Een Japanse Auto ontworpen in de USA en gemaakt in Taiwan met een Nederlands tintje:
Dat is echt supervet! Hebben ze bij MB de ontwerpschets of een kopie? Dat is gaaf voor op je kantoor.
Gefeliciteerd met je nieuwe auto en veel veilige kilometers!
Ik zat er niet zo op te wachten maar ze wilden de 10 Ambassadors uiteindelijk een keer op een productiemodel gezet hebben.
Mijn moeder zaliger zei altijd:
Het zijn de gekken en onbekwamen
Die hun naam zetten op deuren en ramen
Maar in ieder geval staat er nu eens een Nederlandse naam op. Vaak mee gebakkeleid met Mattel dat de teksten veel te Amerikaans zijn als je over de hele wereld verkoopt. Geldt ook voor Hot Wheels. Je ziet nooit iets aziatisch, chinees of oost europees op de modellen. Laat maar net zien waar de grens bij Mattel ligt. Maar in een land waar anders gekleurde als de dood zijn voor de politie kan het ook moeilijk anders. Je vindt het van hoog tot laag in de USA en zelfs op consumer producten. Kijk maar eens hoeveel zwarte Barbies er zijn? Of Action Man. Ik weet toen ik DETROIT werkte ik eens een bedrijfsfoto nodig hadden. Die werd dan op zondag gemaakt omdat je dan blanke figuranten in de fabriek konden zetten want bedrijfsfoto's met zwarte mensen was not done. Je moet maar eens kijken op Amerikaande sites van bedrijven. Zie je bijna uitsluitend blanke mensen! Maar dit terzijde.....
Vind het wel aardig overigens maar daar houdt het wel mee op.