^ Chevelle Coupe de ill
Op het Hotwheelsforum worden zo nu en dan custom-wedstrijden gehouden. Meestal komen die voor mij op een ongelukkig moment, maar dit keer kon ik voor het eerst meedoen. Iedereen krijgt dezelfde casting om te verbouwen: Een 1970 Chevrolet Chevelle, in driftcar-uitvoering. Balen voor mij, want dat vind ik 1 van de lelijkste Hotwheels castings gebasseerd op een bestaand model.
^ Originele 1970 Chevrolet Chevelle (Hotwheels - 2017)
De wedstrijd heeft een anders dan gebruikelijke opzet gekregen. Een zogenaamde bracketrace. De customs worden in paren van 2 vergeleken en die met de meeste stemmen gaat door naar de volgende ronde. Aan het eind worden alle wagens waar vraag naar is geveild, en de totale opbrengsten gaan naar een goed doel, bepaald door de winnaar van de competitie.
Supertof natuurlijk, maar de casting die gekozen was... Toen besloot ik alles weg te slijpen wat ik lelijk vond aan de casting, en ik hield iets over wat op de vintage Olds 442 van Hotwheels leek. En toen wist ik het: Het moest een tribute worden aan de Olds 422 Service cars zoals de Firechief, Policecruiser en Maxi Taxi. Bodymods: Spatbordverbreders eraf geslepen, Spoiler wat subtieler gemaakt, sideskirts eraf geslepen, zijraamopening een ander vorm geveild... Van lego heb ik een zwaailicht gemaakt. Van de nieuwe steelwheels van Hotwheels heb ik mn eigen redlines gemaakt, en tevens 'verchroomd'.
^ ...en een echte ambulance vervoert natuurlijk patienten. Zo ook deze race coupe
Brancard gemaakt van plastic sheet en modeleer-putty.
^ Ervoor, erna, en de inspiratie.
De opkomst in de wedstrijd is behoorlijk. 10 customs is een nieuw record voor de wedstrijden op t forum. Op instagram blijkt het een hit (Maar heb geen idee, daar ben ik niet te vinden.) En de customs zijn verassend goed gelukt, en zooo verschillend... Bijna niet uit te kiezen.