3 Inch Forum
Mei 01, 2024, 10:59:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Siku 2021  (gelezen 21827 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #15 Gepost op: Januari 10, 2021, 11:53:53 »

Goed nieuws en slecht nieuws van uit het Siku-kamp, zoals Hugo al eerder aangegeven heeft hier vandaag, zijn er nieuwe modellen bekend gemaakt voor 2021!

Het Goede nieuws is dat er wel degelijk een aantal leuke modellen tussen zitten die ook echt een beetje verzamelwaardig zijn.

Het slechte nieuws is daar in tegen dat het voor de meeste mensen hier eigenlijk nog weinig relevantie bied, los van de modellen die al bekend zijn gemaakt in de afgelopen maand zijn er eigenlijk alleen nog een Corvette ZR1 van de Amerikaanse politie en wat tracktoren en bouwmachines die uit komen, wel zijn er een aantal jubileum modellen gepresenteerd ter ere van het 100 jarig bestaan van de firma SIeper KUnststoffe. Voor de rest is er naar mijn mening weinig interessants te melden voor de mensen hier, tenzij ze net als ik Siku als hoofdverzamelgebied hebben.

Hieronder zal ik een aantal foto's plaatsen van de te verwachten modellen voor het komende jaar, zoals Hugo zich terecht afvraagt weet ik niet of de foto's hier geplaatst mogen worden, maar aangezien de complete catalogus voor 2021 te vinden is op de website van Siku denk ik dat dit geen enkel probleem hoeft te zijn. Ook de link naar de Catalogus zal ik voor de liefhebbers hier plaatsen, maar genoeg gepraat, nu tijd voor beelden, kijk en oordeel zelf:

Als eerste heb ik hier de aangekondigde modellen voor de maand Maart:



Gevolgd door de levering die gepland staat voor Juni:



En de levering die voor September gepland staat:



Tot slot zijn er ook nog een aantal Jubileum modellen aangekondigd:






Mijn eerste indruk voor nu is dat er best modellen tussen zitten die voor Siku-liefhebbers interessant zijn, zoals bijvoorbeeld de VW Transporter T6 van de Feuerwehr als "Notarzt" Met koffertjes, de BMW i8 "Polizei", De "UPS" Mercedes-Benz Sprinter (ook al is dit eigenlijk niet meer dan een omgebouwde ambulance), De MAN Pantserwagen van de Polizei en de BMW Z4 M40i (welke er zonder stickers waarschijnlijk het beste uit ziet).

Voor de rest weet ik niet zo goed wat ik moet vinden van de Neuheiten voor 2021, wel heb ik een beetje het idee dat men bij Siku nog niet het achterste van zijn tong heeft laten zien. Naar mijn idee is het namelijk zo dat ze voor nu waarschijnlijk alleen de modellen laten zien die echt klaar zijn en dat ze deze gauw online hebben gegooid om ons een indruk te geven van wat we kunnen verwachten van Siku in de toekomst.

Zelf kan ik me in de recente geschiedenis ook geen jaar voor de geest halen dat de modellen zo vroeg al openbaar gemaakt zijn, ook krijg ik bij het zien van deze foto's het idee dat ze bij Siku de Catalogus een beetje snel hebben afgeraffeld zodat ze toch wat hebben te laten zien, want echt veel nieuws vind ik het persoonlijk ook niet ten opzichte van de afgelopen jaren.

Wellicht is het zo dat, met het oog op de Spielwarenmesse , welke door de Corona crisis is verplaatst naar komende zomer, men bij Siku heeft gedacht het tussen aanhalingstekens "ECHTE" nieuws daar te gaan presenteren. Omdat ze anders eigenlijk niks meer te zoeken hebben op de beurs en het grootste deel van het geplande nieuws dan al in de winkels ligt. Mede door de corona crisis, denk ik dat ze bij Siku behoorlijk wat grote productie en planningsproblemen hebben opgelopen, waardoor men uiteindelijk de hele planning heeft moeten omgooien en bepaalde dingen en ideeën eigenlijk zouden moeten worden uitgesteld. Met als gevolg een ietwat lege catalogus en veel grote jubileum-plannen die voorlopig eerst in de ijskast worden gezet.

Misschien ben ik veel te optimistisch, maar het wil er bij mij nog niet echt in dat dit alle modellen voor komend jaar zijn, mocht dit wel zo zijn dan hebben ze bij Siku eigenhandig de grootse verwachtingen die iedereen voor het 100jarig jubileum had om zeep geholpen en behoorlijk teleurgesteld.

Tot slot heb ik hier nog de link naar de complete catalogus voor de liefhebbers:

https://www.siku.de/de/service/medien/katalog.html

Al met al denk ik dat het jaar 2021 best een mooi jaar gaat worden voor de Siku-liefhebbers, maar wel met een behoorlijke kanttekening dat dit wellicht nog niet alles is voor komend jaar en dat het tot nu toe best een beetje teleurstelt na alle verwachtingen die hooggespannen waren bij iedereen, de afgelopen jaren.
« Laatste verandering: Januari 10, 2021, 12:10:41 door Denniyo » Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #16 Gepost op: Januari 10, 2021, 03:24:45 »

Bedankt voor de leuke bijdrage Hugo en Dennis! Ik ben erg benieuwd. Er zitten relatief weinig nieuwe dingen tussen maar ook wel leuke en interessante nieuwtjes. Wel heb ik van een verzamelaar een foto gekregen van een model dat niet in de catalogus staat nog, namelijk de BMW I8 Policie, een speciale editie uit Tsjechië. Voor de rest hoop ik inderdaad dat er nog meer nieuwe modellen komen. Ik mis een beetje de 1/55 modellen van nieuwe modellen van BMW, Audi of Volkswagen. En ik had ergens meer Amerikaanse modellen verwacht. Maar wie weet wat 2021 nog gaat brengen! Ik vind de zelfbouw kits van de auto’s wel erg leuk bedacht met die stickervellen. Komt denk ik ten goede van de creativiteit van de kids.

« Laatste verandering: Januari 10, 2021, 04:12:13 door The_Siku_Collector » Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #17 Gepost op: Januari 10, 2021, 03:30:31 »







Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #18 Gepost op: Januari 11, 2021, 08:06:23 »

Siku heeft tevens recent ook nog een nieuwe kleur voor de BMW X6 M uitgegeven, namelijk een wat donkerder kleur blauw. Ik vind de kleur persoonlijk erg mooi, een wat vollere en diepere kleur. Mooier naar mijn mening als het origineel!



« Laatste verandering: Januari 11, 2021, 11:42:08 door The_Siku_Collector » Gelogd
Niels
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1099



WWW
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 21, 2021, 02:57:00 »

Zeker! Dit is (of lijkt althans op) portimaoblau, een originele BMW M-kleur. Zou die pot generiek blauwmetallic (samen met de pot verkeersrood) eindelijk een keer leeg zijn bij Siku?
Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #20 Gepost op: Januari 23, 2021, 06:28:16 »

Laten we het hopen! De kleur blauw van de camper set van de F150 is ook erg mooi!
Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #21 Gepost op: Januari 24, 2021, 01:17:48 »


Een verzamelaar op Instagram heeft de nieuwe SLS AMG BLACK SERIES al gekocht in een speelgoedzaak in Vietnam. Het is duidelijk matte lak, maar ik vind de casting en lak er erg ruw uitzien. Een beetje slordig naar mijn mening. Ik hoop hem snel te hebben en dan maar even kijken hoe hij er live uit ziet! Voor de rest wel een leuk model, ondanks dat er bij dit model nu toch wel de rek uit is qua leeftijd.


Gelogd
Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #22 Gepost op: Februari 13, 2021, 06:30:27 »

Voor de liefhebbers is hier een nieuwe Auslander voor Zwitserlad, welke in de loop van het jaar zal zijn te vinden in de (voornamelijk) Zwitserse winkels thumbsup





Gelogd
Niels
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1099



WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Februari 14, 2021, 09:49:10 »

Leuke set zo, met die laaddeur! Ook als je 'gewoon' de standaard UPS-versie hebt thumbsup
Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #24 Gepost op: Maart 14, 2021, 11:32:40 »

3 nieuwe geschenksets van Siku die in september worden uitgeleverd. Vooral de supercars zien er gaaf uit in de nieuwe kleuren!





Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #25 Gepost op: Maart 15, 2021, 09:23:17 »

Op toycardealer.com valt ook te zien dat er binnenkort 2 nieuwe sets uitkomen van de Bentley Continental met artikelnummer 6291 (A en B).
Ik heb me laten vertellen dat ze geen hele bijzondere designs krijgen met tribals of iets dergelijks zoals bij de Bugatti sets. Het is denk ik meer vergelijkbaar met de recent uitgegeven twee Mercedes sets. Ik heb er helaas nog geen foto’s van.
Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #26 Gepost op: April 26, 2021, 06:51:47 »

Vandaag de nieuwe Camaro en Polizei Sprinter binnen gekregen. De bedrukking op de Camaro zit helaas niet helemaal recht en de Sprinter heeft een ander soort bedrukking gekregen. Het is net alsof hij onder de printer gelegen heeft, allemaal minuscule inktpuntjes, ook waar geen bedrukking hoort te zitten. Verder wel twee leuke modellen!







Gelogd
Egbert2CV
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4777



WWW
« Antwoord #27 Gepost op: April 28, 2021, 07:09:52 »

Vandaag de nieuwe Camaro en Polizei Sprinter binnen gekregen. De bedrukking op de Camaro zit helaas niet helemaal recht en de Sprinter heeft een ander soort bedrukking gekregen. Het is net alsof hij onder de printer gelegen heeft, allemaal minuscule inktpuntjes, ook waar geen bedrukking hoort te zitten. Verder wel twee leuke modellen!


Mercedes Printer ?  evil6
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10381



WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 09, 2021, 11:38:52 »

230800302 is ook een interessante variant.
Gelogd

Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 09, 2021, 08:14:04 »

230800302 is ook een interessante variant.

Hiermee doel je op de Nederlandse Politie variant van de Mercedes-Benz G-Klasse? Zo ja, dan is dat geen Neuheit voor 2021. Deze is, als ik mij niet vergis al leverbaar sinds 2019, ik heb hem in ieder geval al een tijdje thuis staan.

Wel nieuw zijn deze 2 setjes Bentley Continental welke speciaal uit komen voor de markt in het Verenigd Koninkrijk:

Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!