Mijn top 5, excuus voor de 'telefoon'-kwaliteit, hopelijk toch goed herkenbaar... v.l.n.r:
- Cunningham C4 R (2004); goed voorbeeld van de originele keuzes die HW (gelukkig) maakt; een ander voorbeeld is de B-Engineering Edonis die al eerder vermeld werd. Deze raceauto's hebben maar een paar jaar bestaan in de jaren '50, toch leuk dat daar een goed modelletje van bestaat (ook al zijn deze wielen iets te 'bling' voor mijn smaak)
- '86 Monte Carlo SS (2010); voor mijn gevoel gaat HW na de jaren '50 en '60 ook steeds meer aandacht besteden aan U. S. klassiekers uit de jaren '80, en deze ziet er gewoon erg scherp uit in klassiek zwart met een rood streepje.
- '69 Mercury Cougar Eliminator (2009); deze staat een beetje voor alle muscle cars die HW door de jaren heen heeft uitgebracht. De Eliminator is een persoonlijke favoriet, en de oranje kleur is authentiek. Ook subtiele details zoals de hood pins.
- Maserati Quattroporte (2004); ik vind de echte een van de mooiste auto's van de laatste jaren, en deze is gewoon erg goed getroffen. En ook in een mooie, gedistingeerde blauw metallic lak waarin de 'portholes' in de flanken goed uitkomen.
- Toyota 2000 GT (2013); goed voorbeeld van de klassieke Japanse sportauto's die recentelijk heeft uitgebracht (zie ook de al genoemde '73 Skyline, de '70 Celica, de Mazda RX-7, etc.). Ook weer erg geslaagd, met mooie details zoals de transparante koplampen, en de spiegels op de spatborden.