3 Inch Forum
Mei 01, 2024, 10:22:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kever & kat!  (gelezen 6898 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sibbelle (Fred)
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1087


« Gepost op: Januari 11, 2020, 08:27:06 »

Vorig jaar in Maassluis een opknappertje van Freaker "gekocht"  laughing7 resultaat;


De kleur is in het echt mooier dan op foto! Wat ik nog beter zou willen, het bekraste plastic raampje. Nog iemand tips?

Dan een getunde E-type, vind ik zelf erg goed gelukt!




Enjoy the pics,

Fred
Gelogd
VW_Dutchy
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 3440


one only lives once, enjoy it


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 11, 2020, 08:36:09 »

skonne aanwinsten; die keef is custom/huisvlijt denk ik...
Gelogd

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Christian
Administrator
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 4037



« Antwoord #2 Gepost op: Januari 11, 2020, 08:57:17 »

Die Jaguar is inderdaad heel goed gelukt!!
Gelogd
Remko
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 482


« Antwoord #3 Gepost op: Januari 12, 2020, 02:46:57 »

E-type is mooi in zilver! Blijft een van mijn favoriete Majorette castings. glasses9 En normaal ben ik niet zo van de custom wielen, maar deze HotWheels misstaan hem niet.

Citaat
Wat ik nog beter zou willen, het bekraste plastic raampje. Nog iemand tips?

In deze video https://youtu.be/RdnDewYsNq8 wordt gedemonstreerd hoe diecast restaurateurs vaak Pledge gebruiken om doffe of bekraste raampjes weer transparant te maken. Het schijnt de poriën en (kleinere) krassen van het plastic te vullen en zorgt ook nog eens voor een glanzende beschermlaag. Niet door het te polijsten, maar het raampje in zijn geheel in het middel te dopen en te laten drogen.
Maar je kan het waarschijnlijk ook voorzichtig met een kwastje of wattenstaafje aanbrengen bij een model wat al in elkaar gemonteerd is. Misschien eerst even op een sloopmodelletje testen.



Dit is volgens mij hetzelfde middel als in de video, ik heb het zelf bij PLUS supermarkt gekocht, volgens mij heeft AH het ook.
« Laatste verandering: Januari 12, 2020, 02:49:22 door Remko » Gelogd

Sibbelle (Fred)
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1087


« Antwoord #4 Gepost op: Januari 12, 2020, 09:30:56 »

E-type is mooi in zilver! Blijft een van mijn favoriete Majorette castings. glasses9 En normaal ben ik niet zo van de custom wielen, maar deze HotWheels misstaan hem niet.

Citaat
Wat ik nog beter zou willen, het bekraste plastic raampje. Nog iemand tips?

In deze video https://youtu.be/RdnDewYsNq8 wordt gedemonstreerd hoe diecast restaurateurs vaak Pledge gebruiken om doffe of bekraste raampjes weer transparant te maken. Het schijnt de poriën en (kleinere) krassen van het plastic te vullen en zorgt ook nog eens voor een glanzende beschermlaag. Niet door het te polijsten, maar het raampje in zijn geheel in het middel te dopen en te laten drogen.
Maar je kan het waarschijnlijk ook voorzichtig met een kwastje of wattenstaafje aanbrengen bij een model wat al in elkaar gemonteerd is. Misschien eerst even op een sloopmodelletje testen.



Dit is volgens mij hetzelfde middel als in de video, ik heb het zelf bij PLUS supermarkt gekocht, volgens mij heeft AH het ook.

Thx, gaan ik uit proberen!
Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #5 Gepost op: Januari 12, 2020, 10:33:12 »

Mooi gedaan, ik doe het je niet na Fred.
Alleen al niet omdat ik een old-scooler ben...  laughing7
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Robby
Global Moderator
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 5630



« Antwoord #6 Gepost op: Januari 12, 2020, 12:02:14 »

Ik vind de kever net iets te donker van kleur, maar dat is een kwestie van smaak.
Maar de Jaguar daartegen is een geslaagde poging om hem een modernere tint te geven  glasses9 glasses9
Gelogd



In elke volwassene schuilt een kind
Aad A
Beginnend spammer
***
Offline Offline

Berichten: 576


« Antwoord #7 Gepost op: Januari 12, 2020, 02:12:07 »

Mooi opgeknapt. thumbsup
Ik zou alleen nog een streepje zilverpaint doen om de bumpers te accentueren.
Gelogd
demi10
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 12, 2020, 06:07:53 »

Chromepoets uit de tube doet het ook heel goed.
Gelogd
Sibbelle (Fred)
Spammert
****
Offline Offline

Berichten: 1087


« Antwoord #9 Gepost op: Januari 12, 2020, 06:18:11 »

Ik vind de kever net iets te donker van kleur, maar dat is een kwestie van smaak.
Maar de Jaguar daartegen is een geslaagde poging om hem een modernere tint te geven  glasses9 glasses9

De Kever heeft een hele mooie donkergroene kleur, die echter op de foto niet goed uitkomt.  De groene kleur is bijna gelijk aan de VW kleur Jungle groen uit 1957.
Gelogd
Remko
Lekker bezig
**
Offline Offline

Berichten: 482


« Antwoord #10 Gepost op: Januari 13, 2020, 02:44:31 »

Thx, gaan ik uit proberen!

ik hoop dat het lukt, ik moet erbij zeggen dat ik zeker geen ervaren restaurateur ben, maar wat ik zelf uitprobeerde op sloopmodelletjes viel me niet tegen. Succes  icon_thumleft
Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!