Het Majorette nieuws blijft maar binnen stromen deze dagen, zoals hierboven al beschreven! Voor de Liefhebbers zijn in de hierboven genoemde Tune-up serie vast weer wat leuke modellen te vinden. Goed om te zien dat deze serie een vervolg krijgt, ook al zal het voor de meeste mensen, waaronder ikzelf, niet helemaal hun ding zijn. Daarnaast is er vandaag weer het een en ander online verschenen. Op een Duits forum kwam ik de volgende informatie tegen, welke ik voor jullie even heb vertaald
Een paar Neuheiten voor 2022 zijn de volgende modellen:
VW Golf I
VW T3 (Hoogdak en normal)
Citroen DS19
Dacia 1300
Isuzu D-max Pickup
Fiat 500 Cabrio
Audi Q4 etron
Ford Bronco
De Fiat e500 cabriolet had ik hier al getoond, van de Isuzu D-Max Pickup heeft Majorette vandaag de 1e foto online gegooid, van de Ford Bronco is ook een foto online verschenen deze is vooralsnog alleen te vinden als beursmodel, deze zal ook in de tune-up serie 2 uit gaan komen en hoogstwaarschijnlijk zal hij ook te vinden zijn in de Premium-serie. Daarnaast is de Toyota Yaris WRC-Rally online te vinden, De Volkswagens Golf 1 en Transporter T3 zullen hun debuut gaan maken in een nieuwe serie van modellen genaamd: " Volkswagen, the Originals" (hier over later meer), goed om te weten, is dat de T3 in 2 varianten zal verschijnen namelijk als gewone bus en als versie met Hoogdak. Tot slot schijnen online hier en daar foto's te staan van de Peugeot E-Legend, welke in verband worden gebracht met Majorette, deze zal echter vooralsnog niet gaan komen.
Hier onder de afbeeldingen, als eerste de Toyota Yaris WRC-Rally:
Als tweede heb ik voor jullie de Afbeelding van de Ford Bronco als Beursmodel, opvallend detail aan dit model is dat het lijkt alsof er bij het beursmodel ook enkele tune-up parts zijn toegevoegd:
En als derde heb ik hier nogmaals de eerste afbeelding van de Isuzu D-Max pickup voor jullie, deze zal gaan verschijnen in de streetcar series:
Enkele kleurvarianten zoals de Blauwe Suzuki Jimny met nieuwe velgen en de Witte Hyundai i30 N, waren al bekend. Daarnaast zal er een Volvo V90 in Volvo-Racing kleuren verschijnen en een Toyota GT-2000 als Racingvariant, Verder zal er ook nog een tweetal speciale series uitgebracht worden in de kleurcombinaties Zwart/Wit en Champagne/rosé.
De modellen op de voorkant van de Catalogus voor 2022 zullen hoogstwaarschijnlijk rond schaal 1/43 zijn en vermoedelijk deels uit plastic bestaan. Het gaat hier om grotere modellen als een ziekenwagen, Brandweerwagen, Vuilniswagen, Bouwmachines, diepladers enz.
Noemenswaardig is de nieuwe VW-Originals-Serie, de T1 wordt aangepast en zal naast bus en transporter nu ook uitgebracht worden als pickup en flatbed. samen met de Kever, Golf I en T3 krijg je een zeer uitgebreide serie met o.a. FlowerPower-Kleuren en dergelijke.
Hieronder een kleine impressie van de serie:
Tot zover eerst weer het nieuws voor nu uit de Majorette hoek