3 Inch Forum
April 04, 2025, 07:40:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lesney Made in England Varianten  (gelezen 4484 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
johnnijhuis
Matchbox Ambassador
Lekker bezig
**

« Gepost op: Februari 06, 2012, 10:34:06 »

[MOD EDIT]
Dit draadje heeft gisteren (6 februari) nogal voor wat verwarring gezorgd in het te koop onderdeel. Uiteindelijk, na het posten van onderstaand bericht, is duidelijk wat John bedoeld, namelijk aandacht voor de vele varianten die er zijn , het werk dat er momenteel verzet wordt om dit in kaart te brengen en een plug voor zijn website.
Alle reacties over 'is dit model er nog, is dat model er nog' zijn verwijderd, want het is geen te koop topic. Mede omdat de prijzen ontbreken in de initiele posting. En John aangeeft dat ze niet te koop zijn.

[EINDE MOD EDIT]

op http://www.mbxforum.com vind je een catalogus met 21.000 matchbox modellen. Veruit het grootste deel is mb75 miniatures.

MB75 miniatures kan je verdelen in 3 delen. Regulars, Superfast made by Lesney en Superfast not made by lesney.

Superfast made by Lesney zijn 310 standaard modellen (die-s) en Not made by Lesney 856.

Echter veruit de meeste MB75 verzamelaars verzamelen  in ieder geval de Made by Lesney. Bezoekers van de site weten dat we dit doen in samenwerking met veel mensen en de Lesney Speciaal met C. Falkensteiner. Hij is gekend als DE expert op dit gebied en de grondlegger van veel catalogi (ook die van Mack). Al zijn geschrijf is gratis te downloaden van onze site bij de Lesney Catalogus http://www.mbxforum.com/11-Catalogs/00-Software/jncnMB75ns.php  Het probleem is dat zelfs adhv deze catalogi het moeilijk is de verschillende variaties te herkenen. Peter Jut, Alwin van Hattem  en John Nijhuis zijn begonnen aan het opzetten van een gigantische katalogus voor deze Lesney modellen. In deze katalogus komt op overzichtelijke wijze alle informatie te staan die je nodig hebt om alles van een model te weten. Een begin is gemaakt met eerst het uitzoeken van alle die cast verschillen. We gaan all deze verschillen fotograferen. Zie als voorbeeld maar vast http://www.mbxforum.com/11-Catalogs/00-Software/jnmb75nda.php?uNumber=6&uKind=L. Alwin is druk bezig met een tabel per model. Wij zijn druk bezig met de fotoos. Ik heb alle softeware gereed. Wat er nog toegevoegd wordt is een foto can ieder model maar dan geheel uit elkaar gehaald. Daarvoor hebben we tot op heden 150 modellen gedisassembleerd enm ontdaan van alle verf (gek zijn we).
Deze laatste fotoos komen als we klaar zijn met de fotoos van de die casting. Als je hier kijkt  http://www.mbxforum.com/11-Catalogs/00-Software/jnmb75nln.php zie je recxhtonder in de tweede kolom soms een C staan. Dat model heeft een foto van alle casting verschillen.

Als je dit eens goed leest en je kijkt naar de tabel van Alwin dan zal je zien dat er misschien wel tienduizend varianten varianten van de Matchbox Modellen zijn. Van heel goedkoop tot heel duur. Ik heb er tot nu toe over de twee duizend schat ik. Ik heb wel 95 % van alle die cast variaties maar die kan je vervolgens gaan kombineren met verschillende wielen, interieuren, bodemplaten, base colors etc. Een eindeloos verzamelgebied!  Het zou natuurlijk leuk zijn om in Nederland samen de grootste verzameling op te bouwen!!!!! Dat gaat misschien jaren duren als was het alleen maar om alle infornmatie te verzamelen.

Dus mensen wees zuinig met je Lesney...verkoop ze niet maar probeer een variateiten verzameling op te bouwen door onderling de duizenden varianten te ruilen.

Hier wil ik een begin mee maken. Vandaar deze advertentie. Ik dacht dat een ieder aan de foto en het begeleidende tekst wel kon inzien dat het een voorzetje was om een grote ruilbeurs van Lesneys te beginnen! Stond bv geen prijs bij. Hoe wil je dat ik bij 480 modellen een prijs ga zetten? En daarnaast is er van niet 1 model te zien welke variant het betreft............

Vrienden veel plezier nu en in de toekomst met de Lesney katalogus. Bewaar je varianten zuinig want velen van ons zullen unieke (veelal goedkope) vartiaties bezitten!

Altijd bereid om het liefst alle getoonde 480 te ruilen. Verkopen doe ik ze niet want met geld kan ik niet ruilen!

Groeten en zoals gezegd indien op of aanmerkingen op de katalogus laat svp weten op info@jnijhuis.com

Oja die containertjes op de fotoos ruil ik graag tegen containers die ik nog niet heb|!

Matchbox Informatie ook bij www.mbxforum.com en www.matchbox.box.nl
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: