3 Inch Forum
November 26, 2024, 11:38:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: MB VW Kever 4X4  (gelezen 17272 keer)
0 geregistreerde leden en 13 gasten bekijken dit topic.
Riacho
Beginnend spammer

« Gepost op: Juli 01, 2010, 05:29:27 »

Van de verf ontdoen en wit spuiten:

Speciaal Tamiya French Blue gekocht:

Maskeer tape eraf halen, hmm, ik had een beter resultaat verwacht

Over de zijkant gaat de rand nog wel, maar de voorkant is een teleurstelling, volgende keer toch maar iets beters verzinnen.

Zelfs de plakresten van de maskeer tape zit er nog op.

Maar ok, de decals zijn klaar morgen de decals erop.

We zien wel, daarna kunnen we altijd nog kijken.
Jaceot
Uber spammer

All in the family

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 01, 2010, 08:02:02 »

Ja afplakken van die kleine autootjes val vaak tegen als niet ervaren bent. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar ergens heb je wel een doorlopert.

Misschien moet je speciale afplaktape kopen.

Weet je zeker dat je de decals al wilt aanbrengen, of dekken die de druipertjes af.

Greetz Jacco
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 01, 2010, 09:28:57 »

je kunt ook liquid masking spul krijgen... gebruiken ze bij de lexaan ( polycarbonaat) kappen van RC wagens.... dat kun je dus met een kwastje anbrengen... wordt veelal gebruikt om vlammen  af te tekenen op die kappen...

maar vind het goed van je dat je het probeert ( en het idee is top qua kleurstelling!) , maar je resultaat is de reden dat ik er nooit aan begin, daar ben ik te muggezifterig voor. Ik heb het zelden tot nooit perfect gezien, en dan haak ik qua lakwerk af.

Succes ermee!!!

One life, live it!
theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 02, 2010, 01:06:16 »

ik zou het blauw als decals printen  :huh:
heel bladje blauw opmeten knippen plakken klaar  icon_biggrin  icon_biggrin
Fardango
Uber spammer

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 02, 2010, 03:04:12 »

Citaat van: "theoGrazytaxi"
ik zou het blauw als decals printen  :huh:
heel bladje blauw opmeten knippen plakken klaar  icon_biggrin  icon_biggrin

Hahaha, makkelijker gezegd dan gedaan...
Ik heb ook wel maskeertape gebuikt, die hele smalle maar het blijft toch niet zo lekker plakken. Voor mijn GULF Porsches heb ik het gewone lichtgele crèpetape gebruikt dat plakt goed alleen vereist het secuur werken wat betreft goed de randen aandrukken.

Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 02, 2010, 04:46:18 »

Ik heb speciale modelbouw afplaktape van Fasskolor gebruikt, helaas hadden ze alleen de 6 mm, ik had graag 1mm gehad.
De truc zit'm volgens mij inderdaad in het goed aandrukken.

Ben nu eerst maar de andere kan op aan het proberen, heb het blauw afgeplakt en de voorkant wit gespoten. Morgen eens kijken of dat beter is.

De decals had ik ook over gedacht, het is toch al een priegel werk om dat te doen. Maar wilde ook two tone uitproberen.
Ik heb vandaag de 1 zijde uitgeknipt maar pffffffff veel te warm vandaag en de details te klein.
Denk nog na over 1 grote decal op de zijkant, maar de kleur blauw heb ik nog niet uit de printer gekregen.

Keesie25
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 02, 2010, 06:14:05 »

Riacho, ik kom hier natuurlijk nooit, maar ja.........
Jullie modellen zijn een stuk kleiner dan mijne, en dat maakt het niet makkelijker. Je kiest ook wel een model met allerlei hoekjes, vreemde bochtjes en gaatjes...........maar applaus voor je poging. Wat Theo zegt, daar zit wel wat in, met stickers/decals moet het beter gaan.(Theo, kun je eens een sticker voor mij proberen te maken?)Ik heb ook wel eens gehoord dat je de reeds gespoten delen kunt invetten, zodat je de verf die er op komt er ook weer af kunt vegen, maar ik heb dat nog nooit gedaan.
Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 02, 2010, 07:18:40 »

Bedankt voor de reacties, goede ideeen zijn altijd welkom.

Het is inderdaad de Sand Scorcher  :lol:

en Kees, het klopt dat hier veel randjes aan zitten, maar ik leer nu meteen wat wel en niet kan.

Het blauw heb ik met schuurpapier en wasbenzine verwijderd daar waar de randjes te dik waren.

Kijk dit is al iets beter, bij de volgende doe ik eerst het blauw en dan pas wit.

De lijmresten nog verwijderen en de randjes verf wegschuren om daarna de decals te doen.

:doh: De NGK had op wit gemoeten ipv op blauw.

Keesie25
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 02, 2010, 07:31:07 »

Dat ziet er al erg goed uit, ga zo door!
Peter Parker
Goeroe
Spammert

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 02, 2010, 07:41:38 »

Trouwens warm weer is geen spuit weer. Verf reageert soms heel gek. Belletjes in de lak b.v..

I'm a doctor damned, not a modelcar collector!
http://www.freewebs.com/dinkymodels/
theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 03, 2010, 04:15:52 »

icon_biggrin decals via google  icon_biggrin
Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 03, 2010, 04:19:02 »

@Peter, ik had geen zin om te wachten, gewoon gegokt dat het wel zou lukken.

@Theo, snap niet helemaal wat je bedoeld, ik maak de decals zelf met MS Visio, maar haal de voorbeelden wel van internet af.

Grrrrr, nu krijg ik de lijmresten niet van de voorkant af.
De Tamiya verf lost op met wasbenzine, de Motip kan er beter tegen.

Nou ja toch maar de decals geprobeerd:

Ze zijn eigenlijk te klein om uit te knippen. toch maar eens proberen om 1 grote decal voor de zijkant te maken. De simpson moet ook nog wat kleiner.

Het model is net te laag (of de dorpel te groot) om de decal te laten passen. Als ik nog eens tijd heb probeer ik de decals uit op een normale Kever.

theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 03, 2010, 04:38:10 »

icon_biggrin @Theo, snap niet helemaal wat je bedoeld, ik maak de decals zelf met MS Visio, maar haal de voorbeelden wel van internet af
 icon_biggrin maar haal de voorbeelden wel van internet af  icon_biggrin dat bedoelde ik dus  icon_biggrin
Fardango
Uber spammer

« Antwoord #13 Gepost op: Juli 03, 2010, 04:41:44 »

De laatste modellen die ik van striping heb voorzien heb ik met de airbrush gedaan waardoor je een veel dunnere laag kan aanbrengen zodat er na het verwijderen van de tape geen lelijke opstaande randjes achterblijven. Nadeel van Airbrush is wel dat het vaak niet glanzend opdroogt door de lucht die meegeblazen wordt. Als je als laatste een totaal blanke lak aanbrengt is dit natuurlijk verholpen, zorgt ook gelijk voor betere bescherming...  thumbsup

Riacho
Beginnend spammer

« Antwoord #14 Gepost op: Juli 03, 2010, 04:44:16 »

Citaat van: "theoGrazytaxi"
icon_biggrin @Theo, snap niet helemaal wat je bedoeld, ik maak de decals zelf met MS Visio, maar haal de voorbeelden wel van internet af
 icon_biggrin maar haal de voorbeelden wel van internet af  icon_biggrin dat bedoelde ik dus  icon_biggrin

Google is my friend  icon_biggrin

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: