Ik zie dat er meerdere zijn die meerdere individuele modellen nomineren. Ik denk dat een top 10 wellicht makkelijker werkt? En significante modellen, kunnen dat ook oudere modellen zijn die je pas in 2021 kocht? Ik ga uit van 2021 modellen:
Bburago: Lynk&Co 05
Een onverwacht model, mooie uitvoering (vering, goede opdruk)
Schuco: BMW 2002Ti Slotemaker/Van der Geest
De Schuco die Christian nomineerde is ook tof, maar deze met een Nederlands tintje vind ik net even toffer. De rolkooi en extra mistlichten zijn een mooie toevoeging en laat zien dat Schuco groeit (voorheen deed men enkel een andere opdruk)
Werk83: BMW 320i STW Menzel
Een van de eerste modellen in 1:64 van dit merk, met vele details, zoals de antenne. Het is het eerste model van een STW-cup auto (zover mij bekend) in 1:64. Hopelijk zien we meer van dit merk
Welly: Wartburg 353
Ik vind de Wartburg fraaier uitgevoerd als de Skoda. Een erg leuk en toch onverwacht model, net als de Skoda onverwacht was.
DCM: Rolls-Royce Cullinan
Ondanks de spellingsfout op de verpakking, een prachtig model, met vrijwel alles wat in het echt open kan, ook in het model kan. Ook de accessoires vind ik leuk.
Hot Wheels: Lancia Delta Integrale HF
Mooie modelkeuze, best fraaie uitvoering voor een standaard HW
Matchbox: 1934 Chevrolet Master Coupe
Ik weet niet zeker of dit een 2021 model is, maar ik vind de keuze voor dit model erg leuk. Ook de uitvoering kan mij bekoren, gezien de mogelijkheden.
Norev: Citroën AX
Ik had niet verwacht hier een modelletje van te zullen zien. Alleen al vanwege de modelkeuze leuk. Ik vind de uitvoering ook erg goed gelukt.
XCarToys: Beijing BJ212
Niet het eerste model van een Beijing, maar wel fraaie. Er horen nog spiegels op, maar dat is een gepriegel.
En de al genoemde Aurus van XCarToys ronden de top 10 aanwinsten af.