In 1934 Lanceerde Ford op basis van de 1932 Deuce Coupe model een nieuwe coupe versie.
Deze kreeg de befaamde V8 mee .
Het eerste wat Ford deed om de vooraanzicht te verfraaien was de grill niet meer plat maar in een punt te laten lopen .Zowel naar beneden als naarvoren toegericht.

Met de 1934 coupe wilde Ford een auto op de markt te brengen die geschikt was een ieder die snel en krachtige auto wilde besturen.
Maar vanwege de hoge prijs van de Coupe bleef het succes uit.
De 3 Window Coupe ,zoals hij via de dealers genoemd werd had pas veel later een grotere succes dan dat hij in de eerstejaren op de markt kwam.
Het succes zat hem in de Costum Industrie.
De Hot Rods.
3 Window komt voort uit de 3 ramen die het model als eerste had (34A Model). geen achterruit dus.
En nog steeds op de dag van vandaag is dit de Nummer 1 onder de Hot Rods.
Het Model A van de Coupe uit 1934 (34A) is uiterst zeldzaam .
Naar schatting niet meer dan 125 stuks gebouwd omdat heel snel de verbetere versie uitkwam (34B)
HW versie in 1op1

Zelf ben ik niet zo,n Hot Rod liefhebber maar de 3 window 34 heeft iets wat ik erg waardeer in een auto .
lastig om te schrijven maar als Hot Rod is deze gelukkig niet over de top wat ze vaak doen.
Het heeft iets knulligs maar is ozo wonderschoon omdat hij compact is .
Wolf in schaapskleren .
Gaaf
Gelukkig heeft HW ze ook .

Ik heb er nu al weer 35 varianten ervan kunnen vinden.