3 Inch Forum
April 07, 2025, 05:33:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: renault 14 mira en guiloy  (gelezen 11469 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Gepost op: Juli 01, 2009, 02:58:40 »

sinds kort heb ik de renault 14 van mira en guiloy in mijn bezit.. het leek mij wel leuk om deze 2 eens naast elkaar te zetten .. ze lijken hetzelfde maar toch zijn ze verschillend...

bruin=guiloy
donker rood = mira

de voorkant bij de guiloy zijn knipperlichten zichtbaar onder de koplampen bij de mira niet ook het logo en de gril zijn iets anders

vanaf de zijkant gezien zijn de modellen bijna gelijk alleen de wielen zijn duidelijk verschillend

en dan de achterkant , de achterlichten zijn bij de guiloy beter in detail en de achterruitverwarming is bij de mira niet aanwezig bij de guiloy wel (dit is niet echt zichtbaar op de foto) :oops:  bij de guiloy staat renault 14 GTL op de achterklep en bij de mira staat renault 14 GTS

dus er zijn toch wel een paar kleine verschilletjes...

ik vind beide modellen erg leuk.. ook de 1:1 uitvoering vind ik nog steeds een leuk model...  

ps: de norev minijet heb ik ook maar die past niet helemaal bij deze vergelijking  thumbsup
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 01, 2009, 03:06:36 »

Ik heb vaak het gevoel gehad dat de Spanjaarden elkaar modellen kopieerden of dat het ene merk de andere mallen overnam. Dit is een mooi voorbeeld daarvan. De Fiesta zou een andere leuke vergelijking zijn.

marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 01, 2009, 03:07:52 »

de fiesta ga ik binnenkort ook plaatsen.. heb nu de mira en de guisval...
Fardango
Uber spammer

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 01, 2009, 03:21:23 »

Mijn voorkeur gaat uit naar de Mira, met name vanwege de mooiere wielen en de hoge ligging van het model.

Scoobie
Spammert

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 01, 2009, 04:09:40 »

Mijn voorkeur is de Guiloy. Juist de brede wielen van de mira staan mij tegen. Ik heb die Mira ook en vind hem altijd een beetje opgeblazen.

Overigens past de Norev wat mij betreft prima in de vergelijking.
Fardango
Uber spammer

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 01, 2009, 04:37:12 »

:pics:

Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 01, 2009, 06:02:48 »

Marcel, let op de knipperlichtjes. Deze zijn bij de Guiloy niet goed.
De eerste fase van de R14 had deze onder de koplampen, de tweede fase naast de koplampen. De Guiloy lijkt over beide te beschikken. Dat doet mij vermoeden dat er dus twee versies zijn (nog één zoeken dus :doh: ). Ze hebben wel de carrosserie aangepast, niet de bodemplaat.
De Mira is dus een tweede fase.

Veruit de mooiste vind ik de Norev. Deze zijn beide te opgeblazen en erg groot.

Overigens heb ik dit altijd een mooie organische auto gevonden. Jammer dat ze zo snel uit het straatbeeld verdwenen zijn. Maar dat werd weer door de Peugeot 306 goed gemaakt thumbsup  Ik vind die namelijk aardig op de R14 lijken.
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 01, 2009, 06:15:59 »

Citaat van: "Xsarian"
Marcel, let op de knipperlichtjes. Deze zijn bij de Guiloy niet goed.
De eerste fase van de R14 had deze onder de koplampen, de tweede fase naast de koplampen. De Guiloy lijkt over beide te beschikken. Dat doet mij vermoeden dat er dus twee versies zijn (nog één zoeken dus :doh: ). Ze hebben wel de carrosserie aangepast, niet de bodemplaat.
De Mira is dus een tweede fase.

Veruit de mooiste vind ik de Norev. Deze zijn beide te opgeblazen en erg groot.

Overigens heb ik dit altijd een mooie organische auto gevonden. Jammer dat ze zo snel uit het straatbeeld verdwenen zijn. Maar dat werd weer door de Peugeot 306 goed gemaakt thumbsup  Ik vind die namelijk aardig op de R14 lijken.
ik vind de echte echt lelijk. een modelloos model

Xsarian
Global Moderator
Uber spammer

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 01, 2009, 06:53:50 »

Tja, smaken verschillen.
300ZX Z31
Uber spammer

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 01, 2009, 07:08:04 »

Tja, je kunt veel zeggen van de R14, maar een modelloos model? Het ontwerp is redelijk uniek in zijn soort en zeker geen eenheidsworst. Nu ook een van de zeldzaamste Renaults van de jaren '70 en '80, die je zelfs in Frankrijk met een vergrootglas moet zoeken.
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 01, 2009, 07:16:59 »

Citaat van: "300ZX Z31"
Tja, je kunt veel zeggen van de R14, maar een modelloos model? Het ontwerp is redelijk uniek in zijn soort en zeker geen eenheidsworst. Nu ook een van de zeldzaamste Renaults van de jaren '70 en '80, die je zelfs in Frankrijk met een vergrootglas moet zoeken.

ja, omdat niemand er aan wou. Het was een model dat zelfs toen als modelloos werd gezien.

Fardango
Uber spammer

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 01, 2009, 07:31:25 »

Hij deed me altijd denken aan de Citroèn Visa maar die is eigenlijk nog modellozer... op 1 of andere manier heb ik daar met de R14 nooit zoveel moeite gehad.

http://www.renault-14.net/chronologie_2.htm

LR110
Spammert

« Antwoord #12 Gepost op: Juli 02, 2009, 07:23:56 »

Overigens heb ik dit altijd een mooie organische auto gevonden. Jammer dat ze zo snel uit het straatbeeld verdwenen zijn. Maar dat werd weer door de Peugeot 306 goed gemaakt thumbsup  Ik vind die namelijk aardig op de R14 lijken.[/quote]
Volledig met je eens, maar organische auto :huh:  :?:
marcel
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #13 Gepost op: Juli 02, 2009, 08:28:01 »

xsarian , bedankt voor de extra info over de knipperlichten van de renault 14 ... toch wel grappig dat de guiloy de knipperlichten op beide plaatsen heeft..

de reden dat ik de norev er niet bij heb gezet. is omdat ik deze 2 spaanse febrikanten naast elkaar wilde zetten.. de norev vind ik trouwens wel de  mooiste uitvoering  thumbsup
busjes-gek
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Februari 11, 2016, 09:39:57 »

met plastic onderkant:

« Laatste verandering: Juni 13, 2018, 03:18:34 door Robby » Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: