3 Inch Forum
April 30, 2024, 12:44:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Opgericht 07-09-2007!
 
   Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Schuco vs Norev: Ford Capri 1700 GT  (gelezen 3082 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dries
Uber spammer
*****
Offline Offline

Berichten: 2810



« Gepost op: Juni 24, 2019, 07:38:52 »

De Ford Capri is voor Schuco in 1:66 een populair model gebleken. Het model is immers in vier serienummers uitgebracht, waaronder deze 1700 GT in 1970 - No. 301816.



De bekende kleuren voor de Schuco variant zijn zilver en bruin metallic. Er is ook een groene variant, die is moeilijker te vinden, ik heb nog geen gaaf exemplaar gevonden.



Hieronder links de Schuco en rechts de Norev. Van Schuco is bekend dat de gebruikte kleuren vaak in het straatbeeld te vinden waren. De detaillering is ook wat we van de Duitsers gewend zijn.



De Norev modellen zijn zoals vaker in een uitgebreider kleurenpalet uitgebracht, net als de Schuco's met een rood of zwart interieur.
Het is lastig te zien, maar er is een klein verschil in wielen/dopjes tussen de twee merken. Uiteraard verschilt de bodemplaat, met de betreffende fabrikant en land van productie.





De andere Schuco Capri castings zijn overigens naar Brazilie verhuisd tbv de Rei modelletjes.

De casting is later nogmaals gebruikt voor de Ford Capri XL R - 301834. Bij dit model is de striping op de flank en de zwarte motorkap toegevoegd. Hieronder lag in de praktijk de 2.0 liter zescilinder.
De twee variaties zijn in rood/zwart en wit/blauw. In enkele gevallen voorzien van een startnummer of reclamelogo op de motorkap.



Als laatste heb ik een doosje van de Capri. Bijzonder omdat ik van dit type doosje voor alle Mini Jets maar ééntje heb. Misschien heeft iemand er ook staan?

Gelogd

marcel
Officieel 3 Inch o.h.
*****
Offline Offline

Berichten: 10097


« Antwoord #1 Gepost op: Juni 25, 2019, 12:18:59 »

een hele leuke casting . en er zijn best wel veer varianten van zeg ......  zoveel heb ik er niet helaas
Gelogd
Maestro
Forum Freak
*****
Offline Offline

Berichten: 6473



« Antwoord #2 Gepost op: Juni 25, 2019, 01:45:20 »

Mooi vergelijk!!  icon_thumleft
Gelogd

"These may be toys, but this ain't child's play"
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!