3 Inch Forum
November 01, 2024, 03:39:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hotwheels 1962 Chevrolet Bel Air "bubble top"  (gelezen 8947 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Gepost op: Februari 20, 2009, 05:37:13 »

Hallo!
Ik heb me weer een uitgeleefd op een hotwheels ...

En ook hier weer mijn standaardrecept, andere kleur ( 2-3-3 principe), beter passende wielen en interieur aangepakt ( beter stuur en kleur). De lak van de witte donor was verdomd lastig te verwijderen...



hier zie je misschien wat beter de kleur van interieur..


kan niet echt een mooie foto maken, vandaar deze drie probeersels maar..





en van de drie varianten zover, de blauwe heeft een heel gedetailleerd interieur en een metalen onderstel...

Greetz!
Gelogd

One life, live it!
marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #1 Gepost op: Februari 21, 2009, 09:26:49 »

mooi project elwin.. die blauwe vind ik ook erg mooi.. de witte heb ik vrijdag ook gekocht...
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #2 Gepost op: Februari 21, 2009, 09:37:38 »

De blauwe heeft ook mooie wielen :faint:  :faint: .

Wat bedoel je trouwens met het 2-3-3-principe en een beter stuur?

Please tell me, of nog beter, show me thumbsup

Mooie projecten, weer :!:  :!:
Gelogd
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 21, 2009, 07:43:09 »

hallo!

Nou met het 2-3-3 principe bedoel ik , 2 lagen grondlak, 3 lagen "kleur" en 3 lagen blanke lak. Omdat de lak die ik gebruik erg dun is, is het ook wel nodig, of je moet eerst de hele carrosserie schuren. Wat ik soms ook wel doe als de gietnaden erg grof waren, dan haal ik die gelijk ook weg. Maw, je kunt niet echt camoufleren met de lak, wat ook mogelijk is, is filler gebruiken maar dan kunnen details weer wegvallen....Wat wel eens voorkomt met te dikke lak die er origineel opzit...

met beter stuur bedoel ik , ipv dat vormeloze schijfje wat er inzit, een "echt" stuurtje erin lijmen. Vaak gebruik ik hier oude majorette stuurtjes voor. je moet het maar eens in het echt zien, ik kan geen "macro" opnames met mijn toestel maken....

Het maakt het zoveel mooier , en ze kunnen het wel, want bijv die blauwe heeft een super interieur, heel veel details, en een "echt" stuur.

Greetz!
Gelogd

One life, live it!
Toejoe68
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6997


Er zijn nog vier wachtende achter mij


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 21, 2009, 07:53:10 »

Hallo Elwin.
ziet er weer heel goed uit .
pefect.  :)

keep posting
Gelogd
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #5 Gepost op: Februari 21, 2009, 08:16:48 »

Citaat van: "elwincrxlover"
hallo!

Nou met het 2-3-3 principe bedoel ik , 2 lagen grondlak, 3 lagen "kleur" en 3 lagen blanke lak. Omdat de lak die ik gebruik erg dun is, is het ook wel nodig, of je moet eerst de hele carrosserie schuren. Wat ik soms ook wel doe als de gietnaden erg grof waren, dan haal ik die gelijk ook weg. Maw, je kunt niet echt camoufleren met de lak, wat ook mogelijk is, is filler gebruiken maar dan kunnen details weer wegvallen....Wat wel eens voorkomt met te dikke lak die er origineel opzit...

met beter stuur bedoel ik , ipv dat vormeloze schijfje wat er inzit, een "echt" stuurtje erin lijmen. Vaak gebruik ik hier oude majorette stuurtjes voor. je moet het maar eens in het echt zien, ik kan geen "macro" opnames met mijn toestel maken....

Het maakt het zoveel mooier , en ze kunnen het wel, want bijv die blauwe heeft een super interieur, heel veel details, en een "echt" stuur.

Greetz!


OK,...begrepen.
Welke lak gebruik je eigenlijk?...
en op welk moment doe je de decals erop in het 2-3-3-proces?
Gelogd
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #6 Gepost op: Februari 21, 2009, 08:28:54 »

Voor de standaard kleuren zoals dit zwart, gewoon motip bussen, 500 ml, high gloss black van 7 euro bij de gamma, is acryl verf, en heel dun.... en voor de "speciale" ( meestal kleurcodes van Honda, gek he?) laat ik die mengen bij een autolak winkel , iets duurder, nouja dubbel zo duur, maar wel iets dikkere lak, en super krasbestendig plus super hoogglans, zodat eigenlijk blanke lak ( bij non-metallic) niet nodig is. Oh ja, is dan ook acryl en in spuitbus... Ik zal je wel eens een foto plaatsen straks.

de decals komen na de kleur. eerst fixeren met kwastje en blanke lak, (verzegelen zeg maar) en dan de lagen blanke lak eroverheen spuiten MET tussendoor schuren, zodat de decal echt "in" de lak lijkt te zitten. Met oudere decals is het "tricky", die willen wel eens opkreukelen, maar ook dat los je op met tussendoor schuren. Althans , vaak dan  thumbsup

Greetz!
Gelogd

One life, live it!
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #7 Gepost op: Februari 21, 2009, 08:49:26 »



de rechtse bus heeft als fabrikant ook motip/dupli zag ik... de middelste komt hier van Belgiƫ, maar de fabrikant zit in Nijmegen... en het is toch allebei colormatic... Hoe dan ook, die twee bevallen me super.
Gelogd

One life, live it!
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #8 Gepost op: Februari 21, 2009, 08:54:34 »

Bedankt voor de tips. Als het weer een beetje meezit, ga ik ook eens een poging wagen.
Gelogd
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #9 Gepost op: Februari 21, 2009, 09:11:48 »

ja dat is natuurlijk ook waar, oefening baart kunst  thumbsup

Oh ja, het tussendoor schuren, dat doe ik met 800/1000 waterproof. en waarom schuren tussendoor? omdat als je de decals verzegeld hebt met kwastje, hou je toch iets van "streken" door het met kwastje te doen. Dat moet je dus eruit schuren, en egaal maken maken door een aantal lagen te doen spuiten. Want de lak is heel dun , remember  thumbsup

succes ermee!
Gelogd

One life, live it!
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10942


« Antwoord #10 Gepost op: Februari 21, 2009, 09:13:47 »

Nog ff dit, heb je radiator cv in je werkhok of zo?? lekker daar op zetten op een houdertje, de warme lucht die opstijgt droogt hem degelijk.
Gelogd

One life, live it!
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 9724


« Antwoord #11 Gepost op: Februari 21, 2009, 11:31:11 »

Citaat van: "elwincrxlover"
ja dat is natuurlijk ook waar, oefening baart kunst  thumbsup

Oh ja, het tussendoor schuren, dat doe ik met 800/1000 waterproof. en waarom schuren tussendoor? omdat als je de decals verzegeld hebt met kwastje, hou je toch iets van "streken" door het met kwastje te doen. Dat moet je dus eruit schuren, en egaal maken maken door een aantal lagen te doen spuiten. Want de lak is heel dun , remember  thumbsup

succes ermee!


Grappig, dat je dat nog even meldt. Ik bedacht me inderdaad, dat ik dat vergeten was te vragen :roll:  :roll:
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!