3 Inch Forum
November 29, 2024, 12:42:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Oud & (bijna) Nieuw...  (gelezen 6466 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Fardango
Uber spammer

« Gepost op: September 09, 2008, 04:58:14 »

Misschien een leuk nieuw topic: Een model van vroeger naast een heruitgave zetten... soort van kijk & Vergelijk.

Afgelopen keer in Houten gevonden, deze Coca Cola U.S. Van. Duidelijk een Corgi Juniors alleen is deze niet zoals het origineel uit de jaren '70 maar uitgebracht in 1993, en wel gedistribueerd door EDOCAR. Het fijne weet ik er niet van dus als iemand hier de juiste info over weet?

Aan de mal is nagenoeg niets veranderd en ook de kleur is bijna hetzelfde. Wel hebben ze nieuwe wielen gebruikt en is het geen sticker meer op de zijkant maar een heuse tampon-druk  :)

Zoals ik al zei weet ik niet de achtergrond van deze uitgave maar hij is in ieder geval niet als Corgi Juniors uitgebracht, zoals op de bodem te lezen is.

buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #1 Gepost op: September 09, 2008, 06:14:44 »

Citaat van: "JCE.72"
Wiki vertelt het al in een notedop:

"Edocar is sinds 1986 op de markt en maakt gebruik van modellen van andere fabrikanten. Aanvankelijk was dit vooral Maisto, tegenwoordig wordt er gebruikgemaakt van RealToy en Tiger Wheels modellen. Er is maar één uniek model bekend van Edocar, een Lancia 037."

Ze hebben indertijd idd. ook Corgi mallen gekocht en gebruikt.

Joël.
dank je dat je mijn werk quote :)

buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #2 Gepost op: September 09, 2008, 08:50:55 »

Citaat van: "buttonfreak"
dank je dat je mijn werk quote :)
Wel, het quoten was ongetwijfeld minder dan het schrijven dus onze dank gaat naar jou uit Jan  thumbsup .

Joël.

Kan Toejoe weer mooi toevoegen aan de fabrieksinfo.

Fardango
Uber spammer

« Antwoord #3 Gepost op: September 09, 2008, 10:24:13 »

Thanx jongens...  thumbsup

frank
Uber spammer

« Antwoord #4 Gepost op: September 12, 2008, 03:22:46 »

lesney heeft ook een paar heruitgaves en volgens mij zijn ze exact hetzelfde , op de kleur en sommige wieltjes na.

http://franksmatchbox.weebly.com/

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden, we worden ouder omdat we gestopt zijn met spelen.
Alwin van Hattem
Spammert

« Antwoord #5 Gepost op: September 13, 2008, 05:38:41 »

Ben niet helemaal zeker maar het lijkt overduidelijk dat Maisto dezelfde mallen heeft gebruikt... wijst erop dat de mal verder werd uitgeslepen.

Geloof zelf niet zo heel erg dat matchbox de mallen aan maisto heeft geleverd, denk eerder dat maisto een mal gemaakt heeft naar het matchbox model, of dat maisto net als matchbox de 1 op 1 versie zo precies mogelijk heeft verkleind(het eerste lijkt me meer waarschijnlijk)
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.

« Antwoord #6 Gepost op: September 13, 2008, 07:17:17 »

Maisto heeft volgens mij ook de vuilniswagen van M-box overgenomen...

Fardango
Uber spammer

« Antwoord #7 Gepost op: September 18, 2008, 08:53:50 »

Wat gaaf om te zien hoe ze die oude modellen hergebruikt hebben, Eddy :thanks:  Die MB CAT is mooi en ik wist niet dat er een Growler versie was van de Corgi Shovel... geweldig.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: