3 Inch Forum
Mei 11, 2024, 04:27:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Siku 2021  (gelezen 21974 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Gepost op: Oktober 20, 2020, 10:12:09 »

Hallo medeverzamelaars, het is bijna eind Oktober en de afgelopen jaren sijpelden rond deze periode de eerste geruchten, al dan niet de eerste nieuwe Neuheiten voor het komende jaar van Siku door, zo ook dit jaar!

Afgelopen maand zijn er een hele hoop nieuwe Auslanders (buitenlandse modellen) op basis van de Mercedes-AMG G65 Siku opgedoken in de Sikumodelwelt. Hieronder een klein overzicht van de nieuwe modellen en bij welk land ze horen:



2345 Siku Mercedes AMG GE G65 Feuerwehr Limited Edition Zachranna Tschechien
2345 Siku Mercedes AMG GE G65 Feuerwehr Limited Edition Ambulance Griechenland
2345 Siku Mercedes AMG GE G65 Feuerwehr Limited Edition Mentök Ungarn
2308 Siku Mercedes AMG GE G65 Polizei Limited Edition Rendörseg Ungarn
2308 Siku Mercedes AMG GE G65 Polizei Limited Edition Policie Tschechien
2308 Siku Mercedes AMG GE G65 Polizei Limited Edition Police Griechenland
2306 Siku Mercedes AMG GE G65 Feuerwehr Limited Edition Tüzoltosag Ungarn
2306 Siku Mercedes AMG GE G65 Feuerwehr Limited Edition HASICI Tschechien
2306 Siku Mercedes AMG GE G65 Feuerwehr Limited Edition 199 Griechenland

In eerste instantie betreft het hier Limited Editions van de hulpdiensten uit verschillende Europese landen. Hoewel, Limited Edition is bij Siku altijd een beetje een relatief  begrip, in dit geval betekent het waarschijnlijk dat de oplage minimaal rond de 10.000 stuks ligt en waarschijnlijk nog wel meer, maar dat doet er nu niet toe.

Je zou zeggen op het eerste gezicht niks bijzonders gewoon een aantal varianten op een bepaald model en dus ook geen nieuwe modellen voor 2021, echter de oplettende kijker heeft het waarschijnlijk al gespot er staat bij sommige modellen Feuerwehr, maar wanneer we verder lezen zien we hier ook Ambulance en verbasteringen van deze term staan, op zich nog niks bijzonders zou je zeggen, ware het niet dat dat deze Feuerwehr/Ambulance modellen een ander product nummer hebben gekregen dan de reguliere Feuerwehr modellen namelijk 2345!

Zoeken we dit nummer echter op in de catalogus, dan blijkt dat deze NIET in de catalogus terug te vinden is, naast dit nummer is er echter ook nog een afbeelding opgedoken van de achterkant van de verpakking:



Zoals jullie zien staat er op de verpakking een Duitse Notarzt variant van de Mercedes-AMG G65, maar dat is toevallig, deze was er ook nog niet. Nu vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats, een onbekend product nummer en op de verpakking een model waar tot voor deze maand nog niemand van gehoord had, ik denk dat we dus wel kunnen concluderen dat het hier een Neuheit betreft, want het feit dat hij ook nog eens niet in de catalogus staat betekend volgens mij dat dit dus hoogstwaarschijnlijk een nieuw model word voor komend jaar.

Wanneer het model uitkomt is nog even de vraag, ergens hebben de meeste Sikuverzamelaars inmiddels wel een optelsommetje gemaakt waarschijnlijk, na het uitbrengen van een Civiele versie, een versie met zeilboot, de Bundespolizei variant en de Feuerwehr variant, was dit natuurlijk de enige versie die nog ontbrak en kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat deze ook nog uit zou komen.

Het feit dat dit model door Siku op deze manier bekend is gemaakt, betekend vast niet dat hij volgend jaar September pas uitkomt, dus de verwachting is dat hij hoogstwaarschijnlijk in Maart of wellicht zelfs in Januari al zal verschijnen als Duitse variant in de reguliere handel. Vermoedelijk is dit niet echt het soort nieuws van Siku wat je had gehoopt, echter alles met elkaar denk ik dat het toch wel een mooie start is van fantastisch Sikujaar 2021. Niet in de laatste plaats omdat Siku in dit jaar zijn 100 jarige jubileum gaat vieren dus de verwachtingen liggen behoorlijk hoog!  thumbsup
« Laatste verandering: December 30, 2020, 11:29:18 door Christian » Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 21, 2020, 08:44:59 »

Ik vermoed dat je met dat laatste Sieper Werke bedoelt, Siku zelf is van later datum.
Gelogd
Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 27, 2020, 09:04:09 »

Klopt idd Hugo heb je helemaal gelijk in, al verwacht ik dat zowel Siku als Wiking er wel enige aandacht aan zullen geven komend jaar thumbsup

Ander nieuws vandaag op Siku gebeid is dat de eerste nieuwe levering voor Januari, welke meestal al eind November begin December in de winkels ligt vanwege de feestdagen, online is verschenen, zoals gezegd naar verwachting zullen deze modellen rond eind november begin december in de winkels liggen.

Laten we beginnen met de blister serie, in deze serie zullen vooral nieuwe varianten op bestaande modellen uitgebracht worden deze levering, maar ook een aantal nieuwe castings:
 
Hier onder de nummers met het bijbehorende nieuwe model:

1396- New Holland mit Frontlader:



1538- Chevrolet Camaro:



1542- Mercedes SLS AMG Black Series:



1693- Ford F150 Pick-Up Camper:



1600- Baukipper mit Tape:



1600- Wasserflugzeug mit tape



Tot zover de Blistermodellen, van de laatste 2 zijn nog geen exacte nummers bekend, deze zullen later ongetwijfeld nog bekend worden.

Ook in de 1:50 serie zullen 2 nieuwe modellen verschijnen in Januari en wel deze:

3561- Liebherr L566 Radlader:



En misschien wel het mooiste model in deze schaal, al dan niet de mooiste van de hele levering is de volgende:

2115- MB Sprinter Miesen Typ C Rettungswagen:



Tot slot is er nog een giftpack dat uitkomt in Januari met 3 modellen bestaande uit:  Een Feuerwehr Tankautospuit (Scania zonder Licentie), wederom een MB Sprinter Miesen Typ C Rettungswagen en tot slot bevindt zich ook nog een Feuerwehr Drehleiter (Scania zonder Licentie) in dit giftpack :




Persoonlijk kijk ik heel erg uit naar de nieuwe Rettungswagen, dit lijkt (net als de nog te verschijnen Polizei Sprinter) wederom weer een top model te worden op het eerste gezicht, Ook de Camaro vind ik een gaaf model, al snap ik dan weer niet waarom men ook hier weer heeft gekozen voor een trekhaak.

Daarnaast vind ik de de Ford F150 Camper ook een leuke aanvulling (leuk detail van dit model is, dat deze zal worden geleverd met het zelfde setje vakantie meubelen  dat eerder dit jaar al werd geleverd bij de VW California T6). Wel ben ik van mening dat het misschien een beetje een overbodige aanvulling is, al is het wel weer eens wat anders dan anders in het Siku-assortiment.

Tot slot vraag ik mij af waarom men 5-6 jaar na het beëindigen van het productieproces van de SLS AMG als nog besloten heeft om de black series versie bij Siku op te nemen in het assortiment. Niet in de laatste plaats omdat Siku het origineel al sinds 2010 produceert en waarom niet is gekozen voor de onlangs gepresenteerde AMG GT Black Series.
Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #3 Gepost op: November 17, 2020, 11:56:14 »

Het schijnt dat Siku een nieuwe kleur van de BMW 520i heeft uitgebracht. Her en der is hij al beschikbaar bij ToyChamp. Kleur ziet er wat grof uit maar ben benieuwd!


Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #4 Gepost op: November 17, 2020, 12:06:50 »

Ookal stond dit model gepland voor september 2020, toch werd de AMG GT4 verplaatst naar 2021. Nu plots is hij toch leverbaar bij een aantal winkel en online winkels. Een erg mooi model, zeer gedetailleerd en opvallend breed! Een stuk breder dan de reguliere modellen van Siku. Op mijn Instagram als the_siku_collector heb ik wat gedetailleerde foto’s staan. De mijne kon ik bestellen bij toycardealer.com.















« Laatste verandering: November 17, 2020, 12:08:27 door The_Siku_Collector » Gelogd
Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #5 Gepost op: November 18, 2020, 12:20:42 »

De 5 serie is een mooie variant! Was zelf wel en beetje uitgekeken op de verschillende tinten grijs al dan niet met of zonder donkere koplampen en weet ik wat voor kleine verschillen er nog meer zijn geweest door de tijd heen, Als het dezelfde kleur is als op de Porsche 918 Spyder of wellicht een aangepaste vorm van de kleur op Panda T5 GP van Siku dan denk ik dat het wel een mooi geheel wordt. Zo op de foto's lijkt het een alleszins mooie combi dat (Mat)Donker Blauw met het lichte interieur, wat ik persoonlijk ook een verbetering vind, zijn de zilveren velgen. Ook al zaten deze ook op de Polizei en Notarzt varianten voor mij is het een hele verbetering!

Verder lijkt de AMG GT4 ook een zeer geslaagd model geworden! In ieder geval de beste van de 3 race auto's die dit jaar uitgekomen zijn bij Siku, daarnaast schijnen de verhoudingen en de ingezette koplampen ook behoorlijk te kloppen met de waarheid als ik de reacties hier en daar zo op internet lees.
Wel lees ik veel kritiek op het feit dat de bedrukking niet uitbundig genoeg zou zijn en dat de wielen er niet zo mooi onder passen, maar naar mijn bescheiden mening is dat juist helemaal niet zo, ik zelf vind ze onder dit model juist zeer goed staan in het zwart, het zijn zo net de de multispaaks zwarte AMG velgen welke je af fabriek al kan bestellen. Voor een raceauto is de bedrukking inderdaad wat magertjes misschien, echter wat mij betreft had het nog wel iets minder gemogen.

Persoonlijk had ik liever gezien dat ze de letters en racenummers van de zijkant, voorraam en de spoiler hadden verwijderd en alleen de groene strepen hadden laten zitten, dat geeft het model toch net ff wat meer stijl en klasse naar mijn idee. Voeg daar nog 2 "koelsleuven" boven de wielkasten aan toe en er staat gewoon een AMG GT R PRO dat had ik dan persoonlijk weer een betere keuze gevonden, maar goed dat hebben we helaas niet voor het zeggen.

Opvallend vind ook ik het feit dat hij uiteindelijk toch, tussen aanhalingstekens "NU AL" uitkomt. Daar waar hij eerst gepland stond voor September, toen voor November, daarna zelfs even voor 2021 en nu toch weer in November. Wel moet ik zeggen dat ik wel erg blij ben met het feit dat hij nu langzaamaan uitgerold wordt in de winkels des te eerder kan ik hem ook toevoegen aan de verzameling occasion16  

Helaas is er toch nog een kleine kanttekening bij deze levering, want wederom zijn de Wacker Neuson graafmachines uitgesteld, waarbij ik me toch serieus afvraag wat nou precies de problemen zijn bij deze twee modellen dat ze keer op keer weer uitgesteld moeten worden, Helemaal omdat ze bij Siku ook niet echt schijnen te weten wanneer ze komen. Daarnaast is misschien wel de grootste telleurstelling dat ook de Nieuwe Mercedes-Benz Polizei Sprinter voor een 2e keer is uitgesteld, dit maal komt hij naar verwachting met de Levering van Januari 2021 uit, wat dus betekend dat we deze levering 2 nieuwe Mercedes Sprinters krijgen uitgeleverd!

Want zoals jullie weten komt er ook nog een Miesen Rettungswagen op basis van de nieuwe Sprinter uit! wav
« Laatste verandering: November 18, 2020, 12:30:52 door Denniyo » Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #6 Gepost op: November 18, 2020, 12:29:38 »

Leuk stukje! Bedankt voor je reactie. Ja ik las op Sikumania al inderdaad dat de bedrukking wat tegenviel maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de licentie kosten..maar in ieder geval een leuk model. Ik was gisteren bij Toychamp in Alkmaar en daar hangen ze al in grote getale in het rek tot mijn verbazing. Toychamp geeft tevens aan dat de blauwe 520i nog even op zich laat wachten maar deze zal er ongetwijfeld snel aankomen! Erg benieuwd naar.
Ik kijk erg uit naar de Polizei Sprinter, een mooie toevoeging aan de collectie en ik ben natuurlijk enorm benieuwd naar de nieuwe modellen voor de rest van 2021!
Laten we hopen op iets moois!
Ik hoop dat de SLS black series en Camaro mooie modellen worden. Op de foto zien ze er nog wel een beetje pre-productie uit.
Gelogd
Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #7 Gepost op: Januari 04, 2021, 11:03:00 »

Voor de liefhebbers  vond ik zojuist een "Neuheitenblatt 01" van Siku, op zich staat hier niets nieuws in behalve enkele afbeeldingen van functionaliteiten van nieuwe modellen en eerlijk is eerlijk er staan zeker een aantal verrassingen op die je in eerste instantie niet 1,2,3 zou verwachten bij Siku!





Geen idee of dit zo goed te zien is, maar zeker de moeite waard om het even nader te bekijken! thumbsup
Gelogd
The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #8 Gepost op: Januari 05, 2021, 08:19:33 »

Goedemorgen! Dat is leuk om je dag mee te beginnen. Ziet er goed uit. Ben erg benieuwd wat de rest van het jaar gaat brengen met Siku, hoop op een paar mooie auto’s. Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? :)
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 05, 2021, 06:30:29 »

Voor de liefhebbers  vond ik zojuist een "Neuheitenblatt 01" van Siku, op zich staat hier niets nieuws in behalve enkele afbeeldingen van functionaliteiten van nieuwe modellen en eerlijk is eerlijk er staan zeker een aantal verrassingen op die je in eerste instantie niet 1,2,3 zou verwachten bij Siku!





Geen idee of dit zo goed te zien is, maar zeker de moeite waard om het even nader te bekijken! thumbsup
Dat zijn dezelfde nieuwtjes die in Oktober geplaatst werden??
Gelogd

Denniyo
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1005



« Antwoord #10 Gepost op: Januari 05, 2021, 07:19:01 »

Dat zijn dezelfde nieuwtjes die in Oktober geplaatst werden??
[/quote]

Klopt, maar ging mij meer om de functies van bijvoorbeeld de Ambulance en de bevestiging  dat de Camaro bijvoorbeeld wederom een te openen motorkap krijgt zoals we eerder al zagen bij de Corvette en de Mustang. De ambulance is voor mij toch de grootste verassing met een afneembaar dak, te openen deuren, uit te nemen brancard, een goed afgewerkt interieur zo op het eerste gezicht en een extra te openen deur met uitneembare ruggenwervelplank  love10 wav
Gelogd
buttonfreak
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10383



WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 05, 2021, 07:51:36 »

Dat zijn dezelfde nieuwtjes die in Oktober geplaatst werden??

Klopt, maar ging mij meer om de functies van bijvoorbeeld de Ambulance en de bevestiging  dat de Camaro bijvoorbeeld wederom een te openen motorkap krijgt zoals we eerder al zagen bij de Corvette en de Mustang. De ambulance is voor mij toch de grootste verassing met een afneembaar dak, te openen deuren, uit te nemen brancard, een goed afgewerkt interieur zo op het eerste gezicht en een extra te openen deur met uitneembare ruggenwervelplank  love10 wav
[/quote]snap het
Gelogd

The_Siku_Collector
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #12 Gepost op: Januari 06, 2021, 08:58:18 »

Ik ben trouwens benieuwd of de SLS AMG een nieuwe casting is of gebaseerd is op de huidige SLS AMG die Siku gemaakt heeft. Het model ziet er wat kleiner en korter uit moet ik zeggen. Wat denken jullie?
Gelogd
Niels
Administrator
Spammert
*****
Offline Offline

Berichten: 1099



WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 07, 2021, 08:58:17 »

Waarschijnlijk niet. De aanpassingen zitten voornamelijk in de bodemplaat (aan de voorkant verlengd zodat er nu een 'air dam' onder hangt) en in die achterspoiler, waarvoor je hooguit twee bevestigingsgaten in de koets moet maken. 
Gelogd
Hugo
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2710


« Antwoord #14 Gepost op: Januari 09, 2021, 09:27:31 »

Siku heeft nu de rest van de 2021-modellen bekend gemaakt.

Het blijkt dat ze voornamelijk inzetten op modellen met stickervellen erbij en verder vooral speelbare (Siku World) meuk en 1:50 modellen.

Er komt een nieuwe BMW Z4 (die is 1:50, en ook met stickers) en, en dat is wel interessant, een 1:55 Unimog U400 en een Beetle voor 100 jaar Sieper werke.

Foto's heb ik ook gezien, maar omdat ik niet weet of ik dit hier vrij kan plaatsen weet ik niet, dus die mogen jullie zelf opzoeken.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!