3 Inch Forum
September 23, 2024, 12:28:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Superfast '77 Mercury Cougar Villager...  (gelezen 10292 keer)
0 geregistreerde leden en 18 gasten bekijken dit topic.
Fardango
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4117



WWW
« Gepost op: Februari 27, 2011, 10:59:27 »

Eind jaren 70 is voor mij toch een heel belangrijke periode geweest waar in mijn ogen heel wat leuke/mooie modelletjes uitgebracht werden. Het grappige is zeker met Matchbox dat ze modellen maakten die je in het echt eigenlijk niet kende of beter gezegd je kwam pas achter het bestaan van zo'n auto omdat er een model van werd gemaakt.
De laatste tijd kom in 1:1 steeds vaker een Mercury Cougar Villager tegen en idd het blijft een imposante verschijning, zo lekker amerikaans groot...
Toch herken ik 'm niet gelijk in het eggie en waarschijnlijk komt dat vanwege het imitatie hout aan de flanken.
De uitvoering en kleur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden door de keuze van Matchbox natuurlijk, zo ken je het model en niet anders.



heerlijk in het '70's groen metallic is het een imposante bak.
In het echt is ie met de hout imitatie het meest bekend en dan opeens lijkt ie niet meer  :?





Ik ben er ooit mee aan t stoeien geweest om de MB ook zo te maken wat op zich een leuk model opleverde...


Maar het echte "gevoel" die in mijn beleving past bij de cougar villager is uit 1 brok metaal gesmeed, zonder de toevoegingen van al dat hout opsmuk...
Dus als ik er weer eens een "in het wild" tegenkom weet ik wat me te doen staat  thumbsup


heee, iemand is me al voor geweest  icon_biggrin
Gelogd

VonkeFTF
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 27, 2011, 11:51:51 »

Stond vorige week Woensdag te lossen in Kalmthout, en ik had 'm toch even op de foto moeten zetten dus.

Stond een wit exemplaar naast de winkel, ook zonder hout op de zijkant.
Wel een achterraam vol stickers en 'n hond op de achterbank.
Gelogd
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #2 Gepost op: Februari 27, 2011, 12:17:32 »

Citaat van: "Fardango"
Eind jaren 70 is voor mij toch een heel belangrijke periode geweest waar in mijn ogen heel wat leuke/mooie modelletjes uitgebracht werden. Het grappige is zeker met Matchbox dat ze modellen maakten die je in het echt eigenlijk niet kende of beter gezegd je kwam pas achter het bestaan van zo'n auto omdat er een model van werd gemaakt.
De uitvoering en kleur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden door de keuze van Matchbox natuurlijk, zo ken je het model en niet anders.


200% met je eens, zo ervaar ik het ook... ( en ook de reden dat ik mb uit die tijd prachtig vind.... sentimenten  :mrgreen:  )

leuk dit! en ja gave bak... je ziet ze ook veel in films uit die tijd... voordat de minivan was doorgebroken, was dit de ultieme familycar... zou er zo nu eentje willen hebben om eens af entoe lekker mee te cruisen... dit vind ik de mooiste,


 glasses9

Greetz!
Gelogd

One life, live it!
Jaceot
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3886


All in the family


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 27, 2011, 05:47:07 »

Prachtig dit model. Ik heb er ook een paar, lekker die vierkante hoekige lijnen, lange neus...erg mooi.

Die custom heb je mooi gemaakt, leuk met dat hout en wieldoppen.

Die andere Mercury is ouder Nr. 55. Maar precies hetzelfde idee. Dus eigenlijk zijn er twee modellen van.
Gelogd

Greetz Jacco
Fardango
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4117



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 27, 2011, 06:52:04 »

ja, er zijn vele jaartallen bekend...
Gelogd

Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6997


Er zijn nog vier wachtende achter mij


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 27, 2011, 06:59:06 »

en ieder jaar weer gewijzigd zoals ze dat toen konden in de USofA

Neemt niet weg dat deze foute amerikaan jeugd sentiment oproept .
Gaaf  :)
Gelogd
frank
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4569



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 27, 2011, 07:57:24 »

Citaat van: "Jacco"

Die andere Mercury is ouder Nr. 55. Maar precies hetzelfde idee. Dus eigenlijk zijn er twee modellen van.


jacco die jij bedoelt is de mercury commuter mb55 en mb 73.
Gelogd


http://franksmatchbox.weebly.com/

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden ouder omdat we gestopt zijn met spelen.
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #7 Gepost op: Februari 27, 2011, 08:08:08 »

ho, en dat model is toch zeker 10 jaar ouder
Gelogd

One life, live it!
frank
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4569



WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 27, 2011, 08:20:53 »

de villager van rond 1978 en de commuter van rond 1970.
Gelogd


http://franksmatchbox.weebly.com/

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden ouder omdat we gestopt zijn met spelen.
sergoids
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2978


« Antwoord #9 Gepost op: Februari 28, 2011, 12:49:49 »

Je zegt dat hij er met hout-imitatie niet erg op lijkt maar de voorkant lijkt, me dunkt toch nog steeds onmiskenbaar.  
In ieder geval is jouw hout-imitatie een pareltje.   :shock:
Deze roept bij mij ook jeugdsentiment op.  Eén van de betere Matchboxen die voor mij verbonden is met de rode Lincoln Continental daar het allebei typische Amerikanen zijn uit hetzelfde era.
Gelogd

Taunomatic
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1502


« Antwoord #10 Gepost op: Februari 28, 2011, 02:34:11 »

Als je goed ziet, hebben ze op de tekening op het Matchbox doosje toch ook houten flanken getekend, ze zijn alleen in het groen, waardoor het niet direct opvalt.
Gelogd
Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6997


Er zijn nog vier wachtende achter mij


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 28, 2011, 04:38:19 »

Sorry kon het niet laten  :mrgreen:
Maar ze zijn ook zo mooi  glasses9





Gelogd
Fardango
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4117



WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 28, 2011, 05:26:44 »

Citaat van: "sergoids"
Je zegt dat hij er met hout-imitatie niet erg op lijkt maar de voorkant lijkt, me dunkt toch nog steeds onmiskenbaar.  
In ieder geval is jouw hout-imitatie een pareltje.   :shock:
Deze roept bij mij ook jeugdsentiment op.  Eén van de betere Matchboxen die voor mij verbonden is met de rode Lincoln Continental daar het allebei typische Amerikanen zijn uit hetzelfde era.


Ik bedoelde ook meer dat door het houtmotief de vorm van het model nogal verloren gaat.

Idd de rode Lincoln is er ook zo één...
Ted: laat die Bulgaren maar komen   thumbsup
Gelogd

Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6997


Er zijn nog vier wachtende achter mij


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 28, 2011, 07:23:23 »

Citaat van: "Fardango"
Citaat van: "sergoids"
Je zegt dat hij er met hout-imitatie niet erg op lijkt maar de voorkant lijkt, me dunkt toch nog steeds onmiskenbaar.  
In ieder geval is jouw hout-imitatie een pareltje.   :shock:
Deze roept bij mij ook jeugdsentiment op.  Eén van de betere Matchboxen die voor mij verbonden is met de rode Lincoln Continental daar het allebei typische Amerikanen zijn uit hetzelfde era.


Ik bedoelde ook meer dat door het houtmotief de vorm van het model nogal verloren gaat.

Idd de rode Lincoln is er ook zo één...
Ted: laat die Bulgaren maar komen   thumbsup

Ja dagggggg straks het hele hok vol hier...... icon_biggrin  icon_biggrin
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!