explain new processes on site. Performing limited production runs. Update and follow up system changes in Mercury Quality Center. Investigate special requirements for system changes in TME warehouses. Calculate cost/benefit for system changes in TME warehouses. System maintenance in TME warehouses. Met andere woorden, een job met veel verantwoordelijkheid.
|
|
|
Gelogd
|
In elke volwassene schuilt een kind
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 24, 2012, 09:28:28 » |
|
Leuk idee , Robby , dit topic... ik ga komende nacht een stukkie schrijven...
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Toejoe68
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 24, 2012, 09:51:32 » |
|
ik werk alweer 14 jaar bij de bloemenveiling in aalsmeer en daarvan 12,5 jaar in dienst . en alweer 11 jaar met dit systeem onze eigen intern systeem . Mijn taak is om dit draaiende te houden cq storingen op te lossen zowel op de vloer als in de controllekamer . Ook bemoei ik mij met de randprocessen die aansluiten op ons systeem. Dus ik bepaal
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
JV_WRC
Lekker bezig
Offline
Berichten: 360
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 24, 2012, 10:05:11 » |
|
Ik werk sinds juni vorig jaar als ontwikkelingsingenieur bij BMW. Daar hou ik me bezig met voertuigdynamische computersimulaties voor de DSC systemen.
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Galaxie-Wil
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 24, 2012, 10:08:37 » |
|
Ik werk sinds juni vorig jaar als ontwikkelingsingenieur bij BMW. Daar hou ik me bezig met voertuigdynamische computersimulaties voor de DSC systemen. BMW snap ik nog, daarna :huh: Heb je daar plaatjes bij :freak: Zal later wat over mijn job laten zien..
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Tomica
Lekker bezig
Offline
Berichten: 229
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 28, 2012, 01:17:55 » |
|
Nog ondernemers hier die een nieuwe site willen die wel conversie oplevert?? Ja, hiero! :mrgreen: Accepteert u ook autootjes alsbetaling? :mrgreen:
|
|
|
Gelogd
|
eigenlijk spaart iedereen Tomica :mrgreen:
|
|
|
Jaceot
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 28, 2012, 11:18:56 » |
|
Ik werk sinds 2006 bij de DVOM (Dienstverleningsorganisatie Openbaar Ministerie) in Den Bosch.
Wij verwerken en betalen alle facturen van de Arrondissements parketten in heel Nederland. Dat zijn er zo'n 50.000 dacht ik..... :doh:
Het is veel werk, sinds deze maand zijn we gestart met een nieuw computersysteem van Oracle. Effe wennen, veel achterstanden momenteel, maar heb er wel vertrouwen in dat we binnen een maand helemaal weer bij zijn.
Tja...dat is het...een facturenfabriek. :mrgreen:
|
|
|
Gelogd
|
Greetz Jacco
|
|
|
Pieter
Lekker bezig
Offline
Berichten: 455
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 28, 2012, 11:36:06 » |
|
Ik 'studeerde' in het middelbaar mechanica, was totaal niks voor mij, ben immers niet technisch aangelegd:). Vervolgens heb ik m'n kans op m'n 18 gegrepen en gestudeerd voor maatschappelijk werk. Ik ben van beroep nu naar volle tevredenheid wijkcoördinator in de Noordrand van Brussel, kort samengevat: coördineren van gemeenschapswachten, buurtpermantiecentrum open houden voor allerhande klachten en meldingen, repressieve acties tegen sluikstorters e.d. (beetje vroegere taak van wijkagent), buurtkrant maken, allerhande wijkgebonden initiatieven nemen. Een hele boterham maar heel boeiend, ik mag zeker niet klagen.
Leuk interessant topic trouwens!
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
cor
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 29, 2012, 03:11:48 » |
|
Nou vooruit dan maar, hier mijn carierre.
Ik ben begonnen op de LTS, automonteur, maar direct na het halen van het diploma naar de Shell bedrijfsschool gegaan.
Dit was in 1981, en werk er nog steeds.
Eerst op Pernis gezeten.
Begonnen in een rubberfabriek, grondstof voor de bandenfabrieken. Dit was van 1983 tot 2004 Hierna overgeplaatst naar een fabriek die plastic korrels maakte als grondstof voor oa verpakkingsindustrie. dit was van 2004 tot 2007.
En nu zit ik vanaf 2007 op Shell Europoort, hier komen de olietankers binnen, Gasolie en Nafta. Het grootste schip wat ik afgemeerd hebt, was 350 meter lang.
Hier lossen we de boten, doen veel interne verpompingen, en voeden de twee crude destillers in Pernis, 20km verderop. Maar we voeden ook via een pijpleiding via Venlo 2 shell raffinadrijen in Duitsland.
Ik ben nu movement operator, en loop zowel buiten als binnen achter de vele panels.
Binnen ben je verantwoordelijk voor het hele reilen en zeilen van de installatie, met alle administratie erbij, en je eigen collega`s ook aan het werk houden.
Dus druk en uitdagend werk en op de boten kom je alle nationaliteiten tegen, dus ben regelmatig in het buitenland :mrgreen:
|
|
« Laatste verandering: September 03, 2013, 06:23:32 door cor »
|
Gelogd
|
Loves Corvettes but other models are also nice
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 01, 2012, 01:29:40 » |
|
Verder iedereen werkloos ? Ik mag 't niet hopen... :oops:
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|