Van die bovenste collage met 16 foto's verkocht ik zeven modellen... de arbeidsuren worden niet betaald
In Maassluis kocht ik drie weken geleden twee modellen van de Mercedes Benz met 6wielen en een lange naam.
Interesse van mijn jongste zoontje, voor bij zijn collectie Unimoggen. Ik meen dat delen van de aandrijving van
de 6X6 veel overeenkomsten vertonen met die van het
UNiversal
MOtor
Gerät
Nou vond Rutger de wagen nogal breed opde wielen staan, ze steken zelfs buiten de brede wielkasten uit.
Dus met de bekende slijpschijf de assen doorgeslepen, dat past net met de breedtespeling die er op de assen zit.
En dan houd je dit over, zes onbruikbare stukjes as en een voorlopig immobiele wagen.
Maar de breedte zit 'm vooral in de uitstulping die aan elk wiel zit, dat stukje zwart kunststof moet er dus af.
Lagen die wielen eerder scheef, door dat plastic bultje, even later liggen ze plat op de werkvloer, zonder hobbel.
Assen op lengte maken, passen en meten, maar het lukt. Deze drie assen komen van gesloopte KLW HWs
Proefpassen hoort er regelmatig bij...
En als zo'n wagentje dan niet lekker rolt breng ik het op toeren met accuboormachine of Dremel, Anneke, bedankt voor de foto