3 Inch Forum
Oktober 17, 2019, 11:00:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Maisto Mini Countryman + Maisto nummering  (gelezen 219 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Christian
Administrator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Gepost op: Oktober 06, 2019, 12:36:39 »

Ik ben toch alweer een poosje op zoek naar het volgende model,

maar kom hem maar steeds niet in de (Nederlandse en Duitse) winkels tegen... Mocht iemand hem wel tegenkomen en/of dubbel hebben, dan ben ik erin geïnteresseerd!

Daarnaast ben ik bezig met een poging een overzicht/lijst te maken van 3inch Maisto modellen. Waarbij die lijst ook aan zou moeten geven wanneer het modelletje op de markt is gekomen. Bij veel merken, zoals Hotwheels, Tomica, Matchbox, Majorette, etc. Tracht ik zulke lijst zo veel mogelijk samen te stellen en bij te houden. Bij Maisto blijkt dat allemaal wat lastiger. In catalogussen is dit namelijk allemaal niet of moeilijk terug te vinden. Nu heb ik echter toch een idee dat er aan de nummers en jaartallen te geraken valt. Voor mij is dat de extra dimensie aan het verzamelen.
Op de verpakking van de Maisto modellen prijkt (soms) een code. Soms is die code generiek (#20-15044 blijkt zo een generieke code te zijn, die op meerdere blisters terug tevinden is).
Het formaat van de code wil nog wel een sverschillen. Soms 4 cijfers, soms 5 cijfers en soms 5 cijfers voorafgegaan door "20". De Mini Countryman bijvoorbeeld: "#20-17097". De Mini Cooper S had nummer "#20-07119" en de eerdere "S"-loze Mini Cooper had code "0108". De vetgedrukte 2 cijfers geven m.i. het jaar van uitgifte aan, Dus van nieuw naar wat ouder 2017, 2007 en 2001. Dit ligt dan in lijn met de eerdere nummering die ik reeds voor MC Toys modellen heb gevonden (Zie http://3inchforum.nl/index.php/topic,25343.0.html)

Nu mijn vraag: Kan iemand me mee helpen deze nummers boven water te krijgen?

theo Grazy Taxi Limos
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 06, 2019, 01:58:05 »

Zag deze op de verkoop fb site

the Taxi-way to Heaven
Christian
Administrator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 08, 2019, 06:35:02 »

De Countryman is inmiddels onderweg. Dank daarvoor.
Maar blister nummers blijven welkom.
Christian
Administrator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 08, 2019, 06:36:29 »

Bedankt! Ik had ze al zien staan. Kon de nummers echter niet op de foto lezen, maar heb die 2 nu toch.
theo Grazy Taxi Limos
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 08, 2019, 06:37:33 »

Bedankt! Ik had ze al zien staan. Kon de nummers echter niet op de foto lezen, maar heb die 2 nu toch.
thumbsup

the Taxi-way to Heaven
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: