3 Inch Forum
November 26, 2024, 02:40:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het grote Factory Error topic...  (gelezen 276266 keer)
0 geregistreerde leden en 25 gasten bekijken dit topic.
pedro
Gast
« Antwoord #210 Gepost op: September 03, 2011, 09:14:53 »

Deze Range Rover van Siku heeft een wiel dat vervormt is.
Dacht eerst dat iemand met een schroevendraaier actief was geweest maar er is echt geen beschadiging aan het wiel.

Dus...  een error!

Was philipp opgevallen omdat de auto wiebelde tijdens het rijden.
theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #211 Gepost op: September 13, 2011, 03:08:08 »

Egbert2CV
Uber spammer

« Antwoord #212 Gepost op: September 13, 2011, 06:08:28 »

Is dit een raadspelletje ? 't Zijn allebei taxi's... ik zie geen verschil... of hoort er Hot Wheels in dat "vlaggetje" te staan ?
leon112233
Lekker bezig
**

Dutch Diecast Garage

« Antwoord #213 Gepost op: September 13, 2011, 08:03:27 »

grootte van de achterwielen verschilt volgens mij. thumbsup

theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #214 Gepost op: September 14, 2011, 01:05:05 »

Citaat van: "Etince2CV"
Is dit een raadspelletje ? 't Zijn allebei taxi's... ik zie geen verschil... of hoort er Hot Wheels in dat "vlaggetje" te staan ?

de wielen achter links groot  icon_biggrin rechst klein  icon_biggrin
Egbert2CV
Uber spammer

« Antwoord #215 Gepost op: September 14, 2011, 07:09:31 »

Ja bij je andere plaatsing zag ik 't wel...  :doh:
daffies
Spammert

« Antwoord #216 Gepost op: Oktober 27, 2011, 11:07:26 »

Bovenstaande doosjes van een Lion Car DAF 33 bestel staan al jaren in mijn kast. Onlangs viel mij op dat er één waarschijnlijk een misdruk is. Het stuur op het bovenste doosje zit namelijk aan de rechtste "Engelse" kant. De tekst is wel in het Nederlands. Op de achterzijde van dit doosje is het model wel met het stuur aan de linkerkant afgedrukt zoals het hoort. Het lijkt wel (als je naar het DAF logo op de motorklep kijkt)  of de hele afbeelding eenmalig gespiegeld is. Ik heb heel veel DAF modellen op of in een doosje staan, maar deze "Engelse" uitvoering ken ik verder niet. Iemand goede tips????
In de Lion Car / Toys boeken staat zo'n doosje niet vermeld. Het is overigens geen goedkope kopie, dat heb ik al gecontroleerd.

PS excuses voor de beroerde kwaliteit van de foto, mijn fototoestel is volgens mij aan het hemelen. Nu moet ik nog een paar weken wachten tot ik een nieuw toestelletje als verjaardagscadeau kan vragen. Of ik probeer straks of ik via mijn telefoon een betere foto kan maken. Dan vervang bovenstaande povere foto wel.

ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #217 Gepost op: Oktober 27, 2011, 11:33:42 »

glasses9 hier nog 1

ik heb zo idee dat het doosje boven een copie is
zet ze eens naast mekaar het model lijkt ook uitgerekt  :huh:
sta er 1 op XXXX  icon_biggrin
Repro Box Lion Car DAF Lieferwagen
stuur rechts  :doh:
daffies
Spammert

« Antwoord #218 Gepost op: Oktober 27, 2011, 11:39:36 »

Citaat van: theo Grazy Taxi Limo's
glasses9 hier nog 1

Mijn eerste gedachte was ook dat het een slechte kopie betrof, maar als je het doosje van dichtbij heel goed bekijkt ga je toch twijfelen. Het is namelijk wel oud verkleurd karton dat ook wat muf ruikt. Het doosje heeft geen zichtbare snij - en plakranden zoals je vaak bij kopieën ziet.
Ik heb dit doosje al minimaal een jaar of 15 in mijn kast staan. Maakte men half jaren negentig ook al zo'n goede kopieën?
Lion Car stond er zelf overigens ook om bekend om wel vaker wat mislukte "maandagochtend" producten gewoon op de markt te slingeren (b.v. wit interieur geel stuurtje, of verkeerde bodemplaten er onder zetten), dus een misdruk zou me ook niets verbazen.
Bovendien, als het een gespiegelde kopie is, dan is het wel knap om de originele tekst wel weer goed te zetten. Ik heb de doosjes ook nog eens naast elkaar gezet en vergeleken, maar de "Engelse"uitvoering is niet groter of uitgerekt. Dat lag misschien aan het perspectief waaronder de (beroerde) foto is geschoten.
Kortom, ik ga een eind met je gedachten mee Theo en heb zelf ook al aan een kopie gedacht, maar er blijven mij toch te veel twijfels over.

ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
theo Grazy Taxi Limo's
Gast
« Antwoord #219 Gepost op: Oktober 27, 2011, 11:55:12 »

:huh: bij vectis en alle google foto's zit het stuur links en alleen bij de foto van de repo box rechts  :huh: we zoeken verder  icon_biggrin  icon_biggrin
Civictoria
Global Moderator
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #220 Gepost op: Oktober 27, 2011, 08:55:57 »

het zou me niet zijn opgevallen,in eerste instantie,  maar dit is wel retegaaf!

One life, live it!
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #221 Gepost op: November 23, 2011, 09:22:24 »

Deutsche Gründlichkeit, aber Made in China

Runner
Lekker bezig
**

« Antwoord #222 Gepost op: November 24, 2011, 07:58:56 »

:huh:

Dan was de kwaliteit van MB vroeger toch beter... maarja, dat geld ook voor Majorette en Siku!

Er is maar één "mooiste kind ter wereld", en elke vader heeft hem!! En ik heb er nu zelfs twee!
VonkeFTF
Gast
« Antwoord #223 Gepost op: December 23, 2011, 08:57:48 »

Kostenbesparing op verzamelaarsmodellen, die staan toch in de vitrine, dus maar 1 kant zichtbaar. Niet verrassend, Veel voordeliger.
Egbert2CV
Uber spammer

« Antwoord #224 Gepost op: December 23, 2011, 09:09:11 »

Hier hoor ik een verkapte reclameslogan... niet verwonderlijk gezien de hekomst van de wagen... en de vorige auteur...

...zijn werk dan...  :oops:
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 24   Omhoog
  Print  

Ga naar: