Peerke
Newbie
|
|
« Gepost op: Maart 06, 2020, 04:01:55 » |
|
Hallo allemaal, Voor het eerst dat ik een keer iets win met een fotowedstrijd Bedankt allemaal voor de stemmen op mijn Matchbox VW camperfoto En de hoofdprijs voor deze fotowedstrijd is nu, dat ik een nieuw topic voor de volgende fotowedstrijd mag aanmaken. Aangezien ik een voorliefde heb voor Franse auto's, en de R4 in het bijzonder, is het thema deze keer "Typisch Frans" Ofwel een Franse voiture of typisch Frans tafereeltje als onderwerp voor je foto. Ter illustratie/inspiratie wellicht hier vast een voorbeeld , buiten mededinging, van een oude gerestaureerde Dinky-Toys R4: Je hebt tot maandag 6 april 2020 de tijd om hier je inzending te posten. 1 inzending per deelnemer zoals ik zelf ook gemerkt heb de vorige keer Succes, Peer.
|
|
« Laatste verandering: Maart 12, 2020, 06:24:23 door Peerke »
|
|
Voordat je je mond open doet, wees dan zeker dat het een verbetering is van de stilte :-)
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 11, 2020, 08:38:40 » |
|
Mag de schaal ook afwijken van 3 inch, zoals jouw mooie Dinky Renault?
|
|
|
|
ik weet het is maf, maar ik zoek in alle schalen een daf.
|
|
|
Peerke
Newbie
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 11, 2020, 09:20:42 » |
|
Volgens de regels van dit forum niet zie ik hier. Denk dat een van de moderatoren deze beter kan beantwoorden.
Deze Dinky is trouwens 3,1 inch. Dit is nog een kleine oude Dinky uit Frankrijk, die zou toch net binnen de regels vallen vermoed ik. Maar is hier alleen als voorbeeld bedoeld en doet niet mee dus.
Er zijn waarschijnlijk genoeg 3 inch Franse modellen te vinden van Alpine's, 205, Estafette's, 2CV, 4CV, 404, R4's, DSjes, Matra's e.d. van Majorette, Solido, Norev en andere fabrikanten.
Wat mij betreft maakt de exacte maat niet uit, maar denk dat je wel een berichtje krijgt van een moderator als je een 1/43 model gebruikt.
Met vriendelijke groeten, Peer
|
|
|
|
Voordat je je mond open doet, wees dan zeker dat het een verbetering is van de stilte :-)
|
|
|
Robby
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 12, 2020, 07:15:40 » |
|
Voor daffies maken we meestal een uitzondering, omdat er in zijn verzamelgebied zeer weinig 3 inch te vinden is. Dit geld dan ook enkel voor Stephan (daffies).
|
|
|
|
In elke volwassene schuilt een kind
|
|
|
Peerke
Newbie
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 12, 2020, 08:09:59 » |
|
Ah, Daffies kan dus zoiets insturen: Deze Daf staat nu trouwens op Ebay: https://www.ebay.nl/itm/132492893257Succes allemaal! Peer
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 15, 2020, 09:16:39 » |
|
Voor daffies maken we meestal een uitzondering, omdat er in zijn verzamelgebied zeer weinig 3 inch te vinden is. Dit geld dan ook enkel voor Stephan (daffies). Dank je wel Robby, ik voel me vereerd met deze "status aparte". Nu maar eens goed gaan nadenken over een idee met de Franse slag.
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 16, 2020, 12:18:07 » |
|
Krijg ik toestemming om met DAF van 3inch af te wijken, vind ik me daar mijn Majorette DAF display met bijbehorende 3inch trucks terug.
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 24, 2020, 09:16:14 » |
|
Het is pas Frans als ook Frits erbij is...
|
|
|
|
|
|
|
boerharms
Lekker bezig
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 24, 2020, 07:18:02 » |
|
Het is pas Frans als ook Frits erbij is... Beetje offtopic, maar is Frits eigenlijk al weer ergens teruggevonden?
|
|
|
|
|
|
|
daffies
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: April 03, 2020, 07:40:17 » |
|
Dit gaat er op lijken dat ik minimal bij de eerste 3 ga eindigen
|
|
|
|
|
|
|
mazdaman
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: April 04, 2020, 06:49:27 » |
|
heb al gezocht naar een Made-in-France Toyota Ayayaygo maar vind nix
|
|
|
|
Zoek Mazda Schaalmodelletjes
|
|
|
Peerke
Newbie
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: April 04, 2020, 08:57:23 » |
|
Hallo allemaal,
Het loopt nog niet helemaal storm hier voor deze fotowedstrijd, inzendtermijn loopt echter a.s. maandag af. Als er nog mensen zijn met creatieve ideeën, maar nog extra tijd nodig hebben om ze uit te werken kunnen we de inzendtermijn iets verlengen. Laat even weten of we de termijn iets moeten verlengen, anders sluit deze wedstrijd a.s. maandag. Je hebt dan nog een heerlijk weekend met prachtig weer thuis om in de tuin of op je balkon om mooie foto's van je favoriete modellen met een Franse twist te maken.
Met vriendelijke groeten, Peer.
|
|
|
|
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: April 05, 2020, 01:20:02 » |
|
Mijn oudste zuster woont (nog) in Frankrijk, in het plaatsje Hérisson (Egel). Als ik Deux Chevaux modellen koop in Frankrijk laat ik die naar haar sturen, zodat ik al minstens één buitenlandse reisbestemming per jaar heb, al was het maar om de wagentjes op te halen. In het dorp staat de ruïne van wat ooit een groot kasteel was, maar het dorp ligt dusdanig in de vallei van het riviertje Aumance dat bij nadering van de plaats deze bouwval pas op vrij korte afstand zichtbaar is. In het dorp zelf overheersen de bakstenen restanten echter vrij sterk het beeld, om bijvoorbeeld als achtergrond te dienen bij de fotografie van een Norev Retro Citroën 2CV Sahara / 4x4
|
|
|
|
|
|
|
Egbert2CV
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: April 05, 2020, 01:21:22 » |
|
Beetje offtopic, maar is Frits eigenlijk al weer ergens teruggevonden?
"Der Fritz" was teruggevonden, maar waar hij nu weer uithangt?
|
|
|
|
|
|
|
Christian
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: April 05, 2020, 07:07:12 » |
|
Beetje offtopic, maar is Frits eigenlijk al weer ergens teruggevonden?
"Der Fritz" was teruggevonden, maar waar hij nu weer uithangt? Op fb zag ik een bericht in februari van Ted dat het model na 11 jaar weer terug bij hem was. Daar waar zijn reizen begonnen.
|
|
|
|
|
|
|
|