3 Inch Forum
Mei 01, 2024, 10:34:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verzoek voor nieuwe catalogus  (gelezen 166602 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #135 Gepost op: Oktober 01, 2020, 01:50:07 »

Hallo Christian,
Ik zie elders op het forum dat men jou bedankt voor het harde werk. Ook van mijn kant.
Zoals je ziet heb ik er de afgelopen dagen enkele merken en merkjes aan toegevoegd en heb jij er ook weer wijzigingen op gemaakt. Bedankt ook daarvoor.
Ik denk dat een volgende stap van mij is om te proberen ook Lijst van modellen per merk te maken en eventl. referenties, zoals jij soms ook toevoegde, zoals bij Double Horses.

Ik denk dat het makkelijk zou zijn dat als we "zie MERK" aangeven, zoals bijvoorbeeld bij het merk "Wang Sing" waar staat "Zie Winstar" dat we van het merk een link maken naar Winstar. Dat klikt makkelijker door. Ik denk ook dat we de topics van die doorverwijzingen niet met meer informatie zouden moeten voorzien, zodat we niet op meerdere plekken de lijsten aan het bijhouden zijn, waardoor er immers ook sneller fouten en ommissies gebeuren.
Gelogd

Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #136 Gepost op: Oktober 02, 2020, 11:47:42 »

Hallo Christian,
Ik zie elders op het forum dat men jou bedankt voor het harde werk. Ook van mijn kant.
Zoals je ziet heb ik er de afgelopen dagen enkele merken en merkjes aan toegevoegd en heb jij er ook weer wijzigingen op gemaakt. Bedankt ook daarvoor.
Ik denk dat een volgende stap van mij is om te proberen ook Lijst van modellen per merk te maken en eventl. referenties, zoals jij soms ook toevoegde, zoals bij Double Horses.

Ik denk dat het makkelijk zou zijn dat als we "zie MERK" aangeven, zoals bijvoorbeeld bij het merk "Wang Sing" waar staat "Zie Winstar" dat we van het merk een link maken naar Winstar. Dat klikt makkelijker door. Ik denk ook dat we de topics van die doorverwijzingen niet met meer informatie zouden moeten voorzien, zodat we niet op meerdere plekken de lijsten aan het bijhouden zijn, waardoor er immers ook sneller fouten en ommissies gebeuren.


Heej!

Ik heb natuurlijk wel opgemerkt dat je heel veel merken hebt toegevoegd. Ik heb ze nog niet eens allemaal open gehad om ze een beetje consistent te maken. Je hebt er aardig wat werk ingestoken waarvoor dank!!
Hopenlijk voelen wat anderen zich ook geroepen om steentjes bij te dragen. Zodat het nog meer "door  verzamelaars, voor verzamelaars wordt". Er zijn nog legio merken om toe te voegen...

Waarin ik ook vooral geïnteresseerd ben, zijn relaties tussen de merken, die in ieder geval zichtbaar zijn in hun modellen of verpakking. Zo was ik laatst verrast door een Majorette in een Jada verpakking... Dat vond ik wel een heel bijzondere relatie. Maar Majorette heeft meer van dat soort relaties gehad, zoals een periode met Loyal Bright en Welly modellen, omdat eigen fabrikaat even uitbleef... Ook heb ik enkele Majorettes in Mira uitvoering.
Om die relaties meer tot uitdrukking te brengen zouden die relaties met foto's ondersteund moeten worden. Dat kost de nodige tijd / inspanning.

Verder ben ik het met je eens om informatie niet op meerdere plekken bij te houden. Dat levert alleen fouten en inconsistenties. (Heb je me er toch op betrapt??).
Ook ik zal geleidelijk aan lijsten van modellen toevoegen per merk. Maar ik neem daar lekker te tijd (doorlooptijd) voor.

Sommige merken die je hebt toegevoegd leiden bij mij trouwens tot een speurtocht naar ook (minimaal) 1 model van dsat merk... Je houd me aardig van de straat wat dat betreft ;-)
(1/76 is echter onbekend terrein voor mij)

Keep up the good work!!
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #137 Gepost op: Oktober 02, 2020, 12:57:00 »

Ik kan dat uitleggen: Jada is onderdeel van Simba Dickie geworden
Gelogd

Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #138 Gepost op: Oktober 02, 2020, 02:27:21 »

Ik denk dat enkele foto's van modellen in hun originele verpakking ook wel toegevoegde waarde hebben om de merken beter tot uitdrukking te laten komen.
Gelogd
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #139 Gepost op: Oktober 02, 2020, 04:46:42 »

Zie geen vermelding van de merk Hot Speed (Chinese copycat van Hot Wheels)
https://www.indiamart.com/proddetail/kids-mini-car-toy-17920741933.html
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimages-na.ssl-images-amazon.com%2Fimages%2FI%2F71PK621EZ7L._SL1500_.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.amazon.in%2FShanaya-Friction-Toys-Playset-Children%2Fdp%2FB07RJY2F4K&tbnid=5fulRrsWd-aNTM&vet=12ahUKEwiy6-nZn5bsAhWVOewKHdvzD98QMygGegUIARC7AQ..i&docid=AxHzIlzXfLrRXM&w=1500&h=1125&q=Hot%20Speed%20toys&hl=nl&client=firefox-b-d&ved=2ahUKEwiy6-nZn5bsAhWVOewKHdvzD98QMygGegUIARC7AQ
https://www.carousell.com.my/p/hot-speed-hummer-153156174/
Heb ooit ook Hot Speed copy Herbie modellen gekocht via Aliexpress
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #140 Gepost op: Oktober 02, 2020, 06:54:26 »

Ik denk dat enkele foto's van modellen in hun originele verpakking ook wel toegevoegde waarde hebben om de merken beter tot uitdrukking te laten komen.
zeker
Gelogd

buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #141 Gepost op: Oktober 02, 2020, 06:54:50 »

voeg toe
Gelogd

lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Antwoord #142 Gepost op: December 04, 2021, 10:12:34 »

Is het mogelijk om een aparte rubriek te maken voor MiniGT in de catalogus?
Gelogd
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #143 Gepost op: December 05, 2021, 01:11:22 »

Is het mogelijk om een aparte rubriek te maken voor MiniGT in de catalogus?

Tuurlijk kan dat..
Bedankt voor je bijdrage!!!
Gedaan!
Gelogd
lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Antwoord #144 Gepost op: December 05, 2021, 02:46:25 »

Is het mogelijk om een aparte rubriek te maken voor MiniGT in de catalogus?

Tuurlijk kan dat..
Bedankt voor je bijdrage!!!
Gedaan!

Toppie!  icon_thumleft
Gelogd
mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3086



« Antwoord #145 Gepost op: December 26, 2021, 09:04:13 »

euh, waar vind ik plaats voor de Matchbox-by-Mattel Mazda's?
Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #146 Gepost op: December 27, 2021, 12:24:36 »

euh, waar vind ik plaats voor de Matchbox-by-Mattel Mazda's?


Euh, In de matchbox catalogus natuurlijk.

...

Euh

Ik zie nu dat er met catalogus : Matchbox Superfast (1968 - 1982) / Catalogus voor Matchbox Superfast, 1968 tot 1982 inderdaad geen plek is voor later Matchboxes.

...

Ik denk dat het gros van de verzamelaars nog wel een Matchbox Regular (die met die harde wieltjes) kunnen onderscheiden van andere / latere Matchboxes, maar de periodes daarna moeilijker te identificeren zijn: Superfast, Tyco, Mattel. Sommige wagentjes hebben meerdere van deze perioden doorstaan.
Derhalve Stel ik voor de catalogus  Matchbox Superfast (1968 - 1982) / Catalogus voor Matchbox Superfast, 1968 tot 1982 te verruimen naar Matchbox vanaf 1968
Gelogd
mazdaman
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3086



« Antwoord #147 Gepost op: December 27, 2021, 01:59:05 »

Volgens de Heren Wiki & Pedia heeft Matchbox volgende eigenaren gehad:

Mattel (1997–)
Tyco (1992–97)
Universal Toys (1982–92)
Lesney (1953–82)

Waar, wanneer & welk (Mazda) modelletje geproduceerd werd is mij ook een raadsel, maar aangezien jullie het forum toch ook volpompen met de huidige Hot Wheels vond ik het jammer dat de modernere Matchboxmodelletjes achterbleven    lurk

Werk aan de winkel dus    happy3

Gelogd

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
lil 86
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6198



« Antwoord #148 Gepost op: December 27, 2021, 09:31:07 »

maar aangezien jullie het forum toch ook volpompen met de huidige Hot Wheels vond ik het jammer dat de modernere Matchboxmodelletjes achterbleven    lurk


Ik heb nog een tsunami aan modellen om daar te posten.  icon_biggrin
Gelogd
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Antwoord #149 Gepost op: Januari 20, 2022, 08:31:50 »

Is het mogelijk om binnen Schuco een subboard van Rei onder te brengen? Het is tenslotte een aparte fabrikant.
Gelogd

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!