3 Inch Forum
Augustus 24, 2019, 06:09:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Teleurgesteld.  (gelezen 1397 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Robby
Global Moderator
Forum Freak

Bekijk profiel
« Gepost op: Juli 18, 2019, 07:08:11 »

Twee maand geleden gingen ik en Els (mijn echtgenote) op tweede huwelijks vakantie naar Lindau aan de Bodenzee.
wat een leuke vakantie moest worden, werd ook een leuke vakantie.
Tevens was deze vakantie een bescheiden bijdrage aan de lokale economie.
Maar daar lijkt Duitsland geen tevredenheid mee te nemen, want blijkt na twee maanden een bekeuring binnen te komen.
Een bekeuring vanwege het onvoldoende afstand te houden op je voorligger (bij 122 kmh een afstand van 50.8 meter waarvan ik 11 meter had).
Nu krijg ik een boete van 508,5 euro en een rijverbod van twee maanden, waarvan uw Belgisch rijbewijs twee maanden dient ingediend te worden bij het Duitse parket.
Bij het niet indienen van het rijbewijs is er de kans dat het rijbewijs opgevorderd wordt.
Mijn rijverbod en het inleveren ervan zou betekenen dat ik in België ook niet meer mag rijden wegens het niet bezitten van een reglementair rijbewijs.
Nu zijn we deze uitspraak aan het aanvechten via het Duitse consulaat in België.
Wat een prettige vakantie moest worden eindigt in mineur vanwege de immens grote boete en de invordering van mijn rijbewijs.
Ik ben in de fout en dat ontken ik niet maar deze drastische maatregel zorgt ervoor dat toeristen Duitsland gaan mijden als de pest.
Deze wetgeving blijkt niet zo oud te zijn, maar stel dat je tot tweemaal toe de wettelijke afstand niet houd, dan ben je snel een half maandloon armer met een bezoekje aan Duitsland.
Voorligger mindert vaart, inhaal maneuver of onoplettendheid : Een knal voor je kop !!!!!!!!!!!!!
Mij zien ze in Duitsland nooit meer met deze boetepraktijken.

In elke volwassene schuilt een kind
Aad A
Beginnend spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 18, 2019, 07:28:15 »

Kan mij goed voorstellen dat je teleurgesteld ben.
Ik zal uit solidariteit Duitsland voorlopig mijden als vakantieland.
Robby
Global Moderator
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 18, 2019, 07:33:23 »

Kan mij goed voorstellen dat je teleurgesteld ben.
Ik zal uit solidariteit Duitsland voorlopig mijden als vakantieland.

headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang headbang

Christian
Administrator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 18, 2019, 08:22:30 »

Oei, Dat is een harde klap na thuiskomst... Ik kan me ook voorstellen dat je je machteloos voelt.
Ik heb ook wel eens een "vage" bekeuring uit Duitsland gehad. Niet zo hoog als die van jou en "gewoon" voor ietwat te hard rijden. Dan ben je je daar ook bewust van.
Ik vraag me af of iedere korte afstand tussen jou en je voorganger dan ook direct "bumperkleven" is. Zo af en toe voegt ineens iemand voor je in, ben jij als achteropkomende dan ook het haasje???
Als men daadwerkelijk een video heeft waarop staat dat je langere tijd dicht op je voorganger rijd, zou mijn advies zijn: zo snel mogelijk betalen, en zo snel mogelijk vergeten... Hebben ze niet zo'n video, dan zou je nog beroep kunnen aantekenen...

Sterkte en bovenal ook bedankt voor de waarschuwing!!
Christian
Administrator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 18, 2019, 08:23:46 »

En trouwens tijdens zo'n huwelijksreis met jouw Elske .. kijk je toch niet op een paar euro meer-of-minder...   wav wav
ron
Beginnend spammer

Does size matter ?

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 18, 2019, 09:04:30 »

Ai . wat het ook gaat worden .
wel een tip om rekening mee te houden.
ik ga vaak op vakantie in duitsland (ook voor boodschappen) en oostenrijk.
En rijd graag hard op der autobahn. prachtige snelle wegen erg lekker om langzaam rijdend nederland even te vergeten
ben ik al eens voor gepakt in duitsland .  43 km te hard  evil5 maar dat doe je zelf dus daar zeur ik niet over. Maar met welke snelheid ook als een andere bestuurder het verkeerd inschat . dan zit je bijzonder snel op zijn achterzijde met als gevolg ...inderdaad te kort.
ga over een week weer naar oostenrijk . maar ga goed afstand houden .   angel7
« Laatste verandering: Juli 18, 2019, 09:18:22 door ron » Gelogd
Danny
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 19, 2019, 08:30:08 »

Ik snap best dat er regel en wetgeving moet zijn
Maar ik vind het wel overdreven deze maatregel
Ze kunnen beter criminelen gaan vangen
En om nou zo veel geld uit iemand zijn zak te kloppen
Gaat ook veel te ver
VW_Dutchy
Uber spammer

one only lives once, enjoy it

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 19, 2019, 01:23:34 »

auw Robby & Elske....da's een gevoelige terugkoppeling van de Duitse orde handhaving....
toeristen "pesten" is NIET LEUK

een les voor ons allen!!

Leef met plezier en geniet van je hobby
door ook anderen een hobby te gunnen
Martyn
Spammert

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 19, 2019, 03:21:26 »

Dat is een erg nare ervaring na zo'n fijne vakantie.
Zelf rij ik ook niet graag naar de andere kant van Holland
Laat staan door Duitsland, Frankrijk of Oostenrijk.
De cruisecontrol is een handige hulp, maar laat je ook zomaar met 130 een 100 zone in rijden...
En als er plots iemand invoegt zit je al snel te dicht er achter op.
Het geld is op de lange termijn niet erg, maar het rijbewijs innemen is te drastisch.
Laat je (reis-)stemming niet verzieken voor de toekomst, er blijven genoeg manieren om te reizen; trein bus vliegtuig.
Troost je dat iedereen gezond en zonder diefstal of schade uit de vakantie is teruggekeerd.

Grt. Martijn

Op zoek naar; Volkswagens en Micro Machines.
Verzameling 3-inch; Impy - LoneStar, Siku V en 1000-serie, Schuco 1:66
Meetings; Sevenum 4x/jaar, Maasmechelen of Hoogstraten 1x/jaar
Christian
Administrator
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 19, 2019, 03:48:27 »

Dat is een erg nare ervaring na zo'n fijne vakantie.
Zelf rij ik ook niet graag naar de andere kant van Holland
Laat staan door Duitsland, Frankrijk of Oostenrijk.
De cruisecontrol is een handige hulp, maar laat je ook zomaar met 130 een 100 zone in rijden...
En als er plots iemand invoegt zit je al snel te dicht er achter op.
Het geld is op de lange termijn niet erg, maar het rijbewijs innemen is te drastisch.
Laat je (reis-)stemming niet verzieken voor de toekomst, er blijven genoeg manieren om te reizen; trein bus vliegtuig.
Troost je dat iedereen gezond en zonder diefstal of schade uit de vakantie is teruggekeerd.

Grt. Martijn

Toch zal het wel een beetje voelen als diefstal...
Hugo
Uber spammer

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 19, 2019, 08:37:49 »

Heel voorzichtig gezegd hoor, maar ik vind Duitsers toch prettig rijden.

Als ik in België rijdt daarentegen heb ik al snel het gevoel dat er ineens een vergrootglas in m'n binnenspiegel heb. Dus daar zou wat harder optreden best op z'n plaats zijn, doorslaan naar Duitse methoden zou echter ook weer killing zijn voor het (magere?) toerisme.

Nog iets anders dat me bezig houdt. Hoe meten ze zoiets?
Lijkt mij bizar dat ze met een simpel poststuk rijontzegging en een hoge boete kunnen bepalen. Plakken is bij de meesten onder ons sporadich ebn wordt  veroorzaakt door een onvoorzichtige invoeger of een tijdelijke onmogelijkheid een baan op te schuiven bij een opdoemende vrachtwagenkolonne.
Als Duitsland van mening is met een simpel poststuk te kunnen bepalen wat de straf moet zijn zonder naar de omstandigheden te kijken, stellen ze zich in mijn ogen vrij arrogant op. Zonder ondersteunende beelden zou elke advocaat hier toch gehakt van kneden?
Of is het communisme doorgedrongen tot in de oude BRD?
VetteEd
Global Moderator
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 19, 2019, 10:05:03 »

Tjonge, da’s pittig. Dat geld is zonde, maar je rijbewijs twee maanden moeten missen is écht heel vervelend.
Op zich, vind ik het wel goed, dat er opgetreden wordt tegen bumperkleven (daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan), maar of daar nu direct sprake van is......?
Robby
Global Moderator
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 20, 2019, 03:04:07 »

Hugo: er wordt vanaf een brug over de autostrade afstand gemeten en gefotografeerd.
Ed: 11 meter valt in België niet echt onder bumperkleven, ook in Nederland denk ik niet (blijft maximum bij een waarschuwing).
50,8 meter is echt onrealistisch in deze drukke tijden met zoveel verkeer op de baan.

mazdaman
Spammert

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: Juli 20, 2019, 11:24:34 »

aiaiai,
508euroooos, pfff  icon_scratch

wij zijn laatst naar de Franse Zure Kust geweest (slechts 1 nieuwe Mazda Hotwheels gevonden terwijl we heel het Frankenland zijn doorgebaggerd) en ik had vooraf even de lokale verkeersregels herlezen ter opfrissing:

afstand tot het vorige voertuig: op de snelweg (max 130km/u) 72 mètres
                                              buiten de bebouwde kom minimaal 50meters en
                                              binnen de kom: 28m afstand tot je voorganger!
Dat doet toch geen 1ne Fransman!!!

Natuurlijk is 11meter afstand niet veel, foeifoei  nono, maar hoe kan ik godsnaam 50meter80 berekenen???
Nu heb ik als <moderne> senioor al wel een navigatietoestel (en stiekem een radarverklikker) aan boord, maar bestaat er een toestel dat,  tijdens het rijden, constant je afstand tot je voorganger meet??

Enkele collegae hebben ook al rijverbod gehad en die hadden toen snelsnel nog even hun rijbewijs <verloren> om zo een tweede exemplaar te bekomen en af te geven aan de-lange-arm-der-wet, ssst.

En dan moet je nog naar Duitstersland, met auto (?), rijbewijs afgeven (twee maanden werkloos?),
en zonder auto terugkomen (openbaar vervoer?!) en dan natuurlijk twee maanden later nog eens maar dan in omgekeerde richting.
Of kan je dat Fuehrerschein ook op de ambassade in Bruessel afgeven?

Eventueel wil ik je op een zaterdag wel een keer naar Venlo (Straelen of Aachen) voeren voor de overdracht,
of moet je naar <de plaats van het delict> richting Lindau?

Heb je daar ook Mainau bezocht?

Zoek Mazda Schaalmodelletjes
Robby
Global Moderator
Forum Freak

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: Juli 20, 2019, 07:50:59 »

Mainau lag op 50 km van Lindau waarvan een 25 tal minuten met de overzetboot.
Deze info kregen we op de laatste dag van ons bezoek, en daar stonden al andere dingen gepland.
Lijkt me wel een zeer mooi verzorgd eilandje.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: