@Vinc, ook in de jaren 80 waren er al heel veel oldtimers in de lijn. Niets nieuws.
Toen had je de Jaguar SS100, Traction Avant, RR Silver ghost, oude Corvettes, Thunderbird.....e.d.
Ja daar heb je helemaal gelijk in, als ik heel eerlijk ben dat zijn precies de modellen die ik als kind liet hangen in de winkel! Het ging mij ook meer om de keuzes in de Castings bij Matchbox.
Ze zullen maken wat goed verkoopt (in de VS). Het is en blijft speelgoed. Als oldtimers goed verkopen, ga je die toch maken.
Dat is zo alleen dat goed verkopen doet MBX volgens mij de laatste jaren niet, ondanks de oldtimers...
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er volkomen van bewust dat Matchbox speelgoed is, dat is de reden dat ik het verzamel maar ik krijg steeds meer het gevoel dat de old/youngtimers vooral de "collectors" te vreden moeten houden. De lineup voor 2013 laat mij duidelijk zien dat er bezuinigd wordt op Licensies en nieuwe castings en dat is naar mijn mening erg jammer. De tijd van de gehate "Radar Truck" uit het begin van deze eeuw herhaald zich.