3 Inch Forum
Mei 01, 2024, 01:00:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dinky Toys 518 Renault 4L  (gelezen 2428 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Peerke
Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 34



WWW
« Gepost op: April 06, 2020, 05:47:35 »

Ter illustratie voor Fotowedstrijd 103 Typisch Frans heb ik mijn enige Dinky Toy als illustratie gebruikt.

Mijn eerste 1:1 auto was een Renault 4 Export uit 1971, en sindsdien heb ik me altijd verbaast over het feit dat andere auto's nooit zo praktisch, comfortabel, betrouwbaar, simpel te onderhouden en zuinig waren.
Ik heb er dan ook een stuk of 6 gehad van die 1:1 versies, tot ze echt niet meer voor een leuke prijs te vinden waren.
Maar dat is dus de reden waarom deze Dinky een uitzondering is tussen mijn Lesney/Matchbox verzameling, elke keer wordt ik weer blij als ik weer een R4 voorbij zie rijden  love4

Dus toen ik een overgeverfd exemplaar tegenkwam op de rommelmarkt in Delft heb ik hem meteen maar mee naar huis genomen.
Hier zie je hem naast een Atlas broertje wat ik later tegenkwam op Marktplaats:

Was eerlijk gezegd verbaasd over de Atlas versie, het is een erg goede kopie van dit jaren 60 model.

De R4 is natuurlijk eerst gedemonteerd:


En daarna grondig schoongemaakt:


Chassis en carrosserie na de primer in de nieuwe kleuren gespoten:


Daarna de details ingekleurd:


En weer in elkaar gezet, en naast zijn meer dan 50 jaar jongere Atlas broertje gezet:


Met vriendelijke groeten,
          Peer
« Laatste verandering: April 27, 2020, 04:27:34 door Peerke » Gelogd

Voordat je je mond open doet, wees dan zeker dat het een verbetering is van de stilte :-)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!